همشهری‌آنلاین: نشست علمی جایگاه ارتباطات و جامعه اطلاعاتی در برنامه پنجم توسعه، چشم‌اندازها و انتظار ما، با همت انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی پنجم آبان در تهران برگزار می‌شود.

وجیهه جلالی دبیر اجرایی انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی با بیان این مطلب افزود:

از آنجا که در ابتدای کار دولت دهم هستیم و وزرای جدید دولت و مسوولین اجرایی سازمان‌ها و نهادهای مختلف انتخاب و معرفی شده‌اند و برنامه پنجم توسعه اقتصادی و اجتماعی نیز قرار است از سال آینده اجرایی شود، انجمن مصمم است نشست‌های علمی خود را به منظور بررسی مشکلات ریشه ای و نقاط ضعف و قوت در عرصه فناوری اطلاعات در برنامه پنجم توسعه برگزار کند.

وی افزود: براساس برنامه چشم انداز بیست ساله تا سال 1404 ایران قرار است در منطقه از نظر فناوری اطلاعات رتبه اول را داشته باشد؛ از این رو اصلاح ساختارهای اداری و اجرایی کشور به منظور تحقق این برنامه لازم است.

این نشست یک روزه به صورت میزگرد با موضوع جایگاه ارتباطات و جامعه اطلاعاتی در برنامه پنجم توسعه، چشم انداز و انتظار‌ها با حضور دکتر علی اکبر جلالی عضو هیات مدیره انجمن، برات قنبری محقق و کارشناس حوزه فناوری اطلاعات و عضو هیات مدیره بانک ملی، رضا باقری اصل مدیر دفتر فناوری مرکز پژوهش‌های مجلس و بهمن برزگر محقق و کارشناس خوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات برگزار می‌شود.

ریاست این میزگرد به عهده دکتر جلالی است و کارشناسان مدعو، نظرات و دیدگاه‌های خود در مورد جایگاه جامعه اطلاعاتی در برنامه پنجم ارایه می‌کنند.

جلالی گفت: علاوه بر کارشناسان مدعو، بسیاری از صاحبنظران و دست اندرکاران حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و دانشگاهی برای حضور در این همایش دعوت شده که از آن جمله می‌توان به دکتر نسرین سلطان‌خواه معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد‌رضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و دکتر محمد علی کی‌نژاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد.

به گفته وی همچنین جمعی از کارشناسان کمیسیون ملی یونسکو، اعضای شورای عالی اطلاع رسانی، شورای عالی فناوری اطلاعات و سازمان‌های غیردولتی (NGOها) برای هم اندیشی و ارزیابی هرچه بهتر در این نشست علمی - تخصصی دعوت شده‌اند.

نشست جایگاه ارتباطات و جامعه اطلاعاتی در برنامه پنجم، روز سه‌شنبه پنجم آبان ماه در ساعت 16 در سالن همایش کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

کد خبر 93217

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز