همشهری آنلاین: رقیب حامد کرزای در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان گفت که اگر کرزای در دور دوم انتخابات در ‌١٦ اکتبر وی را شکست دهد، به دولت او نخواهد پیوست

به گزارش ایسنا، عبدالله عبدالله، کاندیدای ریاست جمهوری و وزیر امور خارجه‌ سابق افغانستان در مصاحبه با شبکه‌ خبری سی‌.ان‌.ان گفت: فکر می‌کنم که من حدود ‌٥/٣ سال قبل دولت کرزای را ترک کردم و از آن زمان برای پیوستن به دولت وسوسه نشده‌ام.

وی افزود: بنا بر این مطلقا علاقه‌ای به چنین سناریویی ندارم، ولی در عین حال به خاطر منافع کشورم اگر آقای کرزای از طریق یک روند شفاف و معتبر انتخاب شود من اولین نفری خواهم بود که به وی تبریک خواهم گفت.

عبدالله عبدالله هم‌چنین دولت کرزای و کمیسیون مستقل انتخابات (IEC) را به دست داشتن در تقلب در دور نخست انتخابات متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه وی که در دور نخست انتخابات بطور رسمی ‌٥٩/٣٠ درصد آرا را کسب کرده بود، گفت: همه می‌گویند که متاسفانه دولت و IEC در این تقلب دست داشتند.

پس از ابطال بیش از یک میلیون از آرای حامد کرزای در دور نخست انتخابات توسط هیئت نظارت سازمان ملل به دلیل بروز تقلب و ریزش آرای وی به زیر‌٥٠ درصد، کرزای با حضور در دور دوم انتخابات و رقابت با عبدالله موافقت کرد.

کد خبر 93559

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز