همشهری‌آنلاین: شورشیان طالبان در ادامه حمله خود به مقر ارتش پاکستان در نزدیکی شهر راولپندی پس از کشتن6نظامی 15 نفر دیگر را به گروگان گرفتند.

به گزارش مهر به نقل از تایمز آنلاین، اطهر عباس سخنگوی ارتش پاکستان گفت: هیچ یک از نیروهای اطلاعاتی و فرماندهان نظامی در بین گروگان‌ها نیستند. بر این اساس طالبان با پوشیدن لباس‌های نظامیان دولتی خود را به این مقر نزدیک کرده و به سوی سربازان آتش گشوده‌اند.

طبق گزارش ارتش پاکستان این درگیری‌ها منجر به کشته شدن شش نظامی دولتی و مجروح شدن پنج نفر شده است. در این میان همچنین چهار نفر از شورشیان طالبان کشته شده‌اند.

به گفته یک شاهد عینی در این درگیری که حدود نیم ساعت به طول انجامید سربازان دچار وحشت شده و به هر سو می‌دویدند و در حالی که دود و آتش از همه جا بلند شده بود، درگیری سنگینی بین آنان و شورشیان طالبان در گرفت. [70 تن در درگیری ارتش پاکستان با شبه‌نظامیان کشته شدند]

از سوی دیگر صدای آمریکا گزارش داد دولت‌های پاکستان و افغانستان در پیام‌هایی جداگانه انتخاب باراک اوباما به عنوان برنده جایزه صلح نوبل امسال را به وی تبریک گفتند. [جایزه صلح نوبل برای اوباما]

بر همین اساس حامد علمی سخنگوی دولت پاکستان تبریک کرزای به مناسبت این رویداد را به اوباما ابلاغ کرده و گفت : ما امیدواریم از این پس با کار و تلاش بسیار بتوانیم صلح را به کشور افغانستان بازگردانیم.

این در حالی است که سال جاری میلادی خونین‌ترین سال حضور نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در افغانستان بوده است. در عین حال شعار اوباما در نخستین روزهای زمامداری‌اش که بازگرداندن صلح به افغانستان بود، تا کنون محقق نشده است.

در همین رابطه حزب حاکم پاکستان با طی پیامی انتخاب اوباما به عنوان برنده جایزه صلح نوبل سال 2009 را به وی تبریک گفت. شری رحمان از اعضای ارشد حزب مردم پاکستان" با تبریک این رویدارد ابراز امیدواری کرد تلاش‌های اوباما سبب ایجاد صلح در منطقه جنوب آسیا به ویژه در زمینه اختلافات هند و پاکستان درباره کشمیر شود. [‌کشمیر؛ ۶۰ سال بعد]

کد خبر 92529

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز