مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۷
۰ نفر

مهدی کشوریان: مدیرعامل سازمان میوه‌وتره‌بار شهرداری تهران اعلام کرد، در نیمه‌دوم سال 12بازار این سازمان به بهره‌برداری می‌رسد.

این بازارها ممکن است در نزدیکی محل سکونت و یا محل زندگی شما باشند. برای آشنایی بیشتر با این بازارها گزارش این صفحه همشهری‌زندگی را مطالعه کنید. بازارهای میوه‌وتره‌بار شهرداری تهران تامین‌کننده بسیاری از نیازهای مردم هستند که هر سال بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

در نیمه‌دوم سال که تقریبا فعالیت‌های خدماتی این سازمان با کاهش ساعت کاری روبه‌رو می‌شود، زمان مناسبی است تا کار عمرانی یعنی ساخت و احداث بازارها و میادین صورت گیرد. از این‌رو در 6ماه دوم سال‌جاری سازمان میادین میوه‌وتره‌بار شهرداری تهران در نظر داردتا تعدادی از بازارهایی که نیمه‌کاره مانده و یا هنوز احداث نشده‌اند را با سرعت تکمیل کند تا شهروندان بتوانند در مناطق مختلف از مزایای این بازارها بهره‌مند شوند.

مهندس حسین صفایی، مدیرعامل سازمان میادین میوه‌وتره‌بار نیز در آخرین گفته‌های خود با رسانه‌ها اعلام کرد، در نیمه‌دوم مهرماه یعنی آغاز 6ماهه دوم سال، 12بازار به خانواده این سازمان خدمات‌رسان اضافه خواهد شد. وی گفت: «براساس برنامه‌های شهرداری تهران و در راستای خدمات‌رسانی بهتر و کامل‌تر به مردم در نیمه‌دوم مهرماه جاری 12میدان جدید میوه‌وتره‌بار در پایتخت افتتاح می‌شود».

صفایی ادامه داد: «میادین جدید در نقاط مختلف شهر تهران قرار دارد و در 2اندازه متوسط با 20غرفه و کوچک که 10غرفه را شامل می‌شود خواهد بود». بنا به گفته این مقام مسئول در شهرداری در ابتدای سال88 تعداد میادین میوه‌وتره‌بار شهر تهران 120 بازار بود که بنا بر اهداف خدمات‌رسانی و براساس منابع مالی، توان اجرایی و امکان تملک زمین با کمک شهرداری مناطق مختلف تصمیم به افزایش آن تا 160بازار گرفته شد.

اشتغال‌زایی

هر یک از بازارهای میوه‌وتره‌بار که به بهره‌برداری می‌رسند، علاوه بر خدمات‌رسانی محلی امکانی برای اشتغال تعدادی از شهروندان هم خواهند بود. همین مساله انگیزه تسریع در احداث این بازارها را افزایش می‌دهد. صفایی هم‌چنین در رابطه با اشتغال‌زایی در هر کدام از میادین کوچک و متوسط می‌گوید:

«در هر بازار متوسط با توجه به این‌که 20غرفه فروش وجود دارد در حدود 100نفر اعم از غرفه‌دار، کارگر و نگهبان فعال خواهند بود. هم‌چنین در بازار‌های کوچک نیز حدود 50نفر به شکل مستقیم مشغول به کار خواهند شد».

بر این‌اساس بازارهای این سازمان علاوه بر خدمات‌رسانی به مردم در زمینه اشتغال‌زایی نیز دستی بر آتش دارند. البته به نظر احداث این بازارها می‌تواند محلی برای کسب درآمد شهرداری باشد، اما مدیرعامل سازمان میادین میوه‌وتره‌بار تهران نظری متفاوت دارد: «راه‌اندازی بازار جدید نه تنها برای ما هیچ درآمدی ندارد، بلکه به دلیل خدماتی که ارایه می‌دهیم هزینه‌هایی را به سازمان تحمیل می‌کند، اما انگیزه ما و شهرداری از این خدمات‌رسانی رفع نیاز شهروندان تهرانی است».

بازار زنگنه

بازار زنگنه در منطقه16 واقع شده و در حال حاضر انشعابات آن در دست احداث است. این بازار در خیابان فداییان‌اسلام، خیابان زنگنه قرار دارد. بازار زنگنه دارای غرفه‌های کانکسی است که این غرفه‌ها به‌زودی در مکان‌های موردنظر نصب می‌شوند.

میدان بهداری

میدان بهداری در میدان شوش واقع شده که با احداث این میدان، تعدادی از بازارهای محدوده آن تحت‌پوشش این بازار قرار خواهند گرفت.

بازار خلیج‌فارس

بازار خلیج‌فارس ازجمله بازارهای کانکسی سازمان میادین محسوب می‌شود که در شرف بهره‌برداری است. مرحله پایانی احداث بازار به اتمام رسیده و به‌زودی افتتاح می‌شود. بازار خلیج‌فارس در منطقه18، خیابان خلیج‌فارس، خیابان جوادالائمه واقع شده
است.

بازار فلاح

همشهریانی که در منطقه9 و در محدوده امامزاده ‌عبدا...(ع) ساکن هستند می‌توانند از مزایای این بازار استفاده کنند. چراکه بازار فلاح در خیابان امامزاده ‌عبدا...(ع)، خیابان برادران فلاح قرار دارد.

بازار جماران

پیش از این درباره بازار جماران و اقدامات ابتدایی برای احداث آن صحبت کرده‌ایم. حالا این بازار در شرف بهره‌برداری قرار گرفته است. بازار جماران در خیابان شهیدباهنر، ابتدای جماران واقع شده است.

میدان بهروز

در میان بازارهایی که در آستانه بهره‌برداری هستند، یک میدان هم قرار دارد که این میدان تعدادی از بازارهای محدوده خود را نیز پوشش می‌دهد. میدان میوه‌وتره‌بار بهروز در ضلع شمالی میدان بهروز در منطقه2 واقع شده است.

بازار استادنظر

بلوار همیلا در منطقه2 نیز به‌زودی صاحب بازار میوه‌وتره‌بار خواهد شد. در این محدوده بازار استادنظر احداث می‌شود که فقط انشعابات آبرسانی آن تکمیل نشده است. این بازار در خیابان پارک، خیابان همیلا واقع در منطقه2 قرار دارد.

بازار زمزم

بازار زمزم دیگر بازاری است که به‌زودی بهره‌برداری خواهد شد. این بازار در خیابان زمزم تقاطع اخلاقی واقع شده است. در ضمن 4بازار دیگر نیز به‌زودی احداث می‌شوند که هنوز آدرس این بازارها مشخص نشده‌اند.

همشهری زندگی

کد خبر 92489

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز