همشهری آنلاین: شمار بانک‌های آمریکا که در معرض فروپاشی قرار دارند به بالاترین سطح در 16 سال اخیر رسید

خبرگزاری آلمان از واشنگتن گزارش داد، این نشانه‌ای است از آنکه بدترین بحران مالی آمریکا در چند دهه اخیر همچنان پابرجاست.

بنگاه بیمه پس‌انداز فدرال (FDIC) که تضمین‌کننده حساب‌های پس‌انداز حدود 8200 بانک در سراسر ایالات متحده است، اعلام کرد 552 بانک در "لیست دردسر" پایان ماه سپتامبر قرار داشتند.

از آغاز سال 2009 میلادی، ورشکستگی بانکی بیش از 100 بانک که بیشترشان در جوامع کوچک فعال بودند، FDIC را واداشت تا برای دومین بار در طول دوره فعالیتش از زیان خبر دهد. این آژانس که از اعضایش بابت بیمه هزینه دریافت می‌کند، از ترازنامه منفی 8.2 میلیارد دلاری در پایان ماه سپتامبر خبر داد.

این زیان FDIC را واداشته تا اعلام کند ارزش حق بیمه سه سال را پیشاپیش دریافت می‌کند، با این امید که بتواند حدود 45 میلیارد دلار برای حفاظت در برابر کسری بانک‌ها جمع‌آوری کند که انتظار می‌رود سال 2010 با آن مواجه شوند.

بخش مالی آمریکا از زمانی که در پایان سال 2008 در آستانه فروپاشی قرار گرفت، تا حدودی به ثبات رسید. در همین حال FIDC از اعلام ورشکستگی 50 بانک در سه‌ماهه سوم خبر داد که بیشترین تعداد از 1990 میلادی است.

شیلا بایر (Sheila Bair)، رییس FDIC در بیانیه‌ای اعلام کرد: "در حال حاضر، دوران سختی اعتبار که مدتی است ناظر آن هستیم، با ما می‌ماند و انتظار داریم که در چندین سه ماهه بعد هم پیش از آنکه شاهد بهبود باشیم، با ما بماند."

کد خبر 96089

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز