همشهری آنلاین: تیم فوتبال شالکه با کسب نتیجۀ مساوی یک بر یک مقابل تیم میزبان بایرن مونیخ، به بحران قطب پرآوازۀ فوتبال آلمان دامن زد. بایرلورکوزن با پیروزی چهار بر صفر در برابر فرانکفورت، پیشتازی خود را در جدول بوندس لیگا تثبیت کرد.

ادامۀ صدرنشینی بایر لورکوزن
 
در نخستین دیدار از هفتۀ دوازدهم بوندس لیگا در  شامگاه جمعه، تیم بایر لورکوزن میهمان خود آینتراخت فرانکفورت را گلباران کرد. فرانکفورتی‌ها که بدون مهدی مهدوی کیا در کادر ۱۸ نفرۀ تیم، به مصاف شاگردان یوپ هاینکس، سرمربی کهنه کار لورکوزن رفتند، با گل‌های کیسلینگ، راینارتس، کروس و بندر، متحمل شکست سنگین چهار بر صفر شدند.
لورکوزن با این پیروزی ۲۶ امتیازی شد و همچنان پیشتاز جدول بوندس لیگا است.

تیم بایرن مونیخ که پس از ۲ شکست متوالی مقابل تیم بوردوی فرانسه در آستانۀ حذف از جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا قرار دارد و در فصل جاری بوندس لیگای آلمان نیز عملکرد کم فروغی را تاکنون به نمایش گذاشته است، همچنان به دنبال حل وضعیت "گره خورده" خود است.

در پی دیدارهای هفتۀ دوازدهم فوتبال بوندس لیگا، شاگردان لوئیز فان گال، سرمربی هلندی بایرن مونیخ، بعد از ظهر شنبه (16 آبان) در ورزشگاه آلیانس آرنای شهر مونیخ تنها به تساوی ۱ بر ۱ در برابر آبی پوشان شالکه رضایت دادند. گلزنان این دیدار دانیل فان بویتن برای بایرن مونیخ و ماتیپ ژوئل برای شالکه بودند.

وضعیت فعلی بایرن مونیخ در جدول رده بندی بوندس‌لیگا با ایستادن در پلۀ هشتم و کسب تنها ۲۰ امتیاز، دلخوری سران و هواداران این تیم را بیشتر کرده و موجب ایجاد علامت سوال‌های فراوان دیگری در صلاحیت کادر فنی این تیم شده است. 

انتقاد فیلیپ لام از فان گال و خریدهای بایرن مونیخ

در آستانۀ دیدار بایرن مونیخ مقابل شالکه، فلیپ لام، مدافع چپ و ملی پوش بایرن مونیخ در مصاحبه ای با روزنامۀ "زوددویچه تسایتونگ"، سیاست سران باشگاه خود را در امور نقل و انتقال بازیکنان به شدت زیر سوال برده بود.

به عقیدۀ لام، تیم های تراز اول اروپا مانند منچستریونایتد و بارسلونا بر اساس سیستم تاکتیکی شکل گرفتۀ خود، بازیکنان نخبه را جذب ترکیب تیمی خود می کنند، در حالی که بایرن  مونیخ به دنبال تثبیت سیستم تاکتیکی فیکس نبوده و با تعویض پی در پی مربیان خود (۵ مربی در طول ۳ سال اخیر) از طراحی قالب تاکتیکی ثابت باز مانده است.

لام در این گفت و گو همچنین خاطر نشان ساخته است که برخی از هم تیمی‌هایش با روش مربی‌گری لوئیز فان‌گال کنار نمی‌آیند و این نکته موجب افزایش ناهماهنگی‌ها در تیم شده است.

از سوی دیگر اولی هوینس، مدیر ورزشی بایرن مونیخ اعلام کرد که ابراز انتقادات لام درعرصه‌ عمومی، غیر قابل قبول است و عمل لام برخورد قاطعانه باشگاه را در پی خواهد داشت.

بلند پروازی ماینتس

تیم فوتبال اف.اس.فآ. ماینتس که پس از ۲ سال دوری، در این فصل دوباره به جمع ۱۸ تیم برتر بوندس لیگا صعود کرده، با برتری ۱ بر ۰ مقابل تیم میهمان، اف.ث. نورنبرگ به ششمین پیروزی خود و بیست و یکمین امتیاز در فصل جاری دست یافت.

شاگردان توماس توخل، سرمربی جوان ماینتس، با کسب ۱۶ امتیاز از ۵ دیدار خانگی، در حال حاضر موفق‌ترین "بیلان خانگی" را در بین تیم‌های بوندس لیگا به خود اختصاص داده اند.

رستاخیز مجدد قهرمان  

تیم فآ.اف.ال. وولفسبورگ، مدافع عنوان قهرمانی بوندس لیگا، رفته رفته در حال بازگشت به فرم ایده آل خود است. وولفسبورگی ها به لطف گل‌های میزیموویچ و گرافیچ، ۲ بر ۱ از سد تیم میزبان، هوفن‌هایم عبور کردند. تگ گل هوفن‌هایم توسط ایبیزویچ به ثمر رسید.

سبزپوشان وولفسبورگ با این پیروزی ۲۱ امتیازی شدند و ردۀ پنجم جدول را تصاحب کردند.
گفتنی است که اشکان دژآگه، ملی پوش آلمانی-ایرانی وولفسبورگ  در ترکیب کادر ۱۸ نفرۀ تیم خود حضور نداشت.  

از هاشمیان چه خبر؟

تیم قعرنشین بوخوم در دیدار خانگی در برابر فرایبورگ با گلی دیرهنگام، پذیرای باخت ۲ بر ۱ شد. در حالی که این بازی تا دقیقۀ ۲+۹۰، با گل‌های بوچر برای فرایبورگ و کلیموویتس برای بوخوم در آستانه پایان با نتیجۀ یک بر یک بود، رازینگر در واپسین ثانیه‌های بازی، گل پیروزی تیم میهمان را به تور دروازۀ بوخومی‌ها چسباند.

وحید هاشمیان از دقیقۀ ۸۷ وارد میدان شد.

تساوی مونشن گلاباخ با اشتوتگارت

و اما آیندۀ فعالیت مارکوس بابل، سرمربی تیم بحران زدۀ اشتوتگارت در سمت خود نیز با تساوی بدون گل این تیم مقابل بوروسیا مونشن گلادباخ همچنان در پردۀ ابهام است. اشتوتگارتی‌ها با این نتیجه، با ۱۰ امتیاز در جایگاه چهاردهم جدول ایستاده اند.

در روز یکشنبه تیم هامبورگ هم در دیدار خود در برابر هانوفر ناگزیر شد به تساوی ۲ بر ۲ بسنده کند و امتیازات مهمی را از دست بدهد.

هامبورگی‌ها تا دقیقه‌ ۸۸ بازی، ۲ بر 1 از میزبان خود جلو بودند، اما در پی خطای یکی از مدافعان هامبورگ روی اشتاینر، مهاجم هانوفر، داور سوت پنالتی زد و اشتاینر خود، توپ را از نقطه‌ پنالتی به تور دورازه‌ هامبورگ دوخت.

به گزارش دویچه‌وله، در این دیدار که در حضور ۴۹ هزار تماشاگر در ورزشگاه هانوفر برگزار شد، یانسن، مدافع جوان هامبورگ، تیمش را در دقیقه ۱۵، یک بر صفر جلو انداخت. دیدیه کونان، بازیکن هانوفر اگرچه در دقیقه ۲۶ موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند، اما لحظاتی پیش از پایان نیمه‌ نخست الجرو الیا، بازیکن هلندی هامبورگ برای بار دوم دروازه هانوفر را گشود.

بازیکنان هامبورگ اگر چه در نیمه‌ دوم فرصت‌های زیادی برای باز کردن دروازه حریف داشتند، اما نتوانستد از موقعیت‌های به دست آمده سود جویند و کار هانوفر را یکسره کنند. با توجه به امتیازاتی که هامبورگ در پی کسب تساوی در این دیدار از دست داده، فاصله‌ این تیم با صدرنشین جدول، بایر لورکوزن، بیشتر شده و بر ۳ امتیاز بالغ می‌شود.

برلین در برابر کلن، دوئل دو تیم بحران‌زده

در پیکارهای روز یکشنبه، دو تیم بحران‌زده‌ هرتا برلین و اف ث کلن نیز به مصاف هم رفتند. داوری این مسابقه را بابک رفعتی، داور ایرانی‌تبار بوندس‌لیگا برعهده داشت. ۵۰ هزار تماشاگر حاضر در استادیوم، به ویژه در نیمه نخست، شاهد دیداری نه چندان دلچسب بودند که در آن صحنه‌های تماشایی به ندرت دیده می‌شد.

در نیمه‌ دوم، بازیکنان دو تیم تلاش بیشتری برای کسب امتیاز کردند، چرا که نتیجه تساوی دو تیم که برای آنها تنها یک امتیاز به ارمغان می‌آورد، سود چندانی به حال هیچ یک از آنها نداشته و سبب رهایی آنها از دام بحران نمی‌شد. در نهایت این بازیکنان کلن بودند که توانستند حملات خود را به نتیجه برسانند و با گل طلایی نوواکوویچ، مهاجم خطرناکشان در دقیقه ۷۹، میزبان خود، هرتا برلین را یک بر صفر شکست دهند.

در حالی که هرتا برلین همچنان در قعر جدول رده‌بندی بوندس‌لیگا قرار دارد، اف ث کلن توانسته است با این پیروزی و کسب سه امتیاز، نفسی راحت بکشد و خود را به مکان‌های میانی جدول نزدیک کند.

در آخرین دیدار عصر یکشنبه، تیم‌های وردر برمن و بوروسیا دورتموند رویاروی هم قرار گرفتند که این دیدار با تساوی یک بر یک خاتمه یافت. مسعود اوزیل، ملی‌پوش ترک‌تبار برمن، در دقیقه ۳۶ دروازه دورتموند را باز کرد و باریوس، بازیکن دورتموند موفق شد با گل خود در دقیقه ۵۴ بازی را به تساوی بکشاند و سبب شود که دورتموندی‌ها در برابر حریفی قدرتمند چون برمن دست‌کم یک امتیاز کسب کند.

در حال حاضر دورتموند با ۱۷ امتیاز در رده نهم قرار دارد و وردر برمن با ۲۳ امتیاز مکان دوم جدول بوندس‌لیگا را به خود اختصاص داده است. برمن اگرچه با هامبورگ هم‌امتیاز است، اما با توجه به تفاضل گل بهتر در رده‌ دوم از رقیب شمالی خود پیشی گرفته است.

کد خبر 94765

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز