گروه ورزشی: تیم پرسپولیس در دومین بازی تدارکاتی خود در دبی مقابل تیم النهضه عمان به تساوی رسید.

 در این بازی که پنجشنبه‌شب در ورزشگاه ایرانیان دبی برگزار شد، دو تیم به تساوی یک بر یک دست یافتند.

محسن خلیلی در دقیقه 49 پرسپولیس را پیش انداخت اما تیم عمانی در دقیقه 85 از روی نقطه پنالتی به گل تساوی دست یافت. ترکیب پرسپولیس در این بازی به این صورت بود: علیرضا حقیقی، شیث رضایی، نبی‌الله باقری‌ها (مجتبی شیری)، علیرضا محمد (حمید علی‌عسگر)، محمد  منصوری (محمدمهدی الحایی)، مهدی شیری (اشپیتیم آرفی)، سامان آقازمانی (فراگو تیاگو)، ابراهیم شکوری (سپهر حیدری)، حسین بادامکی، محسن خلیلی و هادی نوروزی (میثم بائو). پرسپولیس در اولین بازی خود مقابل تیم آماتور اوشن مارین با یک گل به پیروزی رسیده بود.

محسن خلیلی در اردوی دبی و در بازی تدارکاتی پرسپولیس مقابل النهضه عمان بازی قابل‌قبولی از خود به نمایش گذاشت و کرانچار را وادار کرد تا به عمل کردن  به وعده‌اش در قراردادن او در نوک پیکان حمله پرسپولیس شتاب بیشتری ببخشد. کرانچار پیش‌تر گفته بود که روی خلیلی و حضورش در ترکیب اصلی پرسپولیس در دور برگشت لیگ حساب می‌کند و خلیلی حالا امیدوار است که پس از مدت‌ها بتواند جایگاه اصلی خود را دوباره در پرسپولیس به دست آورد. در بازی با نماینده عمان، هادی نوروزی یک بار روی پاس دقیق خلیلی، دروازه حریف عمانی را گشود اما این گل از سوی داور مردود اعلام شد.

استیلی روی نیمکت پرسپولیس

اما نکته قابل‌توجه در این مسابقه این بود که حمید استیلی سرمربی استیل‌آذین که به همراه تیم خود جهت برپایی اردوی تدارکاتی در دبی به سر می‌برد، روی نیمکت تیم سابقش نشست. او به عنوان تماشاگر ، ناظر بازی هم‌تیمی‌های سابقش بود. استیلی که نیمه اول را در کنار نیمکت پرسپولیس و کریم باقری نشست به سو‍‍ژه عکاسان و تصویربرداران تبدیل شده بود. علاوه بر حمید استیلی، حشمت مهاجرانی مدیر فنی تیم استیل‌آذین، کاظم برجلو بازیکن استیل‌آذین و جمعی از مسئولان کنسولگری ایران در دبی و اعضای تیم پیشکسوتان ایران در دبی نیز در ورزشگاه حضور داشتند. با پایان یافتن اردوی تدارکاتی تیم پرسپولیس در امارات، این تیم عصر دیروز به تهران بازگشت.

پرسپولیسی‌ها آخرین جلسه تمرین‌شان را در زمین چمن باشگاه ایرانیان انجام دادند. این تمرین یک ساعته بیشتر شامل کارهای کششی و نرمشی بود و با انجام آن اردوی تدارکاتی سرخپوشان در امارات پایان یافت.

کرانچار: قلعه‌نویی را قبول دارم

زلاتکوکرانچار در مورد امیر قلعه‌نویی اظهار داشت: «او یک استقلالی واقعی است که سرمربیگری تیم ملی را نیز بر عهده داشته و با مربی بزرگی باید دست و پنجه نرم کنم. قلعه‌نویی در حال حاضر سرمربی سپاهان است و می‌خواهد پرسپولیس را غافلگیر کند. ما هم قصد داریم قلعه‌نویی را غافلگیر کنیم تا تفکرات حرفه‌ای او را از بین برده و به تیمش ضدتاکتیک بزنیم.»

سرمربی کروات پرسپولیس از اردوی این تیم در امارات رضایت دارد. او با انجام تمرینات سخت و فشرده امیدوار است که تیمش نسبت به نیم‌فصل اول کارنامه بهتری داشته باشد و در نهایت صدرنشین شود. کرانچار که تیمش بعد از اردوی یک هفته‌ای عصر دیروز به تهران برگشت در مورد آخرین وضعیت تیمش حرف می‌زند.

  • ابتدا بهتر است در مورد بازی تدارکاتی مقابل تیم عمانی صحبت کنید.

این مسابقه باعث شد به اهدافی که می‌خواستیم برسیم. به نظر من بازگشت محسن خلیلی و محمد منصوری به روزهای خوب اتفاق مهمی است و پیشرفت قابل توجهی در کار این دو بازیکن دیده می‌شود. فکر می‌کنم دوندگی تیم خیلی بهتر شده و شرایط پرسپولیس به کلی تغییر کرده است.

  • گویا کریم باقری مصدوم شده است؟

مشکل خاصی نیست و یک آسیب‌دیدگی جزیی است. با بازگشت کریم باقری و همچنین هوار ملامحمد تیمی خواهیم شد که به زودی به صدر جدول خواهد رسید. ما از این آمادگی برای هفته بعد بهترین استفاده را خواهیم کرد و امیدواریم سپاهان را شکست بدهیم.

  • شما تمرینات سخت و سنگینی را در دبی پشت سر گذاشتید. فکر نمی‌کنید برای دیدار با سپاهان، بازیکنان پرسپولیس خسته باشند؟

مطمئن باشید شرایط بهتر خواهد شد و تیم پس از بازگشت به تهران با طراوت خاصی مقابل سپاهان قرار خواهد گرفت. ما برای ریکاوری به اندازه کافی زمان داریم. الان انتظارات از پرسپولیس بالا رفته و ما امیدواریم بعد از اردوی دبی در نیم‌فصل دوم نمایش بهتری داشته باشیم.

  • برخی معتقدند که پرسپولیس نمی‌تواند سپاهان را شکست بدهد.

سپاهان به عنوان صدرنشین لیگ،تیم پرقدرتی است و من قلعه‌نویی را به عنوان یک مربی باهوش قبول دارم ولی ما هم فقط  به کسب 3 امتیاز فکر می‌کنیم.

  • از اینکه لیست پرسپولیس پر بود و نتوانستید بازیکن بگیرید ناراحت نیستید؟

من وقتی آمدم یک لیست 31 نفره در اختیارم قرار گرفت. به هرحال این شرایطی است که با آن مواجه هستیم و باید با این مسائل کنار بیاییم.

  • در نیم‌فصل دوم هم می‌خواهید مدام ترکیب تیم را تغییر دهید؟

مطمئن باشید که در نیم‌فصل دوم پرسپولیس تغییرات کمتری خواهد داشت و از لحاظ تاکتیکی روان‌تر بازی خواهیم کرد.

شیری: ناهماهنگی و تغییر مداوم، دلیل ضعف مدافعان بود

در نیم‌فصل اول انتقادهای زیادی متوجه خط دفاعی و مدافعان پرسپولیس بود و مجتبی شیری مدافع شیرازی سرخپوشان هم زیر ذره‌بین و مورد انتقاد قرار داشت. مجتبی شیری در واکنش به این انتقادها ناهماهنگی و تغییر در خط دفاعی را دلیل عملکرد نه چندان خوب مدافعان عنوان می‌کرد. حالا که پرسپولیس دور از هیاهو و در امارات خود را برای نیم‌فصل دوم آماده کرده، مدافع شیرازی سرخپوشان هم به آینده تیمش خوشبین است. شیری با اشاره به اردوی امارات و تمرینات سخت و پرفشار کادر فنی می‌گوید: «ما اردوی خوبی را در امارات برگزار کردیم، روزی سه نوبت تمرین کردیم و تمرینات‌مان سخت و پرفشار بود.

الان دیگر نگران ضعف قدرت بدنی نیستیم. ابتدای فصل تیم به دلیل مشکلاتی که داشت و سرمربی تیم دیر انتخاب شد و شناخت خوبی از بازیکنان نداشت خیلی نوسان داشتیم و این مسئله شامل همه اعضای تیم و خطوط مختلف می‌شد، اما چون خط دفاعی و دروازه بیشتر زیر ذره‌بین هستند ضعف خط دفاعی بیشتر به چشم می‌آمد. اما با اردوی خوبی که در امارات داشتیم به هماهنگی بهتری رسیدیم و ضعف‌های تیم به حداقل رسیده.»

کد خبر 95689

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز