سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۹
۰ نفر

گروه اجتماعی - مینا شهنی: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از نقش برآب بودن پروژه کارت هوشمند درمان خبر داد.

او گفت که با پیگیری‌هایی که انجام داده به این نتیجه رسیده که اجرای طرح کارت هوشمند درمان برای بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی نیازمند آماده کردن زیرساخت‌هایی است که عملا پروژه اجرای این کارت را ناممکن می‌کند.

خبر صدور کارت هوشمند درمان برای بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی از 2سال پیش منتشر شد مسئولان آن سازمان مدعی بودند که با اجرای این پروژه‌ خواهند توانست کارت هوشمند را جایگزین دفترچه درمان کنند و تا پیش از ریاست علی ذبیحی بر این سازمان مدیران پیشین مدام از پیشرفت در اجرای پروژه خبر می‌دادند و براساس آخرین خبرهای منتشر شده، استان مرکزی برای اجرای آزمایشی این طرح در نظر گرفته شد و کارت‌هایی برای بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی صادر شد که می‌بایست بعد از انجام اقدامات مکمل، بیمه شدگان به جای دفترچه از این کارت‌ها استفاده کنند اما دیروز ذبیحی گفت که به اراک رفته و آنچه به‌عنوان پروژه کارت هوشمند اجرا شده تنها صدور کارت برای بیمه شدگان است و این کارت‌ها عملا قابل استفاده نیستند.

رئیس سازمان تآمین اجتماعی پروژه صدور این کارت‌ها را در سازمان متبوعش به کلاف سردرگمی تشبیه کرد که هیچ سرنخی به دست متولیان سازمان نمی‌دهد. او در میان گفته‌هایش بر این نکته تأکید کرد که پیدا کردن مقصر برای این جریان بسیار دشوار است و شاید بهتر باشد مدیران پیشین که این طرح را پیشنهاد داده و آغاز کرده‌اند پاسخ قابل‌قبولی ارائه دهند.

به گفته او قراردادهایی که برای اجرای این طرح میان سازمان تأمین اجتماعی و شرکت‌های مربوطه بسته شده بارها تغییر کرده و از همین رو نمی‌توان شرکت‌های مجری را مقصر دانست چرا که این شرکت‌ها به فراخور تغییراتی که در قرارداد اعمال شده، سمت و سوی فعالیت‌شان را تغییر داده‌‌اند.

ذبیحی تاکید کرد که سعی کردیم نبش قبر نکنیم و الا اگر بخواهیم در سازمان نبش قبر کنیم از این بحث‌ها زیاد داریم.

چند میلیارد پول به باد رفت؟

هیچ‌وقت معلوم نشد که پروژه عظیم و پرسروصدای کارت هوشمند درمان که با چند میلیارد تومان بودجه قرار بود اجرا شود، چرا اجرا نشد و مسئولان هرگز از میزان پولی که برای اجرای این کار خرج شد اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها نگذاشتند اما شواهد خبر از صرف بودجه چند میلیاردی می‌دهد؛

بودجه‌ای که از سازمان تأمین اجتماعی به هدر رفت و حالا بیمه شدگان مانده‌اند با یک پروژه ناممکن که ادامه اجرایش کاملا بی‌معنی است و محلی از اعراب ندارد.

براساس قانون، سازمان تامین اجتماعی یک سازمان عمومی غیردولتی است که تمامی سرمایه‌اش متعلق به بیمه شدگان است هر پولی که از سازمان تامین اجتماعی خرج شود از جیب بیمه شدگان خواهد بود، در این شرایط مسئولین این سازمان چرا پول بیمه شدگان را به باد می‌دهند؟ به صرف سروصدا راه انداختن برای اجرای یک طرح می‌شود بودجه یک سازمان عمومی را صرف کرد؟ وقتی زیرساخت‌های مورد نیاز برای اجرای یک طرح هنوز آماده نشده، بهتر نبود به جای هدر دادن، این چند میلیارد را میان بازنشستگان سازمان تقسیم می‌کردند؟

صندلی را برای فتاح خالی می‌کنید؟

علی ذبیحی در پاسخ به پرسشی که بالاخره فتاح رئیس سازمان تامین اجتماعی می‌شود یا نه؟‌گفت: من هم مثل شماها از رسانه‌ها شنیده‌ام، هنوز کسی چیزی نگفته ولی در عین حال هر چه که به من حکم کنند همان کار را انجام خواهم داد چرا که قصد من خدمت به مردم است و این کار را در هر جایی که امکان داشته باشد انجام خواهم داد.

به‌نظر می‌رسد که ذبیحی با این جمله به استقبال فتاح می‌رود هر چند که برخی معتقدند با توجه به اینکه ذبیحی انتخاب رئیس‌جمهوری و فتاح انتخاب صادق محصولی است و صندلی ریاست سازمان تامین اجتماعی بیشتر به ذبیحی وفا می‌کند تا اینکه به انتظار فتاح بماند.

چند روز پیش و درست یک روز قبل از آنکه صادق محصولی به‌عنوان وزیر رفاه از مجلس رای اعتماد بگیرد، پرویز فتاح را به‌عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی انتخاب کرد و گفته می‌شود که فتاح هم برای گرفتن رای اعتماد محصولی از نمایندگان مجلس سنگ تمام گذاشت اما تا دیروز ریاست سازمان همچنان بر عهده ذبیحی بود.

کد خبر 95479

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز