همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزیر علوم درباره آخرین اقدامات این وزارتخانه در زمینه علوم انسانی گفت:

علوم انسانی و هنر باید بر اساس هویت دینی و ملی ما باشند بنابراین ما در این زمینه و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری اقداماتی را آغاز کرده‌ایم و از نظرات افراد مختلف استفاده می کنیم.

دکتر حسین نادری منش در گفتگو با خبرگزاری مهر، در مورد برنامه های وزارت علوم برای علوم انسانی بر اساس نظرات مقام معظم رهبری و توقعات ایشان گفت: در چارت جدید وزارت علوم یکی از مراکزی که در ذیل معاونت آموزشی این وزارتخانه ایجاد می شود به بحث متون درسی خواهد پرداخت که در این بخش بیشترین نگاه به علوم انسانی و هنر است.

وی ادامه داد: علوم انسانی و هنر باید بر اساس هویت دینی و ملی ما باشد. ما در این زمینه و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری اقداماتی را آغاز کرده ایم و از نظرات افراد مختلف نیز استفاده می کنیم.

معاون آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه در حال حاضر کشورهای پیشرفته بیشترین درآمد خود را از فناوری های نوین، مهندسی خدمات و علوم انسانی - اجتماعی و فناوریهای نرم دارند گفت: این مباحث باید بومی باشد و در اختیار کشور باشد.

وی ادامه داد: در جامعه دانش محور، اساس انسان و مدیریت است و ما نیاز جدی به این مباحث داریم.

معاون آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه در دانشگاههای ما نیز باید کار ویژه ای در مباحث فرهنگی اجتماعی و هنر صورت گیرد تاکید کرد: تمام ارزشها و مبانی باید مبتنی بر اعتقادات نظام و مدافع جدی آن باشد. فارغ التحصیلان ما باید خیلی قوی تر هویت مذهبی خود را حفظ کنند. بنابراین ما برای اصلاح علوم انسانی از متفکران مختلف استفاده خواهیم کرد و با نگاه به چالش ها به اصلاح خواهیم پرداخت.

وی با بیان اینکه اساتید نقش بسیارمهمی در علوم انسانی بر عهده دارند در پاسخ به این سئوال که اگر اساتیدی بر خلاف جریان ارزشی حرکت کرد تکلیف چیست به مهر گفت: اگر موارد محدودی مشاهده شد باید تمهیدات لازم را اندیشید. باید تمام عوامل منجر به انحراف را در حد توان حذف کرد و اگر استادی نیز قابلیت حرکت در مسیر لازم را نداشت می تواند حذف شود. البته تعداد این اساتید بسیار بسیار محدود است.

کد خبر 96494

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز