چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت بهداشت از فوت 42 بیمار مبتلا به آنفلوانزای نوع A در کشور طی هفته گذشته خبر داد که با احتساب 58 مورد فوتی قبل این رقم به 100 مورد رسید.

به گزارش مهر، وزارت بهداشت اعلام کرد: با ابتلای 466 مورد جدید ابتلا به بیماری آنفلوانزای A  شمار مبتلایان به این بیماری به 3128 نفر در کشور می‌رسد.

در هفته گذشته در مجموع 42 نفر نیز براثر ابتلا به بیماری آنفلوانزای A فوت کرده‌اند. اکثر فوت ‌شدگان بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی داشته‌اند و موارد فوت مربوط به شهرستانهای مختلف کشور بوده است.

تعداد موارد جدید ابتلا به بیماری آنفلوانزای A نسبت به هفته قبل 43 مورد کاهش داشته است. در هفته گذشته تعداد موارد ابتلا به این بیماری 509 مورد و طی این هفته 466 مورد گزارش شده است.

در خصوص مقایسه آمار فوت‌ کشورمان با کشور‌های منطقه مدیترانه شرقی با توجه به سیستم ثبت دقیق و شفاف موارد شدید ابتلا به بیماری و همچنین آمار مرگ و میر و اعلام مرتب هفتگی آن در کشور می‌توان گفت: آمار فوت کشورمان با در نظر گرفتن جمعیت 70 میلیون نفری از بسیاری از کشورهای منطقه مدیترانه شرقی که دارای جمعیت کمتری نسبت به کشورمان هستند به نسبت پایین‌تر است. ضمن اینکه در بسیاری از کشورهای منطقه مدیترانه شرقی سیستم گزارش و ثبت دقیقی از مرگ و میر وجود نداشته و آمار واقعی از تعداد مبتلایان و تعداد موارد مرگ اعلام نمی‌شود.

کد خبر 95562

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز