چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۷
۰ نفر

استکهلم‌: با پایان گرفتن ماه نوامبر مشخص شد که ساکنان پایتخت سوئد بیش از همیشه جای خالی خورشید را در استکهلم احساس کرده‌اند

نتیجه پژوهش‌ها نشان می‌دهد که ساکنان این شهر در طول ماه نوامبر فقط برای 17 ساعت‌و‌نیم از تابش نور خورشید بهره‌مند بوده‌اند.

در این صورت به‌طور متوسط فقط 35 دقیقه در هر روز هوای استکهلم آفتابی بوده است. این در حالی است که در طول سال‌های 1993 تا 2000 هم تاریک‌ترین روزها در استکهلم ثبت شد؛ به طوری که میانگین زمان‌های آفتابی د رهر ماه بین 8 تا 9 ساعت بود. گفتنی است به‌طور متوسط و در شرایط عادی، استکهلم در ماه نوامبر 54 ساعت هوای آفتابی دارد.

هزینه سرسام‌آور فارغ‌التحصیلی 

کانبرا: تا‌کنون یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های والدین در استرالیا تامین هزینه ازدواج فرزندان‌شان پس از رسیدن آنها به سن ازدواج بود. اما این روز‌ها هزینه مراسم فارغ‌التحصیلی به کابوسی تبدیل شده است که حتی برخی از خانواده‌های کم‌درآمدتر باید برای آن وام بگیرند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در سال‌های اخیر چشم‌و هم‌چشمی، این مراسم را به جشنی بسیار پرزرق و برق و پرهزینه تبدیل کرده است. برای نمونه فقط در سال گذشته 155 میلیون دلار در سیدنی برای مراسم فارغ‌التحصیلی در مدرسه‌های گوناگون هزینه شد.

به‌طور متوسط برای هر دختر فارغ‌التحصیل هزار و 330دلار و برای هر پسر مبلغی در حدود 850 دلار هزینه می‌شود که برای یک شب، هزینه‌ای سرسام‌آور است. نکته قابل توجه اینکه برای 77 درصد دانش‌آموزان، نحوه برگزاری این مراسم بسیار بیشتر از امتحان نهایی اهمیت دارد.

شوهر سارق و ترسو

فلوریدا: مردی که به شدت از همسرش می‌ترسید برای مدت زیادی در  بازجویی‌ها، دروغ اعتراف کرد. این مرد 30 ساله در تاریکی شب به صندوق یک فروشگاه دستبرد زد و 100 دلار از آن سرقت کرد. این در حالی بود که دوربین مداربسته فروشگاه تصویر او را ثبت کرد و به این ترتیب ماموران چند روز بعد در حالی که این سارق در حال قدم زدن در خیابان بود او را دستگیر کردند.

اما این سارق همواره تاکید می‌‌کرد که اشتباه شده و او دست به سرقت نزده است. سرانجام پس از انجام چندین بازجویی، این سارق جوان به جرمش اعتراف کرد. او به پلیس گفت: به این دلیل سعی می‌کرده از پذیرفتن مسئولیت این سرقت طفره برود که به شدت از همسرش می‌ترسد. او توضیح داد اگر همسرش بفهمد که او دست به سرقت زده و پول سرقت شده را به وی نداده است، برخورد بسیار بدی با او خواهد داشت.

کتک‌کاری با پلیس

مکزیکو سیتی: درگیری فیزیکی یک زن مسن با پلیس موجب شد که او به زندان بیفتد. ماجرا از این قرار بود که پلیس پسر این زن را به دلیل رانندگی با سرعت غیرمجاز دستگیر کرد اما این زن هنگامی که دستبند را به دست پسرش دید، طاقت نیاورد و به ضرب و شتم با ماموران پرداخت.

در این بین یکی از ماموران که سعی می‌کرد از خود دفاع کند از ناحیه سر آسیب دید. سرانجام ماموران توانستند این زن را آرام کنند و وی را به مرکز پلیس ببرند. پسر او هم‌اکنون آزاد شده است و برای آزادی مادرش تلاش می‌کند.

این پسر جوان به خبرنگاران گفت: مادرش به ناراحتی روحی مبتلا و به شدت به او وابسته است. به گفته وکیل این زن، فقط در صورتی که دادگاه ابتلای موکلش به بیماری روحی را بپذیرد، امکان آزادی‌اش وجود خواهد داشت و در غیر این صورت به حبس و پرداخت جریمه محکوم می‌شود.

کد خبر 96607

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز