سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۳
۰ نفر

گروه ورزشی: گل دقیقه 76 جان‌تری، یکی از لحظات حساس نادر رویارویی چلسی و منچستریونایتد در استمفوردبریج بود ولی همین گل برای آبی‌پوشان لندنی کافی بود تا 30 امتیازی شوند و فاصله‌شان با مردان فرگوسن را به 5 امتیاز برسانند.

جدال دو تیم بالانشین لیگ برتر نتوانست انتظارات را برآورده کند و دروازه‌بانان دو تیم چندان به زحمت نیفتادند. منچستریونایتد در این بازی فردیناند و ویدیچ دو مدافع میانی اصلی‌اش را نداشت با این وجود خط حمله چلسی و به ویژه دروگبا که مقابل آتلتیکو عالی بازی کرده بود، نتوانست دردسر زیادی برای زوج وس براون و جانی اوانز به وجود آورد.

فرگوسن به سبک بازی‌های حساس فصل قبل از مثلث کریک، فلچر و اندرسون که همگی خاصیت تخریبی دارند در خط میانی استفاده کرد و این تاثیر زیادی در خنثی شدن خط هافبک قدرتمند چلسی داشت ولی از سوی دیگر رونی در خط حمله تنها بود و ورود مایکل اوون در دقایق پایانی هم نتوانست چاره‌ساز شود.

چلسی هم که با آنچلوتی توانسته بازی‌های زیبایی انجام دهد و به پیروزی‌های پر گلی برسد این بار منظم و محتاط بود، طوری که روزنامه‌های انگلیسی، چلسی یکشنبه‌شب را به چلسی دوران مورینیو تشبیه کردند و لفظ «پیروزی زشت» را که برای تیم‌های نتیجه‌گرا استفاده می‌شود به کار بردند.

آنچلوتی که در صورت ادامه روند موفقیت‌های چلسی باید منتظر ورود به فهرست دشمنان فرگوسن باشد، در پایان بازی با گفتن اینکه حالا آرسنال رقیب اصلی آنهاست، کینه منچستری‌ها را بیشتر کرد. در حال حاضر آرسنال هم مانند منچستر 25 امتیازی است، ولی به دلیل تفاضل گل بهتر دوم است و همچنین یک بازی کمتر انجام داده. آنچلوتی درباره رقابت قهرمانی پس از این بازی گفت: «اگر آرسنال بازی عقب‌افتاده‌اش را ببرد، به دو امتیازی ما می‌رسد.

فکر می‌کنم آرسنال هم عملکرد خیلی خوبی دارد. برتری 5 امتیازی مهم است ولی از نگاه دیگر می‌تواند چندان قابل توجه نباشد. ما از 12 بازی 30 امتیاز داریم ولی می‌دانیم که فصل بسیار طولانی است. باید تمرکزمان را حفظ کنیم.» آنچلوتی که تا به حال توانسته لیورپول و یونایتد، دو رقیب اصلی چلسی را شکست دهد، اضافه کرد: «این موضوع مهمی است ولی ما به ویگان و آستون‌ویلا باخته‌ایم، یعنی اینکه همه بازی‌ها یکسانند.

همه بازی‌ها 3 امتیاز دارند و باید تمرکزی را که مقابل منچستریونایتد داشتیم، مقابل همه تیم‌ها حفظ کنیم.»آنچلوتی درباره جریان بازی گفت: «شکست منچستر بسیار سخت بود، بازی در 90 دقیقه متعادل بود و هر دو تیم به سختی می‌توانستند موقعیت بسازند. ما یک تیم خوب را بردیم، بهترین حریف‌مان را. ما گاهی روی ضربات ایستگاهی بازی را باخته‌ایم، ولی این بار بردیم.»

اما ضربه ایستگاهی که منجر به گل جان‌تری شد، در پایان بازی با اعتراض شدید فرگوسن روبه‌رو شد. سرمربی منچستریونایتد معتقد است که داور در اعلام این خطا اشتباه کرده و پس از آن دروگبا هم پس از ضربه مرتکب خطا شده: «دارن فلچر به وضوح توپ را گرفت، با اشلی‌کول هرگز تماسی نداشت و از روی پای او پرید. بعد از آن هم دروگبا براون را روی زمین انداخت. موقعیت داور برای تصمیم‌گیری خنده‌دار بود، او نمی‌توانست چیزی ببیند.

یک بازیکن چلسی (جو کول) دقیقا مقابل او بود و او حتی حرکتی نکرد. این گل باید مردود می‌شد. این یک تصمیم اشتباه بود ولی کاری از دست ما ساخته نیست. گاهی اعتمادتان به داور را از دست می‌دهید و این احساسی است که بازیکنان دارند.» فرگوسن همچنین اضافه کرد که تیمش می‌توانست بهتر از این عمل کند: «ما بارها به مرز محوطه جریمه رسیدیم و چند موقعیت خوب درون و بیرون آن داشتیم، ولی باید کار را تمام می‌کردیم.

از این نظر فقط باید خودمان را سرزنش کنیم.»جان‌تری هم که صبح روز مسابقه خبری جنجالی درباره زندگی شخصی‌اش در روزنامه‌های زرد انگلیسی منتشر شده بود، از این گل بسیار خوشحال بود: «دنبال این گل بودم چون هرگز به منچستریونایتد در خانه یا خارج از خانه گل نزده بودم ولی نیکولا (آنلکا) امروز فوق‌العاده بود و این گل می‌تواند از آن او باشد.» بازی مهم بعدی چلسی دو هفته بعد مقابل آرسنال در ورزشگاه امارات خواهد بود و با توجه به شرایط فعلی جدول نتیجه آن می‌تواند در تعیین صدرنشین سرنوشت‌ساز باشد.

کد خبر 94864

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز