و این در حالی است که شمار کاربران پرطرفدارترین سرویس شبکه اجتماعی جهان از 350 میلیون نفر گذشته است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه بنیانگذار فیسبوک، مارک زوکربرگ، که این تغییرات و نقطه عطف در یک پست وبلاگش منتشر کرده است، میگوید مشخصات جدید حریم شخصی به کاربران اجازه خواهد داد تا تعیین کنند که چه کسانی مِیتوانند تصویرها، اظهارنظرها و ویدئوها و سایر مطالب در شرح حال ببینند.
زوکربرگ گفت: "ما چیزی را به فیسبوک اضافه میکنیم که بسیاری از شما خواستار آن بودهاید- توانایی کنترل کسانی که هر بخش منفرد از محتوای خلقشده یا آپلود شده شما را میتوانند ببینند."
"برای امکانپذیر کردن این کار، تمرکز ما باید دادن وسائلی به شما باشد که با انها بتوانید اطلاعاتتان را کنترل کنید یا در اختیار دیگران بگذارید."
هنگامی که فیسبوک در ابتدای سال 2004 به کار افتاد شبکهای آنلاین از دانشجویان کالج را در ارتباط با هم قرار میداد، این مدل بر روی بر اشتراک اطالاعات میان "شبکههای" دوستان مدرسهای متمرکز بود.
این مدل اجتماع آنلاین ادامه پیدا کرد، و به شرکتها و مناطق جغرافیایی توسعه پیدا کرد.
حدود نیمی از کاربران فیسبوک اعضای شبکههای منطقهای هستند و برخی از این مناطق کل یک یک کشور مانند هند یا چین را در برمیگیرد.
زوکربرگ گفت: "طرح مورد نظر ما این است که شبکههای منطقهای را به طور کامل حذف کنیم و یک مدل سادهتر برای کنترل حریم شخصی ایجاد کنیم که شما بتوانید محتوای مورد نظرتان را تنها به برای دوستان، دوستان دوستانتان یا هر کسی دیگر در دسترس قرار دهید."
به گفته زوکربرگ در هفتههای آینده از اعضای فیسبوک خواسته خواهد شد که در یک فرمت جدید مختصر و مفید، وضعیت حریم شخصی خود ار بازبینی و به روز کنند.