گروه اقتصادی: 3 آذر بسیاری از شهروندان و فعالان اقتصادی که هر روز کسب‌‌وکار خود را با همشهری آغاز می‌کنند

در کنار دکه‌های روزنامه‌فروشی از نبود همشهری دچار تحیر و شگفتی شدند. بسیاری از فعالان اقتصادی که با روزنامه همشهری انس و الفت خاص دارند در تماس با تحریریه با ابراز شگفتی از توزیع‌نشدن روزنامه، خواستار تداوم فعالیت جدی روزنامه همشهری در حوزه اطلاع‌رسانی کشور شدند.

سخن مردم

یک فعال اقتصادی با اشاره به اینکه بدون همشهری کسب‌وکار روزانه‌اش دچار اخلال شده، بر ضرورت انتشار همشهری و ماندگاری آن در صحنه اقتصادی شهر و کشور تاکید کرد.

شهروند دیگری در حوزه اطلاعات و فناوری اطلاعات نیز با بیان اینکه جای همشهری دیروز در فعالیت روزانه وی خالی بوده، اضافه کرد:  در دنیای کنونی باید هرچه بیشتر بر تعداد نشریاتی همچون همشهری اضافه شود نه‌اینکه روزنامه فعال و پویای کشور نیز دچار تعطیلی گردد.

یک خانم فعال در حوزه بورس نیز با انتقاد شدید از توقیف روزنامه همشهری افزود: امیدوارم روزنامه همشهری که یار دیرین وی و بسیاری از فعالان اقتصادی پایتخت و کشور است با قدرت بیشتر و با توان اطلاع‌رسانی بالاتر هرچه سریع‌تر به اقتصاد کشور بازگردد.

یک فعال صنعتی نیز از غیبت اجباری روزنامه همشهری در عرصه اقتصادی کشور ابراز تأسف کرد و افزود: روزنامه همشهری نقش پررنگی در رونق اقتصادی کشور دارد و نبود آن ضربه جبران‌ناپذیری را به حوزه اطلاع‌رسانی اقتصاد کشور وارد می‌کند. وی از دست‌اندرکاران خواست روزنامه همشهری و دیگر رسانه‌های عمومی و تخصصی را در ادامه راه اطلاع‌رسانی حمایت کنند.

استقبال فعالان بخش خصوصی از فعالیت دوباره همشهری

اعضای اتاق بازرگانی و فعالان بخش خصوصی نیز، از بازگشایی روزنامه همشهری که آن را منعکس‌کننده دیدگاه‌های بخش خصوصی خواندند، استقبال کردند.

شاهرخ ظهیری، عضو باسابقه اتاق بازرگانی که به‌علت سال‌ها فعالیت در بخش تولید مواد غذایی، به پدر صنایع غذایی کشور معروف شده است،  گفت: از اینکه شنیدیم روزنامه باسابقه همشهری دچار توقیف شده است، متأسف شدیم اما خوشحالیم که دوباره این روزنامه منتشر می‌شود.

وی درباره ارزیابی از عملکرد روزنامه همشهری در انعکاس مطالب و دیدگاه‌های بخش خصوصی گفت: نگاه بخش خصوصی به روزنامه همشهری اظهر من الشمس است و واقعا هر کسی همشهری را می‌خواند ضمن آگاهی از نظرات مخالف و موافق درباره مسائل مختلف، می‌داند که می‌تواند به این مطالب اعتماد کند.

وی افزود: همشهری به‌عنوان یک روزنامه‌ای که می‌شود روی آن حساب کرد و از اخبار مختلف مطلع شد، خودش را نشان داده است.

اطلاعات اقتصادی همشهری، شفاف و گویاست

محمدرضا بهرامن، نایب رئیس خانه معدن، نیز درباره رویه همشهری در مسائل اقتصادی گفت: من واقعا اعتقاد دارم که روزنامه همشهری در تمام زمینه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بی‌طرف و در سطح کشور کاملا فراگیر است.

عضو اتاق بازرگانی افزود: تمام مسائل و مواردی که از زبان و قلم همشهری منتشر می‌شود به راحتی می‌شود قبول کرد و مطالب آن به‌عنوان یک بی‌طرف و سند برای ما به‌عنوان بخش خصوصی، قابل‌قبول است.

وی تصریح کرد: ‌مطالب و رویکردهای همشهری به‌علت موضع آن برای ما سند است و ما اخبار آن را پذیرا هستیم. عضو اتاق بازرگانی ادامه داد: اطلاعات اقتصادی روزنامه بسیار شفاف و گویاست و این روزنامه بر مبنای موارد شخصی مطالبی منتشر نمی‌کند بلکه مطالب آن براساس کارهای کارشناسی است.

بهرامن افزود: ‌همشهری دقیقا دیدگاه بخش خصوصی را مطرح می‌کند چراکه روزنامه‌ای است که تقریبا بی‌طرف است و مسئولان می‌توانند به مطالب آن اعتماد کنند و اگر توقیفش طول می‌کشید، کمبودش برای جامعه کاملا محسوس می‌شد.

نقش مثبت همشهری برای اقتصادکشور

پدرام سلطانی، عضو اتاق بازرگانی، نیز درباره عملکرد روزنامه همشهری گفت: قضاوت در این خصوص کار مشکلی است چون روزنامه همشهری یک روزنامه با تنوع و گستردگی موضوعات و صفحات است.

وی ادامه داد: روزنامه همشهری یک امتیاز خوب دارد و آن تیراژ بالاست و عملا وقتی یک یادداشت از طرف بخش خصوصی در روزنامه همشهری منتشر می‌شود اثری که از لحاظ اطلاع‌رسانی در افکار عمومی دارد چند برابر سایر روزنامه‌هاست و از این نظر برای اقتصاد کشور، مثبت است.

همشهری در خدمت مردم است

محمد رضا خباز سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  نیز گفت: روزنامه همشهری چون رنگ شدید سیاسی ندارد خوشبختانه به‌صورت مداوم در خدمت مردم بوده و دوام داشته است.

همشهری 17سال در کشور به خدمت مشغول بوده است و  در همه دولت‌ها به‌دلیل اینکه سیاست‌های متفاوت بر این روزنامه تاثیر نداشته توانسته به فعالیت ادامه‌دهد و خدمات خوبی انجام داده است.

وی افزود: همشهری با هزینه خود مردم و برای خود مردم با کمک همشهریان راه‌افتاده است و خدمت‌هایی کرده که انتظار این بود با این روزنامه وزین و با این خدمات اقتصادی و اجتماعی اینگونه برخورد نمی‌شد؛

نباید برای مردم مشکل ایجاد کنیم و برای یک خطا روزنامه‌‌ای پرتیراژ که نقش مهمی در اقتصاد و جامعه دارد تعطیل شود.موید حسینی صدر نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی به همشهری گفت: به‌نظر من برای هر روزنامه‌ای امکان بروز یک اشتباه ناخواسته وجود دارد و به‌نظر من نباید با چنین خطایی با شدت برخورد شود. برخورد شدید با روزنامه‌ها برای کشور سودی ندارد و به‌راحتی نباید حکم صادر کرد.

کد خبر 96048

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز