یکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۸ - ۰۷:۲۵
۰ نفر

مقامات عالی رتبه ارتش اسرائیل به تازگی درباره سامانه ضدموشکی بسیار پیشرفته‌ای سخن گفتندکه قرار است دربرابر موشک‌های حزب‌الله و حماس مقاومت کند.

 اسرائیل البته هنوز این سامانه را نساخته اما چنان درباره آن سخن می‌گوید که گویی تا چند روز دیگر آزمایش می‌شود. مقامات اسرائیلی می‌گویند که این سامانه می‌تواند همه موشک‌ها از جمله موشک‌هایی که حزب‌الله در جنگ ژوئن 2006 مورد استفاده قرار داد را در هوا منفجر کند. این سامانه تاکنون توسط هیچ کشوری ساخته نشده و حتی قدرت‌های بزرگ جهان نیز به این تکنولوژی نرسیده‌اند. این سامانه می‌تواند ذهن افرادی که تصمیم به شلیک موشک دارند را ردگیری کرده و 5دقیقه قبل از شلیک آماده شده و به محض شلیک، موشک را در محل استقرارش منفجر کنند.

این افسران عالی رتبه ارتش اسرائیل نیز بر این باورند که بخش‌های تحقیقات نظامی آنها توانسته بازوی استیف اوستن یا همان بازوی «سوپرمن» را اختراع کند. این دستگاه قابل حمل بوده و یک سرباز عادی می‌تواند آن را به همراه خود ببرد و در موقع نیاز می‌تواند هزاران کیلو را حمل کرده و یا سخت‌ترین موانع را از پیش رو بردارد.افسران عالی رتبه ارتش اسرائیل اصرار دارند که حزب‌الله و دشمنان اسرائیل باید از این اختراعات جدید و قدیم ارتش اسرائیل اطلاع داشته باشند و آنقدر دچار ترس و وحشت شوند که حاضر شوند به شرایط و خواسته‌های اسرائیل تن دهند و در نتیجه خود را به‌نحوی خلع سلاح کنند که تهدیدی برای اسرائیل به حساب نیایند. شاید به همین دلیل هم هست که این‌چنین در توضیح و اطلاع‌رسانی درباره توان نظامیشان غلو می‌کنند.

روزنامه لبنانی الاخبار در مطلبی در این باره می‌نویسد، اخیرا شاهد اظهارات بسیاری از مقامات اسرائیلی هستیم که سخن از اختراعات و اکتشافات جدیدی می‌زنند که اتفاقا همه آنها هم در مرحله آخر آزمایش قرار دارند و می‌توانند تمام نقاط قوت دشمنان اسرائیل و در راس آنها حزب‌الله را به نقاط قوت اسرائیل و نقاط ضعف دشمنانش تبدیل کنند! آنها بر این باورند که این اختراعات می‌تواند همه علل و عواملی که به شکست اسرائیل در جنگ ژوئن 2006 منجر شد را به علل و عواملی برای پیروزی این ارتش تبدیل کند.

آنها اصرار دارند که ابعاد «بازوی سوپرمن» را در خبرهای متعددی بیان کنند. به‌عنوان مثال اشاره می‌کنند که شیمون‌پرز رئیس‌جمهوری اسرائیل خودش شخصا بر ساخت این دستگاه نظارت داشته و در زمینه تامین بودجه‌ مطلوب برای آن تلاش می‌‌کند. همین افسران ارتش اسرائیل بیان داشته‌اند که اسرائیل اکنون درصدد تکمیل ساخت جلیقه ضد‌گلوله‌ای است که شفاف بوده و می‌تواند به‌طور کامل سربازان اسرائیلی را از تیر و ترکش حفاظت کند. مقاومت این جلیقه به قدری بالاست که اگر تعدادی از سربازان اسرائیلی، جلیقه‌های خود را در آورده و روی تانک‌های خود قرار دهند، این تانک‌ها بر ضد‌موشک‌های ضد‌زره پیشرفته‌ای که حزب‌الله در جنگ اخیر از آن استفاده کرده است، ایمن خواهد شد.

توان بازدارندگی اسرائیل مدت‌هاست که هم و غم ارتش شده و به‌دنبال راهی برای ترمیم این بازدارندگی است و در این راه حاضر است به هر وسیله‌ای حتی دروغ‌پردازی خیالین نیز توسل جوید. البته به‌نظر می‌رسد که این نوع اطلاع‌رسانی و دروغ‌پردازی بیشتر برای هدف گرفتن افکار عمومی داخل اسرائیل صورت می‌گیرد.

کد خبر 93046

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز