سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۶
۰ نفر

گروه شهری: اعضای شورای اسلامی شهر تهران خواستار جلوگیری از سیاسی شدن مشکلات مترو شدند.

در همین ارتباط خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر،26آبان در جلسه علنی شورا، از شهرداری تهران بابت پرهیز از سیاسی شدن این مشکلات قدردانی کرد.

دانشجو گفت: اینکه مسئولان طراز اول شهرداری در اقدامی پسندیده وارد وادی حاشیه‌ای در موضوع مترو نشده‌اند، بسیار امیدوار‌کننده است و انتظار داریم زیر مجموعه شهرداری نیز این موضوع را رعایت کنند.  دانشجو در مورد افزایش تاخیر قطارهای مترو در ایستگاه‌ها هم سخن گفت.

وی با اعلام اینکه میزان توقف قطارها در ایستگاه‌های مترو  به 10 تا 15 دقیقه رسیده است، یادآور شد: همین توقف‌های طولانی عامل ازدحام در ایستگاه‌های بعدی می‌شود.

دانشجو با طرح این پرسش که وقتی شهرداری و دولت  هر یک می‌گویند بودجه لازم مترو را تخصیص داده‌اند چرا باز هم شاهد افزایش مشکلات و نابسامانی‌ها در مترو هستیم، خواستار آرام شدن جو موجود درباره مترو شد.

حسن بیادی نایب رئیس شورای شهر تهران  در ادامه سخنان دانشجو ،‌بر هدایت جامعه به سمت آرامش تاکید کرد و گفت: نسبت دادن نابسامانی‌ها و تاخیرات فعلی مترو به مسائل سیاسی درست نیست وگرنه باید برای تاخیرات حرکت قطارها و هواپیما‌ها نیز به‌دنبال مسائل سیاسی باشیم.

به اعتقاد بیادی مترو، هم مشکل دولت است و هم مشکل شهرداری و هر دو باید با هم این مشکل را حل کنند. حرف‌هایشان یکی شده تا به‌صورت شفاف میزان بدهی دولت و طلب شهرداری روشن شود.

در ادامه این سخنان معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران نیز خواستار آن شد تا برای روشن شدن مسائل مترو در جلسه سه‌شنبه آینده در حضور خبرنگاران از شهردار تهران و مدیرعامل بخش بهره‌برداری متروی تهران دعوت شود تا به‌صورت مفصل و مستند مشکلات خود را تشریح کنند.

وی در عین حال گفت که گزارش سازمان بازرسی کل کشور و سیستم نظارتی شورای شهر حاکی از پیشرفت کار در مترو است، بنابراین باید مسائل سیاسی را از حوزه خدمات رسانی به مردم حذف کنیم. 

به گزارش همشهری، رئیس شورای شهر تهران نیز گفت: ظرفیت مترو با میزان استقبالی که از آن می‌شود هماهنگ نیست و ضروری است برای حل مشکلات آن به‌صورت مشترک از سوی دولت و شهرداری و شورای شهر نتایجی حاصل شود که به این بحث‌ها و درگیری‌ها که هم‌اکنون نقل مجالس شده خاتمه داده شود.

پیشنهاد بودجه  برای تکمیل شبکه فاضلاب

اما اختصاص بودجه برای تکمیل شبکه فاضلاب تهران، که بیش از 140 میلیارد تومان از برنامه سال اول عقب است از موضوعات دیگری بود که در جلسه علنی شورا مطرح و بررسی شد.

26آبان پس از گزارش وضعیت شبکه آبرسانی تهران و اجرای طرح‌های عمرانی مرتبط در این باره که از سوی نیاز‌آذری مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب استان تهران مطرح شد، رسول خادم گفت: سال گذشته به دولت پیشنهاد تامین اعتبار 160 میلیارد تومانی برای بخش آب و فاضلاب ارائه شده بود که از این مقدار تنها 16 میلیارد تومان به این بخش اختصاص یافته است.

به گفته رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر، تامین نشدن اعتبارات در هر سال باعث انباشته شدن مشکلات در حوزه آبرسانی شده که ما را با مشکلات جدی مواجه می‌کند.

26 آبان شورای شهر همچنین در طرحی پیشنهادی، تامین بودجه مورد نیاز شرکت آب و فاضلاب در سال 1389 را برای ارائه خدمات آبرسانی به شهروندان تهرانی به دولت و مجلس ارائه کرد.

شورا در این طرح، رقم پیشنهادی 766 میلیارد تومانی را به مجلس و دولت ارائه داد. رئیس کمیته محیط‌زیست شورا نیز از بروز ناهنجاری‌های جنینی به‌دلیل وجود نیترات در آب‌تهران گلایه کرد. ابتکار گفت: وقتی معاون وزیر نیرو به مردم پیشنهاد می‌دهد که از آب‌های معدنی استفاده کنند، نشان‌دهنده این است که آب شرب تهران بهداشتی نیست.

کد خبر 95509

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز