یکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۸ - ۰۵:۲۲
۰ نفر

گروه ورزشی: آنچلوتی که توانسته چلسی را به صدر جدول برساند، امروز در استمفوردبریج آزمون سختی مقابل منچستریونایتد دارد.

مربی ایتالیایی که از زمان مربیگری در یوونتوس و میلان تجربه مقابله با سرالکس فرگوسن را دارد در لیگ برتر هم این مربی قدیمی و تیمش را به عنوان یکی از جدی‌ترین رقیبانش می‌بیند. چلسی در حال حاضر با 27 امتیاز صدرنشین است و منچستریونایتد با تنها 2 امتیاز کمتر در رده دوم قرار دارد. آنچلوتی که تیمش در هفته‌های اخیر نتایج خوبی گرفته و در لیگ قهرمانان هم با تساوی 2 بر 2 مقابل آتلتیکومادرید به دور بعد صعود کرده، درباره رویارویی با یونایتد می‌گوید: «خوشحالیم که در این زمان با منچستر روبه‌رو می‌شویم چون خیلی خوب بازی می‌کنیم، در شرایط خوبی هستیم و روحیه بالایی داریم.» او در تمجید از یونایتد اضافه می‌کند: «یونایتد تیم خیلی خوبی دارد. آنها هم مثل ما عملکرد خوبی داشته‌اند چون در لیگ قهرمانان صعود کرده‌اند و در لیگ برتر هم نتایج خوبی گرفته‌اند ولی همه ضربه‌پذیرند و تیم شکست‌ناپذیری وجود ندارد.»

چلسی که از سال 2002 در استمفوردبریج به منچستریونایتد نباخته، امیدوار است که با پیروزی در این دیدار فاصله‌اش را با حریف به 5 امتیاز برساند. بالاک می‌گوید: «همه چیز در دست ماست و یکشنبه برای ما روز بزرگی است. ما فرصت داریم قدم بزرگی برداریم و فاصله را بیشتر کنیم. در گذشته ما در تعقیب منچستریونایتد بودیم ولی این بار ما در صدر هستیم. باید قدرت‌مان را در ادامه فصل هم حفظ کنیم و در این صورت هیچ تیمی قادر به شکست ما نیست.»

تنها غایب چلسی در این بازی ژوزه بوسینگوا مدافع راست پرتغالی است ولی آنچلوتی دغدغه‌ای برای پر کردن جای خالی او ندارد. امید اصلی میزبان برای گلزنی بار دیگر به دیدیه دروگبا خواهد بود که معمولا مقابل منچستر گل‌های حساسی زده و این هفته در بازگشت به لیگ قهرمانان هم مقابل آتلتیکو 2 گل فوق‌العاده به ثمر رساند. پس از آن بازی، آنچلوتی مدعی شد که دروگبا را با هیچ مهاجمی در جهان عوض نمی‌کند.منچستریونایتد پس از شکست دو هفته قبل مقابل لیورپول در آنفیلد، سه‌شنبه‌شب در اولدترافورد هم مقابل زسکامسکو تا آستانه شکست پیش رفت و سرانجام به تساوی 3 بر 3 رسید.

ولی فرگوسن امیدوار است این نتایج ضعیف انگیزه بازیکنانش برای این بازی را بیشتر کرده باشد: «بازی مقابل چلسی همیشه دشوار است، ولی ما بهتر از بازی در آنفیلد خواهیم بود، مطمئنم.»چلسی همه 9 بازی خانگی‌اش در مسابقات داخلی و اروپایی را برده و در مقابل 25 گل زده، تنها یک گل خورده. بدین‌ترتیب خط دفاع منچستریونایتد کار سختی مقابل بازیکنان تهاجمی میزبان دارد، به ویژه اینکه مصدومیت ریو فردیناند طولانی شده و به این بازی هم نمی‌رسد و گری نویل محروم است. ولی ویدیچ آماده است و فرگوسن احتمالا از جانی اوانز در کنار مدافع صربش استفاده خواهد کرد.

منچستر در یازده بازی این فصل لیگ برتر یازده گل خورده که آمار بدی نیست ولی در مقایسه با 3 فصل اخیر که به قهرمانی رسید، آمار ضعیف‌تری محسوب می‌شود. فرگوسن در این فصل معمولا از روش 2-4-4 استفاده کرده تا مایکل اوون در شرایط گلزنی قرار بگیرد ولی همین موضوع موجب شکنندگی دفاع تیم شده و احتمالا او در استمفوردبریج سیستم محتاطانه‌تری را انتخاب می‌کند.

در میان بازیکنان منچستریونایتد پاتریس اورا انگیزه زیادی برای این بازی دارد. او در شکست سال گذشته یونایتد در این ورزشگاه به دلیل درگیری با محافظان 4 بازی محروم شد. او در بازی کامیونیتی‌شیلد در شروع فصل هم با بالاک درگیر شد. اورا می‌گوید: «اگر از من بپرسید که بیشتر از همه دوست دارم کدام بازی را ببرم، می‌گویم بازی مقابل چلسی در استمفوردبریج را. وقتی مقابل چلسی بازی می‌کنم همیشه اتفاق بدی برایم می‌افتد. فصل گذشته در پایان بازی به دردسر افتادم و این فصل درگیری با بالاک بود.

باید مطمئن شوم که این بار اتفاقی نمی‌افتد. می‌خواهم خاطره خوبی داشته باشم و لذت ببرم چون همیشه از بازی مقابل چلسی لذت می‌برم. هر سال آنها بزرگ‌ترین رقیب ما هستند و به آنها خیلی احترام می‌گذارم. آنها هر سال خطرناک‌ترین رقیب ما هستند، بنابراین باید قوی باشیم. ما 2 امتیاز عقب هستیم و باید مطمئن شویم که نمی‌بازیم تا فاصله به 5 امتیاز نرسد. بنابراین برای پیروزی به آنجا می‌رویم.»

اورا همچنین امیدوار است که دوستش وین‌ رونی که این هفته پدر شده، با گلزنی مقابل چلسی بتواند جشن بگیرد.

کد خبر 94682

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز