سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: حامد کرزای با پذیرش نظر کمیسیون بررسی شکایت انتخابات افغانستان گفت که این امر نشانه وجود دمکراسی در کشور است و او در دور دوم انتخابات شرکت خواهد کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی بی سی، حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان، در کنفرانس خبری مشترک با سناتور جان کری، ضمن تشکر از فعالیت‌های کمیسیون مستقل انتخاباتی سازمان ملل و کمیسیون بررسی شکایت انتخاباتی اعلام کرد: امیدوارم انتخابات آینده انتخابات خوبی شود و در راستای تامین امنیت باشد.

وی گفت: امیدوارم که مردم افغانستان در دور دوم انتخابات با اطمینان خاطر به پای صندوق‌های رای بیایند و خودشان راه را انتخاب کنند و با قدرت خود، افغانستان را بسازند.

کرزای افزود: از کسانی که در این انتخابات به من و دیگر کاندیداها رای دادند، تشکر می‌کنم و این نشان دهنده‌ دموکراسی در افغانستان است.

وی افزود: تصمیم مقامات انتخاباتی افغانستان برای برگزاری دور دوم این انتخابات بر اساس قانون اساسی و کاملا قانونی بوده است.

کرزای گفت: معتقدیم که این تصمیم مشروع و قانونی بوده است و مسیرها در راستای ایجاد دموکراسی در افغانستان را تقویت می‌کند.

به گزارش ایسنا، کرزای ضمن تشکر از سناتور جان ‌کری تصریح کرد: هر کسی که در انتخابات آینده پیروز شود، مطمئن هستم که در راستای تقویت روابط آمریکا و افغانستان گام برمی‌دارد.

کرزای همچنین تصریح کرد: آرزو می‌کنم در راستای تقویت وحدت ملی و ایجاد آرامش و مردم سالاری همگی کوشش کنند.

سناتور جان کری نیز ضمن تشکر از حامد کرزای، سفیر آمریکا در افغانستان، سازمان ملل و رئیس هیات سازمان ملل در افغانستان تصریح کرد: معتقدم این برهه زمانی بسیار برای افغانستان مهم است و افغانستان می‌تواند از این "فرصت بزرگ" به خوبی استفاده کند.

وی افزود: ما نباید از تلاشهای افرادی که زندگی خود را قربانی افغانستان کردند به آسانی بگذریم و آن را فراموش کنیم.

مقامات انتخاباتی افغانستان اعلام کردند، پس از آنکه مشخص شد هیچ کدام از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری نتوانستند بیش از 50 درصد آرا را کسب کنند، دو رقیب اصلی انتخابات در دور دوم با یکدیگر رقابت خواهند کرد. [انتخابات افغانستان به دور دوم رسید]

خبرگزاری رویترز، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخاباتی و دولت افغانستان اعلام کردند که قرار است این انتخابات 7 نوامبر (16 آبان) برگزار شود.

کد خبر 93310

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز