چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۵
۰ نفر

گروه ورزشی: قبل از 4 بازی دور برگشت پلی‌آف اروپا، فرانسه بیش از 8 تیم دیگر به جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی نزدیک است.

 پیروزی یک بر صفر در بازی رفت در دوبلین موجب شده تا این تیم با یک تساوی در پاریس هم بتواند، جواز صعود را به دست آورد. با این وجود فرانسوی‌ها حرفه‌ای‌تر از آن هستند که بازی امشب را ساده‌ بگیرند، به ویژه اینکه ایرلند جنوبی حریف آنها به داشتن روحیه جنگندگی شهرت دارد و مربی زیرکی به نام تراپاتونی روی نیمکت این تیم می‌نشیند. مارکو تاردلی، دستیار تراپاتونی معتقد است که بازیکنان ایرلند پس از بازی خوبی که شنبه‌شب انجام دادند، با اعتماد به نفس بالایی به پاریس می‌روند: «پس از گل فرانسوی‌ها تلاش کردیم بازی را مساوی کنیم.

ما 3 یا 4 موقعیت خوب هم داشتیم و شاید باز هم موقعیت‌هایی داشته باشیم. امکان انجام یک بازی خوب در فرانسه وجود دارد. بازیکنان ما آماده‌اند. آنها در تمرینات از نظر بدنی و روحی خیلی خوب بودند.» تراپاتونی هم پس از بازی گفته بود که از بازی همه بازیکنانش راضی است و به احتمال زیاد در پاریس هم با همان ترکیب به میدان می‌رود و امیدوار به پیروزی یک بر صفر و صعود با ضربات پنالتی است.در سوی مقابل دومنک، اریک آبیدال را از دست داده و باید از میان اسکیلاچی یا اسکوده، مدافعان میانی سویا یکی را به عنوان زوج گالاس در دفاع میانی انتخاب کند.

تولالان هم مثل بازی رفت مصدوم است و ابودیابی هم به جمع مصدومان تیم اضافه شده. دومنک هم پس از پیروزی دوبلین گفت که این تنها نیمی از راه است و تیمش در پاریس باید کار صعود را تکمیل کند. آرسن ونگر، سرمربی آرسنال معتقد است که مشکل دومنک در این بازی انتخاب استراتژی مناسب برای بازیکنانش است چراکه با توجه به برتری بازی رفت، حمله به دروازه ایرلند یک ریسک است و دفاع مطلق هم می‌تواند به حریف روحیه بدهد. سهمیه بلیت تماشاگران ایرلندی برای این بازی 8500 نفر است ولی ایرلندی‌های مقیم پاریس بلیت‌‌هایی را از بازار آزاد تهیه کرده‌اند و انتظار می‌رود تماشاگران میهمان تا 20هزار نفر هم برسد.

شب سخت پرتغال

پرتغال هم پس از پیروزی یک بر صفر در لیسبون در خانه بوسنی آماده، کار سختی دارد. بوسنی در بازی رفت سه بار تیر دروازه پرتغال را لرزاند و در شهر زنیکا با تمام وجود حمله خواهد کرد تا فرصت اولین حضور در جام جهانی را از دست ندهد. بلاژویچ سه بازیکن اصلی‌اش یعنی امیر اسپاییچ و سمیر موراتوویچ مدافعان و الویر رحیمیچ هافبک دفاعی‌اش را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد با این وجود قول داده که بازیکنانش از شروع بازی مثل گرگ‌های گرسنه حمله کنند و اضافه می‌کند: «مطمئنم پرتغالی‌ها از دیدن فضای ورزشگاه حیرت می‌کنند. ما به تشویق نیاز نداریم بلکه فریادهای توفانی سکوها باید بیشترین فشار را به پرتغال وارد کند.»

بلاژویچ که تیمش نیاز به پیروزی دارد می‌خواهد از روش تهاجمی‌تر 2-5-3 استفاده کند.برونو آلوز و دکو دو بازیکن اصلی پرتغال با وجود مصدومیت جزیی به این بازی می‌رسند ولی رونالدو همچنان مصدوم است. هرچند پرتغال برای صعود به تساوی نیاز دارد، ولی کروش گفته که تیمش را با دستور حمله به زمین می‌فرستد: «بوسنی بازتر بازی خواهد کرد و ما می‌توانیم گلزنی کنیم. باید با این فکر به زمین برویم. این یک بازی احساسی خواهد بود که ریسک‌ها و اشتباهات میان دو تیم، دست به دست خواهد شد. باید توپ را بیشتر حفظ کرده و بازی را کنترل کنیم، خونسرد باشیم و ریتم بازی خودمان را دیکته کنیم.»

هیدینک: باید حمله کنیم

گاس هیدینک، سرمربی روسیه تصمیم دارد در دیدار برگشت امشب پلی‌آف مقدماتی جام‌جهانی مقابل اسلوونی باز هم سبک تهاجمی خاص خود را پیاده کند.روسیه که در دیدار رفت در خانه به پیروزی خفیف 2 بر یک دست پیدا کرد، امشب در اسلوونی جای هیچ اشتباهی ندارد. هیدینک معتقد است، تیمش نباید به خاطر گل خارج از خانه‌ای که اسلوونی در دیدار رفت به ثمر رساند در لاک دفاعی فرو رود و برعکس باید مثل همیشه حمله کند. وی در این‌باره به رویترز گفت: «از وقتی من اینجا آمده‌ام همیشه سعی کرده‌ایم که با جنگندگی و فوتبالی تهاجمی که بیشتر هواداران دوست دارند ببینند، بازی کنیم. محافظه‌کاری و بازی تدافعی مغایر با ذات تیم روسیه است. اما این به آن معنا نیست که ما کاملا از دفاع غافل می‌شویم و فقط حمله می‌کنیم. اسلوونی به گل نیاز دارد تا در مجموع پیروز شود. بنابراین آنها هم باید حمله کنند. پس ما باید بازی متعادلی انجام دهیم و سعی کنیم در فرصتی مناسب و در صورت امکان آنها را غافلگیر کنیم.»

اوکراین و یونان که دیدار رفت در آتن را بدون گل مساوی پشت‌سر گذاشتند، امشب در دیدار برگشت آخرین شانس خود را امتحان می‌کنند.اوکراین به‌رغم داشتن چند فرصت مسلم گلزنی در دیدار رفت، نتوانست راه دروازه یونان را از بین مدافعان سرسخت این تیم پیدا کند اما میخاییلیچنکو سرمربی تیم وعده داده که بازیکنانش این بار بازی بهتری ارائه کنند. رویترز از قول وی می‌نویسد: «اگر می‌خواهیم ببریم و صعود کنیم، باید با جنگندگی بیشتری بازی کنیم، فلسفه یونان دفاع بسته است و تلاش می‌کند از روی ضربات ایستگاهی گل بزند که ما باید برای آن آماده باشیم. در عین حال که خودمان تهاجمی‌تر بازی می‌کنیم باید فرصت ضدحمله را از آنها بگیریم.»

اگرچه اوکراین با وجود آندری شوچنکو، کاپیتان تیم به عنوان تک‌مهاجم بازی خوبی انجام داد اما ظاهرا میخاییلیچنکو تصمیم دارد آرتم میلفسکی و اوله گوسف را جلوتر بفرستد.  اتو ره‌هاگل، سرمربی یونان که به خاطر استفاده از 5 مدافع در بازی شنبه مورد انتقاد رسانه‌‌ها بود احتمالا امشب بازی تهاجمی‌تری را تدارک می‌بیند.

کد خبر 95525

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز