سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۵
۰ نفر

گروه حوادث: زن جوان صبح 19 آبان هنگامی که به اتهام سرقت طلا و جواهرات در مقابل 54 طلافروش از استان‌های مختلف کشور قرار گرفت، ادعا کرد تصاویر ضبط شده در دوربین‌های طلافروشی‌ها ساختگی است و او بیگناه است

تحقیقات پلیسی برای دستگیری این زن جوان و همدستش از سال 83 و هنگامی آغاز شد که مالک یک طلافروشی در شهرری، با مراجعه به شعبه پنجم دادسرای شهرری، از 2 زن سارق که از طلافروشی وی سرقت کرده بودند، شکایت کرد.

مرد طلافروش پس از ارائه فیلم سرقت از طلافروشی به بازپرس دادسرا در توضیح ماجرا گفت: صبح امروز لحظاتی بعد از آنکه مغازه طلافروشی‌ام را باز کرده و سرگرم آماده کردن ویترین بودم، 2 زن به بهانه خرید انگشتر وارد مغازه‌ام شدند. یکی از آنها که جوان‌تر بود، مرا به بهانه آوردن سرویس‌های طلا سرگرم کرد، اما چند دقیقه بعد، آنها بدون اینکه خریدی انجام دهند، از طلافروشی بیرون رفتند.

این مرد افزود: دقایقی بعد از رفتن آنها، وقتی متوجه ناپدید شدن چند تکه طلا شدم، به بازبینی فیلم‌های دوربین مداربسته مغازه پرداختم و تصاویر 2 زن شیاد را در حال سرقت طلاها دیدم.

با شکایت مرد طلافروش، تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد، اما در حالی که پلیس سرگرم تحقیقات بود، در آخرین ماه‌های سال 87- 4 سال بعد از وقوع نخستین سرقت- ۳ طلافروش دیگر با مراجعه به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران، از 2 زن به اتهام سرقت از طلافروشی‌هایشان شکایت کردند.

با تحقیق از مالباخته‌ها، کارآگاهان پلیس دریافتند شگرد 2 زن تبهکار شباهت زیادی با 2 زن تحت تعقیب دارد، بنابراین با احتمال اینکه آنها سرقت‌های خود را ازسر گرفته باشند، کارآگاهان پلیس به پیگیری ماجرا پرداختند و مدتی بعد توانستند 2 متهم را هنگام سرقت از یک طلافروشی به دام بیندازند.

بعد از دستگیری در حالی که متهمان منکر هر گونه سرقتی بودند 4 طلا فروش دیگر با ارائه فیلم‌های ضبط شده در دوربین مداربسته مغازه شان دست سارقان را رو کردند.بازپرس پرونده نیز با احتمال اینکه متهمان مرتکب سرقت‌های دیگر هم شده اند، دستور چاپ عکس بدون پوشش متهمان را صادر کرد.

با چاپ عکس این 2 زن در روزنامه‌ها بود که هر روز تعداد زیادی از طلافروشان مالباخته از سراسر ایران به پایگاه نهم اداره آگاهی تهران مراجعه کرده و علیه این 2 زن به اتهام سرقت از طلافروشی‌شان شکایت کردند.

این در حالی بود که تحقیقات درباره این 2 متهم نشان می‌داد یکی از آنها به نام نسیم دارای 9 فقره سابقه کیفری در شهرهای مختلف کشور در زمینه سرقت بوده و با همدستش نیز رابطه فامیلی دارند.

به این ترتیب این 2 زن زمانی که با دلایل محکمه پسند ماموران روبه‌رو شدند به سرقت‌های زنجیره‌ای خود در سطح کشور اعتراف کردند. در حالی که ارزش تقریبی این سرقت‌ها صدها میلیون تومان برآورد شده بود بازپرس دادسرای شهرری با صدور کیفرخواست پرونده را برای رسیدگی به شعبه 105 دادگاه شهرری ارسال کرد.

صحنه‌ها  واقعی نیست

صبح19 آبان در حالی که تعداد زیادی طلافروش از سراسر کشور برای رسیدگی به شکایتشان به دادگستری شهرری آمده بودند، دادگاه متهمان به ریاست قاضی خردمند و بدون حضور متهم اصلی که شاکیان مدعی بودند مدتی قبل مجددا به اتهام سرقت دستگیر شده است، برگزار شد و شاکیان به طرح شکایت خود پرداختند.

در ادامه این جلسه، وقتی دومین متهم در جایگاه دفاع قرار گرفت با  رد اتهام سرقت از طلافروشی‌ها گفت: تمام تصاویری که طلافروشان از صحنه سرقت مغازه‌هایشان به دادگاه ارائه کرده‌اند ساختگی است.

من در هیچ‌یک از سرقت‌ها نقش نداشته‌ام و اتهام سرقت را قبول ندارم. زن جوان در ادامه دادگاه هنگامی که قاضی شواهد موجود درباره شرکت او در سرقت‌ها را بیان کرد نیز مجددا ادعا کرد که همه فیلم‌ها دروغ است و زنی که در فیلم‌ها دیده می‌شود شباهت کمی با او دارد.

قاضی پرونده در پایان جلسه رسیدگی با اعلام ختم دادگاه گفت به‌زودی حکم قانونی درخصوص این 2 متهم صادر خواهد شد.

کد خبر 94933

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز