سطرهایی از این شماره:
من چهگوارا نیستم، داستان همشهری، رویکردی سهل و ممتنع به داستان دارد و میکوشد به دور از گرایشهای خودنمایانه و نچسب به ذائقه عمومی، قصههایی را برای خوانندگان خود تعریف کند که هم لذت داستان را داشته باشند و هم حدی از وزانت ادبی در آنها رعایت شده باشد.
این کتاب پذیرای داستانهای خوب و خواندنی از نویسندگان فارسیزبان ایران و دیگر حوزههای تمدنی زبان فارسی است که بتواند بر ایجاد یک جریان ادبی بومی و ساده، سالم و کامل، خواندنی و ماندنی تأثیرگذار باشد...
عنوانهایی از این شماره:
من چهگوارا نیستم/ مروری بر آثار جلال آل احمد، یکی از موثرترین نویسنده در ادبیات داستانی ایران
جاییکه محرم آمدهبود/ ماجراهای اولین سفر تبلیغی یک طلبه
آواز باد را به خاطر بسپار
بررسی رمان «کافکا در کرانه » از زوایای مختلف
ادای دینی به کافکا
قهرمانهای باورپذیر
اینجا همه چیز گم شده است
موراکامی و رویا نویسی
افسانهها منبع تمام نشدنی تمام قصهها
موراکامی میخواهدجهان داستانی خودش را داشته باشد
راپورتی که سرانجام به تهران رسید/مرور کتاب «لالایی برای دختر مرده»
به خانه برمیگردیم/ مروری بر دنیای زنانه مجموعه داستان «در راه ویلا»
بندگان صنوبر
لطفا پیغام بگذارید/ احسان پویا
جاده/ مهدی حاجعلیمحمدی
عاشقی به سبک قدیم/ اکرم کریمزاده اصفهانی
توقف اکیدا ممنوع!/ الکساندر مک اسمیت/ ترجمه: مینا فرشیدنیک
به خاطر پول/ یوسف مهدوی
آنجا که برفها آب نمیشوند/ کامران محمدی
تصمیم بزرگ بزرگمهر/ انتخاب و ویرایش: اکرم کریمزاده
زندگی من؛ قهوه، موسیقی و نوشتن/ عادات نویسندگی دن براون از زبان خودش
آدم های داستان/ یادداشتی بر اهمیت شخصیت و شخصیتپردازی در داستان
دره من چه سرسبز بود/ روایت سید علی میرفتاح از زادگاهش شهر ری
دو سال بعد/ خاطراتی از سیامک گلشیری، محمدرضا دوستمحمدی، کورش علیانی، امیر اسماعیلی
کتابخوانی هفتساله/ سایت آیآی کتاب را برای کرمکتابها و فعالان این حوزه راه انداختهاند
بندِ پ محسن حسام مظاهری
چرا بلبل در کتاب شما
نعره می زند/ نامه یک خیرخواه آثار ادبی در اصلاح غزلیات گلستان سعدی
ماجرای شرلوک هلمز و آرسن لوپن در تهران/ اولینهای ادبیات پلیسی در ایران
در جستوجوی کارآگاه/ بهترینهای پلیسی ایران کدامند؟
مترجمان و متقلبان/ ماجرای هیجانانگیز ترجمه داستانهای پلیسی در ایران
قاتلی در همین نزدیکی/ 10 پلیسنویسی که بیشتر از بقیه در ایران طرفدار دارند
نویسندگان پلیسی ایران مشکل رودربایستی دارند/ گفتوگوی همشهری داستان با کاوه میرعباسی
هنر دشوار جنایت/ چرا داستان پلیسی ایرانی خوب نداریم؟
در جستوجوی حقیقتی پنهان/ یشنهادهایی برای جدیتر گرفتن ادبیات پلیسی
ادبیات فقط کارور نیست/ پیشنهادهایی برای جدیتر گرفتن ادبیات پلیسی
متون مرموز در کتابخانه ایرانی/ پیشنهادهایی برای مطالعه
اینزنها- قسمت چهارم:
لطفا پله های اضطراری
بز و زنی محبوس در گلستان