گروه سیاسی: رئیس مجلس شورای اسلامی با تقدیر از سفرهای استانی هیأت دولت و خدمات انجام شده تأکید کرد: بنده در کنار این حرکت پرشتاب خدمت که دولت و استانداران دارند این نگرانی را دارم که مبادا بر مطالبات مردم بی‌جهت افزوده شود.

 غلامعلی حدادعادل که در همایش مشترک استانداران و معاونین امور عمرانی استانداری‌های سراسر کشور سخن می گفت و ایسنا خبر آن را منتشر کرد ،‌ دولت نهم را دولت کار و خدمت معرفی کرد و گفت: ما قصد داریم تا دولت را تقویت نماییم، لذا از سفرهای استانی دولت حمایت می‌کنیم هرچند که بسیاری از گروه‌های سیاسی جز عیب‌جویی از این سفرها چیز دیگری نمی‌بینند.
وی در عین حال افزود: در سفرها شاهدیم که سخنرانان به گونه‌ای رفتار می‌کنند که انگار برای بالا بردن مطالبات مردم مسابقه گذاشته‌اند و رئیس جمهوری و یا رئیس مجلس را به عنوان متهم دستگیر کرده‌اند تا فهرست جرایم اعمال‌شان را ذکر کنند.
رئیس مجلس هم‌چنین با بیان این‌که مقام معظم رهبری در بیان جایگاه مجلس و دولت، تمثیل ریل قطار را به کار برده است، گفت: کار مجلس ریل‌گذاری و کار قوه‌ی مجریه حرکت در مسیر ریل‌گذاری است، لذا این حرکت باید در سمت قانون برنامه و در مسیر قوانین باشد.
وی با بیان این‌که کار مجلس تعیین جهت حرکت قطار و کار دولت حرکت در این جهت است، خاطرنشان کرد: دولت و مجلس نمی‌توانند بدون یکدیگر کار کنند، زیرا قطاری که در ریل نباشد سرنوشتش مشخص است و این دو نمی‌توانند جای خود را با دیگری عوض کنند.
حداد عادل به استانداران توصیه کرد که کاری کنند تا این انتخابات تجربه‌ی موفقی باشد، زیرا اگر این تجمیع به درستی اجرا شود راه برای تمهیدات و مقررات دیگر باز خواهد شد تا در کنار آن فشارها بر وزارت کشور کاهش یابد.
رئیس مجلس شورای اسلامی  در ادامه این نشست که به پاسخ وی به سوالات استانداران و معاونان عمرانی استانداری‌ها اختصاص داشت ، در واکنش نسبت به الحاق ادارات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها به استانداری‌ها، تصریح کرد: آنچه در ذهن  رئیس‌جمهور نسبت به این مسئله بود به طور کامل به جامعه و ما منتقل نشده است.
وی در واکنش نسبت به سوال یکی از استانداران مبنی بر این‌که مجلس با دولت نهم مهربان نبود، تصریح کرد: ما نه برای دولت مقام عصمت قائلیم نه برای مجلس، مجموعه‌های انسانی هستیم که ممکن است بلغزیم و در تصمیم‌گیری اشتباه کنیم.
حدادعادل با تاکید بر لزوم محترم شمردن حدود اختیارات دولت و مجلس، گفت: رای اعتماد ندادن به چند تن از وزرا دلیل بر وجود گره کور در رابطه‌ی دولت و مجلس نیست. مجلس سال گذشته در بررسی صلاحیت وزراء همان کاری را انجام داد که امسال رئیس جمهور کرد. وی اضافه کرد: من به نمایندگان نیز می‌گویم به عملکردها توجه کنید و به اشخاص کار نداشته باشید. به شما نیز توصیه می‌کنم با نمایندگان مشورت کنید.
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در حاشیه نشست مشترک با استانداران و معاونان عمرانی استانداری‌ها در جمع خبرنگاران ،در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این‌که آیا امسال هم همانند پارسال دود سفید از دودکش اصولگرایی بیرون خواهد آمد یا خیر؟ گفت: باید برای بیرون آمدن دود سفید از دودکش اصولگرایی اظهار امیدواری کرد. البته اصولگرایان خود باید تصمیم بگیرند هر چند که بنده هم آرزو می‌کنم که وحدت داشته باشند.
مصطفی پور محمدی هم در این نشست با بیان این که دولت اهتمام کرده تا توسعه را همه‌جانبه، فراگیر و متوازن و متعادل به پیش برد گفت: این هدف کاملا محوری و منطبق با اهداف اولیه نظام و حضرت امام است. وزیر کشور همچنین در حاشیه این نشست در زمینه نحوه برخورد با تخلفات انتخاباتی بر اینکه باید در قانون تخلفات انتخاباتی و نحوه‌ی برخورد و مجازات عاملان آنها مشخص شود، تصریح کرد : از این جهت قانون فعلی ناقص است.
وی در تبیین آخرین وضعیت ساماندهی که وزارت کشور در زمینه برگزاری دو انتخابات خبرگان و شورای شهر انجام داده نیز تصریح کرد:  ما از نظر اجرا آماده‌ایم و امیدواریم که فعالان سیاسی نیز نشاط لازم را برقرار کنند تا شاهد یک انتخابات خوب با مشارکت حداکثری مردم باشیم.
کد خبر 9654

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز