همشهری آنلاین: سرپرست دفتر امور میوه های وزارت جهاد کشاورزی گفت: با شروع فصل برداشت در برخی از ارقام خرما، پیش بینی می شود که امسال بیش از یک میلیون تن خرما در کشور تولید شود.

درخت خرما

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی،سیدرحمت الله پریچهر : بر اساس آمارنامه رسمی سال 1387، سطح زیر کشت خرما در کشور 244 هزار هکتار است که از این سطح 84 درصد را درختان بارور و 16 درصد را درختان غیر بارور یا نهال تشکیل می دهند.

وی افزود: بیشترین سطح زیر کشت بارور خرما به استان سیستان و بلوچستان تعلق دارد و استانهای بوشهر، هرمزگان، منطقه جیرفت و کهنوج، خوزستان، کرمان و فارس به ترتیب با 16، 7/15، 5/15، 2/13، 11 و 1/10 در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: هفت استان خرماخیز کشور 4/98 درصد از سهم سطح بارور درختان خرما را تشکیل می دهند.

پریچهر تصریح کرد: پیش بینی می شود که در سال جاری بیش از یک میلیون تن خرما در کشور تولید شود که این رقم کمی بیشتر از آنچه پیش بینی شده است، محقق خواهد شد.

وی در پاسخ به ایانا در خصوص احتمال کمبود خرما به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان با زمان برداشت ادامه داد: برخی از ارقام خرما برداشت شده است و بقیه نیز تا ماه مبارک برداشت خواهد شد، بنابراین کمبودی در بازار این محصول وجود نخواهد داشت.

سرپرست دفتر امور میوه های وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: محصول خرما یکی از محصولاتی است که به دلیل شرایط خاص از سلامت بالایی برخوردار است و در بسیاری از مناطق کشور به صورت ارگانیک کشت می شود. این محصول به دلیل آنکه دارای فیبر فراوانی است، قند خون را به تدریج بالا می برد، بنابراین برای روزه داران بسیار مفید است.

پریچهر یادآور شد: با مصرف خرما در ماه رمضان بدن مجبور به ترشح انسولین نیست، زیرا قند خون به تدریج افزایش پیدا می کند و در کتابهای دینی نیز مصرف آن توصیه شده است

کد خبر 112264
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز