یکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۸ - ۰۵:۲۱
۰ نفر

گروه ورزشی: موفقیت‌های اخیر تیم ملی کشتی فرنگی در شرایطی رخ داد که بسیاری حضور یک کادر فنی منسجم به سرمربیگری محمد بنا را مهمترین عامل در پیروزی‌های اخیر می‌دانستند.

 در این میان اما یک اتفاق در حال وقوع است؛ بعد از مشکلات به وجودآمده میان سرمربی تیم ملی جوانان با سرمربی تیم ملی بزرگسالان، خدایی و محمدی در گفت‌وگوهای رسانه‌ای به شدت از هم انتقاد کردند. به نظر می‌رسد که مشکلات تیم ملی جوانان کشتی آزاد به تیم ملی جوانان کشتی فرنگی نیز تسری پیدا کرده است. در شیراز و مسابقات جوانان کشتی  فرنگی اختلاف‌ها با کادر فنی کشتی فرنگی تشدید شده است به طوری که فرهاد اسماعیل‌نژاد، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان گفت: «در خرم‌آباد حرف‌هایی مبنی بر برکناری من از تیم جوانان مطرح شد. ظاهرا این بحث بسته شده بود اما دوباره در شیراز شنیدم برخی در مورد این  مسئله صحبت می‌کنند.»

وی ادامه داد: «ابلاغم روز اول آذرماه به پایان خواهد رسید و امیدوارم تکلیفم مشخص شود. انتظار من این است برای اینکه تیم جوانان وارد حاشیه نشود و بتوانیم برنامه‌های‌مان را به موقع انجام دهیم، زودتر وضعیتم مشخص شود.» اسماعیل‌نژاد تاکید کرد: «فکر می‌کنم بهترین پاسخ در مورد حضور یا عدم حضورم در تیم جوانان را از سوی فدراسیون کشتی و محمد بنا دریافت خواهم کرد. با وجودی که خیلی‌ها امسال نسبت به این تیم خوشبین نیستند، من نگاه خوشبینانه‌ای به تیم جوانان دارم.» این مربی نوشهری کشتی فرنگی در مورد مسابقات قهرمانی جوانان ایران در شیراز تصریح کرد: «با توجه به تغییراتی که به واسطه شرایط سنی کشتی‌گیران در بین مدعیان این رده سنی ایجاد شده، 60 درصد تیم سال گذشته، امسال کار خود را در رده بزرگسالان پیگیری خواهند کرد.

با این وجود مسابقات شیراز از سطح کمی و کیفی خوبی برخوردار بود و این مسئله نوید داشتن تیم خوبی را در رقابت‌های آسیایی و جهانی 2010 می‌دهد.» اسماعیل‌نژاد خاطرنشان ساخت: «ابراهیم تورنج و رامین باستانی فینال خوبی را در وزن 50 کیلوگرم برگزار کردند. سامان عبدولی برادر سعید عبدولی همراه با محسن طاهری و حامد خدری از بهترین‌های 55 کیلوگرم بودند. این در حالی بود که محمد کردی و محمد حاتمی در این اوزان غیبت داشتند. در 60 کیلوگرم نفرات اول تا سوم چهر‌ه‌های خوبی بودند. محمد زاده‌حسن در 66 کیلوگرم مقتدرانه اول شد.

در 74 کیلوگرم شکست کمال محمد‌علیزاده قهرمان سال گذشته در دور اول از حوادث رقابت‌های شیراز بود.» سرمربی تیم ملی جوانان گفت: «با رفتن احسان اخلاقی و بابک قربانی در 84 کیلوگرم نفرات اول تا سوم کشتی‌های خوبی ارائه کردند. در 96 کیلوگرم مجتبی ممی‌زاده با اقتدار اول شد و در 120 کیلوگرم نیز درحالی‌که بشیر باباجان‌زاده، بهروز یوسفی و صبا شریعتی به رده بزرگسالان رفته‌اند، بهنام مهدیزاده، نایب‌قهرمان سال گذشته این‌بار قهرمان شد.»

انتقاد دوباره از لیگ کشتی فرنگی

در ادامه مشکلات کشتی فرنگی، بار دیگر محمد بنا از برگزاری لیگ کشتی فرنگی انتقاد کرد. او در دوره قبل نیز به دلیل تداخل برنامه‌های تیم ملی کشتی فرنگی با لیگ کشتی به شدت انتقاد کرده است.با توجه به برنامه‌ریزی کادر فنی تیم ملی، مسئولان کمیته لیگ باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که رقابت‌های لیگ تا اواسط دی‌ماه به پایان برسد.

براساس برنامه‌هایی که پیش‌رو داریم از جمله رقابت‌های انتخابی جام تختی، جام جهانی در ارمنستان و رقابت‌های بین‌المللی یادگار امام(ره) که در دی و بهمن‌ماه برگزار می‌شود، اردوهای تیم ملی از اواخر دی‌ماه آغاز می‌شود و بر این اساس لیگ کشتی نیز باید در اواسط دی‌ماه به پایان برسد.» دارنده مدال نقره جهان ادامه داد: «برای موفقیت تیم ملی از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌کنم اما این را می‌دانم که موفقیت در رقابت‌های جهانی و کسب عنوان نایب‌قهرمانی، حاصل زحمات تمامی مربیان سازنده و بی ادعا در سراسر کشور است.»

وی تاکید کرد: «برای هر مسابقه‌ای که پیش‌رو داریم یک تیم ملی خواهیم داشت بنابراین هر کشتی‌گیری که بتواند در مسابقات مختلف موفق شود به اردوی تیم ملی دعوت می‌شود و توانایی یک کشتی‌گیر، ملی‌پوش آن وزن را مشخص می‌کند.» بنا در پایان خاطرنشان کرد: «در سال آینده مسابقات زیاد و سنگینی را پیش‌رو داریم و باید در یک زمان چند تیم آماده داشته باشیم و برای حفظ مقام نایب قهرمانی سال گذشته نیازمند برنامه‌ریزی مناسب و سرمایه‌گذاری بسیار زیاد هستیم.»

کد خبر 94681

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز