گروه شهری: شهردار تهران گفت: با قاطعیت اعلام می‌کنم ما اولویت‌مان را به جنوب تهران داده‌ایم و در آن محدوده به پروژه‌های مهمی پرداخته‌ایم؛ حال آنکه شمال تهران را نیز فراموش نکرده‌ایم.

محمد باقر قالیباف با تاکید بر توجه به مسائل عمرانی شهر با نگاه به سند طرح جامع افزود: مهم‌ترین دغدغه ما این است که هیچ پروژه نیمه‌تمامی نداشته باشیم؛ چراکه بیشتر شهرهای ما از این موضوع رنج می‌برند و حتی گرفتار پروژه‌هایی هستند که قبل از انقلاب آغاز شده است.

دکتر محمدباقر قالیباف با بیان اینکه 2 سال قبل نیز به خبرنگاران اعلام کردم اگر پروژه‌ای در تهران متعلق به هر تاریخی، سراغ دارید که امروز به اتمام نرسانده‌ایم یا آن را فعال نکرده‌‌ایم نام ببرید، افزود: گام بعدی ما طراحی و اجرای پروژه‌های جدید است و در این راه باید 2 اصل را مورد توجه قراردهیم؛ اینکه پروژه‌ها را هم در مقیاس شهری و ملی پیش ببریم و هم در مقیاس کوچک و محلی.

وی با بیان اینکه ما به برجی نظیر میلاد نیازمند هستیم حال آنکه برخی شهروندان می‌گویند به جای ساخت برج میلاد به آسفالت کوچه ما توجه کنید، اظهار داشت: این شهروندان درست می‌گویند. به همین دلیل ما نیز سعی کردیم برای محلات برنامه‌ریزی کنیم.

شهردار تهران یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهر را تونل توحید دانست و ادامه داد: این تونل که در دوره مدیریت من و همکارانم و با همت و دانش مهندسان ایرانی طراحی و اجرا شد، ان‌شاءالله به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

قالیباف با بیان اینکه این تونل در مقیاس خود در تاریخ بلدیه بی‌نظیر است، یادآور شد: موضوعاتی نظیر حجم ساختمان تونل، سازه، هزینه تمام شده، کیفیت اجرا، اقتصادی بودن و از همه مهم‌تر به جهت زمانی، این تونل را در نوع خود بی‌نظیر کرده است. وی ادامه داد: مهندسان و متخصصان به خوبی می‌دانند که تولید روزانه 1400 تا 1500 متر مکعب بتن، کاری است که کمتر اتفاق می‌افتد اما این اتفاق در تونل توحید به‌صورت روزانه انجام شد.
شهردار پایتخت اظهار داشت: مجموعه کار و نوع برنامه‌ریزی انجام شده در تونل توحید، می‌تواند برای دانشجویان و تدریس در دانشگاه‌ها مفید واقع شود.

شهردار تهران همچنین از آغاز احداث تونلی جدید در تهران خبر داد و گفت: تونل امیر کبیر از سه راه امین حضور به بزرگراه امام علی در حال احداث است. متراژ این تونل 800 متر بوده و در مرکز شهر قرار دارد. همچنین 2 تونل دیگر نیز در دست طراحی است که در آینده نزدیک اجرای آنها نیز آغاز می‌شود.

وی همچنین به نصب تابلوی روز شمار برای پروژه‌های عمرانی اشاره کرد و بیان داشت: یکی از مهم‌ترین حقوق شهروندی آگاهی است و این حق مردم است که بدانند پولشان چگونه هزینه می‌شود. خیلی از مشکلات در جامعه ما به‌دلیل بی‌توجهی به این مسئله به‌وجود می‌آید؛ رانت‌ها نیز به خاطر بسته بودن اطلاعات ایجاد می‌شود.

کد خبر 94047

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز