شهردار تهران با بیان اینکه کارهای پروژه تونل توحید طبق برنامه پیش می‌رود، درخصوص دستاوردهای مهم این تونل گفت:

دستاوردهای تونل توحید کم نظیر است و همه حرف‌هایی که بعضا این روزها  مطرح می‌شود پس از افتتاح آن و عبور مردم از این تونل پاسخ داده  خواهد شد. محمد باقر قالیباف دوشنبه شب در حاشیه مراسم افتتاح همزمان 8 ایستگاه آتش‌نشانی که در ایستگاه 88 امام رضاع  برگزار شد با اعلام این مطلب افزود: درخصوص پل روشندلان هم حرف‌هایی زده می‌شد که با افتتاح این پل و عبور مردم از روی آن، به همه حرف‌ها پاسخ داده شد.

شهردار تهران گفت: در یک فرصت مناسب توضیح خواهم داد که تونل توحید از جهت اقتصادی، ایمنی، فنی، قیمت تمام شده، صرف  وقت و هزینه جزء پروژه‌های نادری است که در کشور ما اجرا شده است.

شهردار تهران در ادامه وضعیت امروز سازمان آتش‌نشانی را بسیار خوب ارزیابی کرد و یادآور شد: امروز سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تجهیزات و امکانات روز دنیا برخوردار است. وی با بیان اینکه آموزش‌ها در مجموعه سازمان آتش‌نشانی هم مناسب است، گفت: با راه‌اندازی دانشکده آتش‌نشانی و استفاده از آموزش‌های روز دنیا، امروز شهرداری تهران نه تنها در ایران بلکه در سطح منطقه می‌تواند به‌عنوان مرکزی برای آموزش به دیگر کشورها فعالیت کند.

قالیباف با اشاره به اینکه امروز وضعیت آتش‌نشانی از جهت تجهیزات، امکانات و آمایش سرزمین در شهر تهران مناسب است، توضیح داد: با رسیدن تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی در شهر تهران به 120 ایستگاه به ایده‌آل‌ترین شکل ممکن خواهیم رسید.

وی درباره نحوه انتخاب و جانمایی ایستگاه‌های آتش‌نشانی اظهار داشت: ما برای مکان‌یابی ایستگاه‌ها پروژه‌ای داریم که در آن پروژه براساس عوامل متعدد از جمله دسترسی محل، نسبت به مراکز جمعیتی همچون برج‌ها، اماکن خدماتی و تجاری، مکان‌یابی انجام می‌شود.

قالیباف ادامه داد: برای مثال پیشنهاد شده بود در محلی که ایستگاه 88 امام رضاع  احداث شده مجتمع تجاری احداث شود و با اینکه این نقطه از شهر از نظر اقتصادی بسیار ارزشمند بود و درآمد بسیار زیادی را برای مدیریت شهری در پی داشت ما آن را به ایستگاه آتش‌نشانی تبدیل کردیم، زیرا معتقدیم ایمنی و خدمات عمومی به بحث درآمد ارجحیت دارد.

آغاز بهره‌برداری از 8 ایستگاه

محمدرضا حاجی‌بیگی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در مراسم بهره‌برداری از 8 ایستگاه آتش‌نشانی  با قدردانی از همه کسانی که در احداث و راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید تلاش کرده‌‌اند، گفت: با آغاز به‌کار این 8 ایستگاه، شمار ایستگاه‌های تهران به 91 ایستگاه رسید و تا پایان سال به 94 ایستگاه افزایش خواهد یافت.

وی مکان احداث ایستگاه‌های جدید و موقعیت جغرافیایی آنها را باتوجه به مناطق مختلف شهر تهران مناسب و عالی توصیف و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 6 ایستگاه دیگر آتش‌نشانی در حال ساخت و 4 مجموعه ورزشی فرهنگی نیز در دست احداث است.

کد خبر 94413

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز