مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۸ - ۱۹:۴۵
۰ نفر

گروه شهری: با اتمام پروژه‌های اراضی عباس‌آباد ظرف 2سال آینده، قطب فرهنگی کشور همراه با بزرگ‌ترین پارکینگ ایران تکمیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس‌آباد با اشاره به سرمایه‌گذاری اولیه 250 میلیارد تومان در این اراضی از ظرفیت 1500 میلیارد تومانی برای مشارکت بخش خصوصی در اراضی عباس‌آباد خبر داد.

اتابکی، در یک نشست خبری گفت: علاوه براین برای تمامی نقاط این اراضی برنامه‌ریزی و طراحی صورت گرفته و کار ساخت شبکه‌های زیر بنایی این اراضی نیز 60 تا 70 درصد پیشرفت داشته است. 

وی گرچه از سعی مدیریت شهری در اتمام تمامی طرح‌های اراضی عباس آباد ظرف 2سال آینده سخن گفت‌ اما در عین حال ساخت برخی از پروژه‌های بزرگ‌تر مانند سالن اجتماعات 5 هزار نفری عباس آباد را نیازمند زمان بیشتری دانست.

اتابکی از ساخت پارکینگی با ظرفیت 28هزار خودرو به‌عنوان بزرگ‌ترین پارکینگ کشور در اراضی عباس‌آباد خبر داد و در توضیح سایر طرح‌های دردست اجرا در این اراضی اظهار داشت: پروژه‌های باغ‌های نوروز، تابستان 89، باغ گل سال آینده، باغ موزه دفاع مقدس اوایل سال آینده و پروژه پل ابریشم نیز به‌زودی افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد افزود: پروژه پلانتاریوم هم که بسیار بزرگ است نیاز به 6 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارد که به‌دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم.

به اعتقاد اتابکی، مدیریت فرهنگی در فضاهای روباز در کشور ضعیف است که باید آن را تقویت کنیم،  به همین دلیل علاوه بر اراضی عباس آباد، پادگان قلعه‌مرغی نیز با 300هکتار وسعت با تلاش شهردار تهران قرار است به مرکز فرهنگی در کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه مجموعه شهربازی نیز در این تپه‌ها ساخته می‌شود، گفت: یادمان شهدا و پرچم ایران با ارتفاع 150 متر در وسط پارک طالقانی نصب و محور پیاده و دوچرخه نیز در مجموعه عباس آباد ساخته می‌شود.

اتابکی همچنین از وجود 80 نوع نان در کشور گفت، و اینکه قرار است 40نانوایی در این اراضی ساخته و نان‌های سنتی کشور در آن پخته شود.وی افزود: علاوه بر این، از دیگر طرح‌های مربوط به فرهنگ و سنت‌های ایرانی که در اراضی عباس‌آباد به اجرا درخواهد آمد، نمایشگاهی است که در آن250 نوع کفش ایرانی معرفی خواهد شد.

کد خبر 96617

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز