دوشنبه ۹ آذر ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۲
۰ نفر

گروه شهری: معاون آموزش و فرهنگ پلیس راهور تهران با انتقاد از نبود نظارت دستگاه‌های دولتی، آلودگی هوای تهران به گاز بنزن را 7برابر استاندارد اعلام کرد

و گسترش این گاز در هوا را عامل اصلی سرطان و مرگ شهروندان تهرانی دانست. پیش از این، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز نسبت به خطرات این گاز هشدار داده بود.غلامرضا روشنی، معاون آموزش و فرهنگ پلیس راهور تهران، در سومین جلسه کمیته هماهنگی مدیریت آلودگی هوا در شهرداری تهران با انتقاد شدید از سازمان محیط‌زیست کشور گفت: این سازمان طبق قانون وظیفه نظارت و مدیریت آلودگی هوا را بر عهده دارد و نبود نظارت مشکل اصلی در وضعیت مدیریت آلودگی هوای تهران است.

این مقام ارشد در نیروی انتظامی با تاکید بر ابلاغ قوانین مربوط به وظایف سازمان محیط‌زیست به این سازمان، اضافه کرد: سازمان محیط‌زیست وظیفه‌اش را انجام نمی‌دهد.

وی به عملکرد برخی خودروسازان انتقاد کرد و افزود: بعضی خودروسازان عمداً کارهایی می‌کنند که هوا بیشتر آلوده شود این در حالی است که شرکت کنترل کیفیت هم به وزارت صنایع واگذار می‌شود و به خاطر منافع مالی کلی آلودگی نصیب مردم می‌شود و این مسئله نمی‌تواند موجب بهبود وضعیت آلودگی هوای تهران باشد.

سرهنگ روشنی همچنین به وضعیت آموزش محیط‌زیست و آلودگی هوا در کشور انتقاد کرد و ادامه داد: در بحث آموزش کاملا تعطیل هستیم و هیچ سازمانی وظیفه‌اش را به درستی انجام نمی‌دهد.

گروه‌های محیط‌زیستی غیردولتی حمایت نمی‌شوند که دولت را به خاطر ضعف در مدیریت آلودگی هوا و محیط‌زیست به چالش بکشند.

معاون پلیس راهور تهران به میزان بالای مبتلایان به سرطان خون و مرگ زیاد افراد بر اثر این عارضه اشاره کرد و  گفت: گاز بنزن 7 برابر استاندارد در هوای تهران منتشر می‌شود و یکی از جدی‌ترین عوامل بروز سرطان در مردم تهران است که بالاترین عامل مرگ و میر را هم شامل می‌شود؛ چرا کسی این موضوعات را به مردم نمی‌گوید تا خودشان رعایت کنند و جانشان را نجات دهند.

کد خبر 96443

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز