همشهری آنلاین: علی لاریجانی در دیدار با هیات جبهه مردمی برای آزادی فلسطین اظهار داشت: ما براساس وظیفه اسلامی و انسانی خود مساله فلسطین، مسجد الاقصی، آوارگان، اسرا و مفقودین را در مجامع بین‌المللی به ویژه در اجلاس آینده اتحادیه بین المجالس پیگیری می‌کنیم.

به گزارش ایسنا دکتر علی لاریجانی رییس مجلس در این دیدار که بعدازظهر روز چهارشنبه (22 مهر ماه) انجام شد، ضمن تشریح توطئه‌های دشمن برای تضعیف حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از موضوع فلسطین بر ادامه حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران و مجلس شورای اسلامی از مردم فلسطین براساس نظرات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری تا آزادی سرزمین‌های اشغالی تاکید کرد.

رییس مجلس خاطرنشان کرد: ما پیگیر آنچه که در گزارش کمیته حقیقت یاب سازمان ملل آمده، خواهیم بود.

در ادامه این دیدار ماهر الطاهر رییس هیات جبهه مردمی برای آزادی فلسطین ضمن تبریک برگزاری انتخابات و مشارکت 85 درصدی ملت ایران و مقایسه آن با دیگر انتخابات سایر کشورهای مردم سالار جهان از پشتیبانی‌های مستمر جمهوری اسلامی ایران و مجلس شورای اسلامی درخصوص فلسطین و حمایت از مردم آن تشکر کرد.

وی پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را مبدا خط مقاومت در منطقه و مقدمه احیاء مساله فلسطین دانست و بر استمرار آن تا حصول نتیجه نهایی تاکید کرد.

ماهر الطاهر همچنین از برخورد دولت خودگردان فلسطین با گزارش کمیته حقیقت یاب سازمان انتقاد کرد و از رییس مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری محاکمه جنایتکاران اسراییل که در این گزارش به آن اشاره شده در اجلاس آتی اتحادیه بین المجالس در ژنو سوئیس گردید.

کد خبر 92839

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز