دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۸ - ۰۵:۲۷
۰ نفر

محمدرضا منصوریان: دوندگان ایرانی آبان‌ماه دو میدان مهم را پیش‌روی خود دارند

 شرکت در بازی‌های داخل سالن آسیا در ویتنام که از نهم تا دوازدهم آبان در این کشور برگزار می‌شود و حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در گوانگجوی چین که تاریخ شروع آن نوزدهم آبان‌ماه است.

 با توجه به سابقه حضور دوندگان در بازی‌های داخلی (دوندگان ایرانی در دو دوره قبلی موفق ظاهر شدند) این بار هم پیش‌بینی می‌شود که شرایط برای قهرمانی بسیاری از ملی‌پوشان اعزامی ایران به ویتنام فراهم است. ویتنام و گوانگجو برای برخی ملی‌پوشان که طبق برنامه قرار است مستقیما از ویتنام عازم چین شوند، فرصت مناسبی است تا خود را محک زده و شرایط رکوردی‌شان را بسنجند به همین دلیل تقریبا تیم کاملی به ویتنام می‌رود.

فدراسیون دوومیدانی برای آن دسته از دوندگانی که شانس کسب مدال در گوانگجو را ندارند، مجوز لازم را صادر نکرده است. برای آنکه سنجش بهتر و دقیق‌تری از میزان آمادگی این افراد به دست آید، آخرین مرحله رقابت‌های باشگاهی کشور که روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته در شهر اهواز برگزار شد، مورد توجه مربیان تیم ملی و اعضای کمیته فنی فدراسیون دوومیدانی قرار گرفت.

حدادی بالای 66 متر پرتاب کرد

مهم‌ترین اتفاق مسابقات پایانی لیگ باشگاه‌های کشور در اهواز، بازگشت موفقیت‌آمیز احسان حدادی، قهرمان سابق جوانان جهان و بزرگسالان آسیا بود. حدادی که بعد از ناکامی در بازی‌های المپیک 2008 پکن در هیچ میدانی شرکت نکرده بود‌ در اهواز به صورت آزاد به رقابت با حریفان داخلی پرداخت و با رکورد 66 متر و 19 سانتیمتر بهترین پرتاب را ثبت کرد.

او که در 45 روز گذشته در اردوی روسیه تمرینات مناسبی را زیر نظر مربیان اختصاصی خود انجام داده است، بدون هیچ فشاری رکورد بالای 66 متر را به دست آورد. جالب اینکه با همین رکورد حدادی می‌توانست در المپیک هم روی سکو برود. وی می‌گوید: «هدف من مسابقات جهانی 2011 کره‌جنوبی و بازی‌های المپیک 2012 لندن است که مصمم هستم در هر دو میدان طلای پرتاب دیسک مردان جهان را به دست آورم.»

حدادی افزود: «خیلی‌ها به دلیل آسیب‌دیدگی کتفم پیش از مسابقات اهواز به من می‌گفتند که در این مسابقات شرکت نکنم اما مربی‌ام تاکید داشت که پرتاب کنم. البته هنوز هم چرخش‌هایم خوب نیست و باید در مسابقات بیشتری شرکت کنم.» در حال حاضر در قاره آسیا به جز یک پرتابگر قطری که رکورد وی بیش از 62 متر نیست، هیچ پرتابگری قادر به رقابت با حدادی نیست و یقینا حضور وی و برادران صمیمی (محمد و محمود) کسب مدال طلا برای ایران در این رشته را تضمین می‌کند.

ربانی و سپهرزاد هم شانس مدال دارند

در حال حاضر به جز پرتابگران دیسک حضور دوندگانی همچون سجاد و محمد مرادی، احسان مهاجر شجاعی، رضا بوعذار، محمد عاکفیان، هادی سپهرزاد و … می‌تواند نقطه امید دوومیدانی ایران در دو میدان آسیایی باشد. محسن ربانی هم در پرش با نیزه یکی از امیدهای ایران است.

او که در دور قبل مسابقات قهرمانی آسیا در اردن با رکورد 5 متر و 30 سانتیمتر مدال طلا گرفته اگر همین رکورد خود را در چین تکرار کند می‌تواند مدال بگیرد. هادی سپهرزاد که قرار است در ویتنام در هفت‌گانه شرکت کند در ماده ده‌گانه نماینده ایران در مسابقات قهرمانی آسیاست.

کد خبر 93135

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز