دوشنبه ۴ آبان ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل امور میوه‌های وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال بیش از 530 هزار تن انار از سطح باغات کشور برداشت می‌شود

به گزارش روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی رضا فتوحی افزود: هم اکنون بیش از 74 هزار هکتار باغ انار در سطح کشور احداث شده که از این میزان 67 هزار هکتار به مرحله تولید رسیده است و پیش بینی می‌شود در سالجاری پس از سرمازدگی سال 86 بیش از 530 هزار تن انار در سطح باغات مثمر کشور تولید و برداشت شود.

وی افزود: سرمازدگی سال 86 موجب شد نیمی از 67 هزار هکتار باغ انار کشور کف برشوند و اکنون پس از گذشت دوسال سطوح کف بر شده به سطح مطلوبی از تولید انار رسیده‌اند.

مدیرکل امورمیوه های وزارت جهادکشاورزی یادآور شد: میوه انار از جمله محصولات کاملاً ارگانیک کشور محسوب می‌شود که در آن از سموم شیمیایی به هیچ وجه استفاده نشده و مصرف کودهای شیمیایی نیز کنترل شده است.

فتوحی گفت: شهرستان ساوه در استان مرکزی با در اختیار داشتن 8100 هکتار باغ انار سالانه بیش از 40 هزار تن از این محصول را تولید می‌کند و از این رو بزرگترین شهرستان انار خیز کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: در دو سال اخیر سالانه حدود 5 هزار هکتار باغ جدید انار در کشور احداث شده که این میزان 2 هزار هکتار بیشتر از اهداف برنامه چهار توسعه بوده است.

وی خاطر نشان ساخت: استان‌های فارس، مرکزی، اصفهان، یزد، خراسان رضوی، قم و خراسان جنوبی به ترتیب از نقاط مهم تولید انار در کشور محسوب می‌شود که وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌های توسعه، اصلاح و مکانیزه کردن باغات را در آن در دست اجرا دارد.

کد خبر 93740

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز