امیر عباس تقی پور٬ دبیرهمایش روابط عمومی الکترونیک، در ابتدای این کارگاه که جمعی از مدیران و کارشناسان روابط عمومی از وزارتخانهها و سازمانهای مختلف در آن حضور داشتند گفت: "از اینکه روابط عمومی الکترونیک و استقرار آن به دغدغه بسیاری از مسئولین ارشد کشور تبدیل شده است خرسندیم، و البته به همین میزان و بلکه بیشتر وظیفه فعالان روابط عمومی، دشوارتر و لزوم آموزش دائمی آنها اجتناب ناپذیر شدهاست."
وی با بیان اینکه تاکنون حدود هزار نفر از مدیران و کارشناسان روابط عمومی، در کارگاههای عملی روابط عمومی شرکت کردهاند، گفت: "بزودی محور مقالات پنجمین همایش روابط عمومی الکترونیک حول محور شبکه های نسل آینده (NGN) و تغییرات ناشی از آن در عملکرد روابط عمومی ها منتشرخواهد شد."
تقیپور لازمه ارتقای جایگاه روابط عمومی در سازمان را روزآمدی و کارآمدی مدیران و کارشناسان این حوزه دانست و اظهار امیدواری کرد زمینه های فعالیت حرفهای و گره گشای روابط عمومی ها بیش از پیش فراهم شود.
در این کارگاه عملی، دکتر حمید ضیایی پرور نیز با برشمردن ویژگی های روابط عمومی الکترونیک، سرعت، کیفیت، وسعت عملکرد و صرفه جویی در منابع را از مزایای استقرار نظام روابط عمومی الکترونیک دانست و گفت: "انتظار می رود شرکت کنندگان پس از پایان کارگاه قادر به راه اندازی خبرنامه الکترونیک و سیتم نظرسنجی آنلاین، راه اندازی پادکست یا رادیوبلاگ اینترنتی، شناخت الزامات راه اندازی وبسایت و سیستمهای مدیریت وب سایت، آشنایی با فناوری های وب2 و شبکه های اجتماعی (ویکی ها، میکروبلاگها) و شناسایی نرم افزارهای کاربردی در روابط عمومی الکترونیک شوند.
همچنین رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران که در هشتمین کارگاه عملی تکنولوژیهای کاربردی روابط عمومی الکترونیک حضور داشت گفت: "فراگیری دانش و مهارتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات به بهبود جایگاه سازمانی و میزان تأثیرگذاری روابط عمومی ها کمک میکند."
مهندس اسحاق رویور اظهار داشت: "متأسفانه با گذشت بیش از دو سال از زمان ابلاغ آئین نامه هئیت دولت با موضوع نحوه فعالیت، وظائف و اختیارات روابط عمومی دستگاه های اجرایی، شاهد نواقص بسیاری در اجرای آن هستیم."
وی با تاکید بر ضرورت جایگزینی روشهای نوین به جای روشهای سنتی در انجام وظایف روابط عمومی، ادامه داد: "روابط عمومیها باید خلاق و نوآور عمل کرده و برای ترسیم آینده ای مثبت و اثر گذار از خود به صورت فعال حرکت کنند."
مهندس رویور با اشاره به تحولات صورت پذیرفته در روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان افزود: "تلاش می کنیم با نگرش سیستمی کیفیت فعالیت های خود را ارتقاء دهیم."
در این مراسم لوح تقدیر دبیرخانه دایمی همایش روابط عمومی الکترونیک به جهت تلاشهای آگاهانه روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران برای استقرار نظام روابط عمومی الکترونیک به مهندس رویور اهداء شد.