گروه اجتماعی: با شروع برنامه بازگشت زائران ایرانی از خانه خدا، باردیگر تاخیرهای چندین ساعته هواپیماهای عربستان سعودی اعتراض‌های گسترده‌ای را در پی داشته است

از فرودگاه‌هایی که پذیرای پروازهای برگشتی حجاج ایرانی هستند خبر می‌رسد که تأخیر پروازهایی که توسط هواپیماهای سعودی انجام می‌شود، تا بیش از 12ساعت بالا رفته است و همچنان مسئولان فرودگاه‌های عربستان در این باره پاسخگو نیستند.

عبدالله نصیری، مدیرکل روابط عمومی سازمان حج و زیارت کشور، گفت: سعودی‌ها کمبود هواپیما و سالن دارند و این باعث شده است که تأخیر پروازها بسیار زیاد باشد. در همین راستا سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اعتراض به شرکت هواپیمایی سعودی خبر داد. به گفته رضا جعفرزاده، تاخیرهای چندین ساعته در انتقال و بازگشت حجاج ایرانی از جده به ایران موجب نگرانی حجاج و استقبال‌کنندگان آ‌نان شده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ضمن عذرخواهی از حجاج و استقبال‌کنندگان از آنها افزود: ارزش این سفر معنوی اقتضای برنامه‌ریزی دقیق‌تری در انجام پروازها دارد. مسئولان هواپیمایی سعودی لازم است برای رفع نگرانی حجاج و استقبال‌کنندگان از آنها برابر با انتظارات نسبت به انجام پروازهای بموقع تدابیر لازم و شایسته‌ای را اتخاذ کنند.

همچنین مدیرکل روابط عمومی‌ شرکت هواپیمایی هما، از همه زائران خانه خدا به جهت تاخیرها و ناهماهنگی‌های موجود در پروازها پوزش طلبید.

شاهرخ نوش‌آبادی، گفت: بیشتر این تاخیرها ناشی از معطلی هواپیماهای ایرانی در فرودگاه مدینه است و گزارش‌های دریافتی ایران‌ایر، در مدینه حاکی از آن است که گنجایش فرودگاه مدینه برای پذیرش این تعداد از زائران و تخلیه بار آنان کافی نیست و باید برای افزایش پست بازرسی اولیه و سالن پذیرش مسافر در این فرودگاه تدابیر بیشتری اتخاذ شود.

کد خبر 96781

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز