جمعه ۱۶ تیر ۱۳۸۵ - ۱۳:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانش‌آموزان منطقه 19! دیگر لازم نیست در این گرمای طاقت‌فرسای تابستان برای تهیه کتاب حتی لحظه‌ای از زیر خنکای کولر کنار بروید. یک خبر ویژه شما، اینکه کتابخانه تلفنی شهر آفتاب در منطقه 19 افتتاح می‌شود.

دکتر علی اصغر محکی، قائم مقام معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: کتابخانه تلفنی شهر آفتاب با هدف نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی، جلوگیری از نفوذ کتاب‌های کم مایه و انحرافی در میان کودکان و نوجوانان؛ غنی‌سازی اوقات فراغت و کمک به هزینه خرید کتاب در خانواده‌ها  افتتاح خواهد شد. از انجایی که امکان ساخت کتابخانه و فرهنگسرا در این منطقه در کوتاه مدت فراهم نیست ، این طرح اجرا می‌شود.

اعضای کتابخانه با یک تماس تلفنی کتاب مورد نظر خود را جلوی در منازلشان دریافت خواهند کرد و پس از مطالعه با تماس مجدد تلفنی آن را به پیک کتاب رسان عودت داد و کتاب جدید دریافت کنند.

کتابخانه تلفنی پیش از این در منطقه 15 اجرا شده است. به گفته مسئولان 70 درصد اعضای کتابخانه تلفنی را دختران و 30 درصد را پسران تشکیل می‌دهند.

مخزن کتابخانه منطقه 19 با چند هزار عنوان کتاب در 10 موضوع اصلی داستان ،علمی ، دینی ، رمان، شهر ، ادبیات و... از هفته دیگر شروع به کار خواهد کرد.سیستم برنامه تلفن گویا به صورتی است که اعضا می‌توانند علاوه بر سفارش کتاب قرآن ، قصه و شعر نیز گوش کنند. به زودی شماره تماس تلفن گویای این منطقه اعلام می‌شود.

کد خبر 968

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز