چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: تردد خودروها درمحورهای کوهستانی از 15آذر حتی در روزهای آفتابی هم بدون زنجیر چرخ ممنوع است

فرمانده پلیس‌راه کشور ضمن بیان مطلب فوق گفت: تردد تمامی خودروها در محورهای کوهستانی از 15 آذر ماه چه در روزهای آفتابی و چه در روزهای بارانی و برفی بدون زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی ممنوع است.

سرهنگ علیرضا اسماعیلی روز چهار‌شنبه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که امسال پلیس مصمم‌تر از سال گذشته وسایل ایمنی زمستانی خودروها را کنترل می‌کند، گفت: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، زمستان امسال بارش برف مناسبی را در کشور خواهیم داشت، لذا بر اساس ابلاغیه صورت گرفته از 15 آذر ماه تا پایان اسفند ماه سال جاری تردد تمامی خودروها در محورهای کوهستانی بدون زنجیر چرخ ممنوع است.

وی تاکید کرد: خودروهای فاقد تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ قطعا ضمن اعمال قانون توسط پلیس به مبادی اولیه بازگردانده می‌شوند.

فرمانده پلیس‌راه کشور با تاکید بر این که حوادث زمستان متفاوت از تابستان است، گفت: به تمامی رانندگان توصیه می‌کنیم حتما با باک پر اقدام به مسافرت در فصل زمستان کنند، چرا که در صورت گیر کردن در ترافیک محورها احتمال تمام شدن بنزین و بروز مشکلات جدی برای آنها وجود دارد.

وی همچنین به رانندگان توصیه کرد که پیش از آغاز سفر، از سالم بودن برف پاک‌کن، چراغ‌های جلو و عقب، چراغ‌های مه شکن و وسایل گرمایشی خودرو خود اطمینان حاصل کنند، از سوی دیگر مواد غذایی خشک نیز به همراه داشته باشند.

فرمانده پلیس‌راه کشور با تاکید بر این که طرح زمستانی پلیس راه کشور نیمه آذر ماه آغاز خواهد شد، گفت: پلیس‌راه کشور به همراه نیروهای امدادی در زمستان امسال با امکانات و تجهیزات جدید در محورها مستقر خواهند شد.

وی تصریح کرد: امسال از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به تمامی شرکت‌های حمل و نقل بار و مسافر ابلاغ شده است که هیچ وسیله نقلیه عمومی بدون تجهیزات زمستانی اجازه دریافت بارنامه و صورت وضعیت مسافران را ندارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه، پلیس ضمن برخورد با این دسته از رانندگان با شرکت صادرکننده بارنامه و صورت وضعیت، برخورد قانونی می‌کند.

کد خبر 94458

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز