مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی از اختصاص 10 درصد هزینه پرداخت جرائم راهنمایی و رانندگی به تبلیغات فرهنگ ترافیک خبر داد.

مصطفی طباطبائی نژاد در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: افزایش نرخ جرائم رانندگی راهکار مناسبی برای کاهش تخلفات راهنمایی و رانندگی نیست بلکه راهکارهایی مانند فرهنگ سازی ترافیک از اثر بخشی بهتری برخوردار است.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی درباره انتقاد رئیس پلیس راهور ناجا مبنی بر کار آمد نبودن جریمه های راهنمایی و رانندگی و پائین بودن نرخ جریمه ها اظهار داشت: افزایش نرخ جریمه های راهنمایی و رانندگی تاثیر مناسبی برای جلوگیری از تخلفات راهور ندارد چرا که عده ای که از وضعیت مالی خوبی داشته باشند به راحتی آن را پرداخت خواهند کرد و عده ای که توان مالی نداشته باشند از راههای دیگر مانند شورای حل اختلاف و غیره از پرداخت جریمه فرار می کنند بنابراین افزایش نرخ جریمه ها شاید در یک دوره کوتاه مدت تاثیر گذار باشد اما در بلند مدت اثر خود را از دست خواهد داد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی افزود: اما فرهنگ سازی ترافیک تاثیر بیشتری در کاهش تخلفات و در نهایت حوادث رانندگی دارد و به همین علت کمیسیون قضائی مجلس تصویب کرده است تا 10 درصد کل پرداخت مبلغ جریمه های راهنمایی و رانندگی صرف تبلیغات فرهنگ سازی ترافیک شود.

بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی مسئولان راهنمائی و رانندگی کشور طی هفت ماه گذشته 180 میلیارد تومان از قبوض جریمه صادر شده توسط متخلفان پرداخت شده است

کد خبر 94899

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز