مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۰ آذر ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۸
۰ نفر

گروه اجتماعی: 24 آذر سال 1371 روزنامه همشهری پابه عرصه مطبوعات گذاشت

و بیستم آذر خانواده بزرگ همشهری آغاز  هجدهمین سالگرد انتشار و گذر از چاپ پنج‌هزارمین شماره روزنامه را در حالی جشن گرفتند که همچنان پراقبال‌ترین روزنامه کشور می‌باشد[گزارش تصویری از جشن آغاز 18 سالگی همشهری]

در این مراسم که محسن اسماعیلی عضو شورای نگهبان، کاظم جلالی نماینده مجلس شورای اسلامی، حسن بیادی عضو شورای شهر تهران و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان نیز حضور داشتند، دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران طی سخنانی، همشهری را بعد از رسانه ملی تاثیرگذارترین و پرنفوذترین رسانه کشور دانست و گفت: همشهری نقش بسیار بزرگی دارد و این مؤسسه در کشورمان و به‌خصوص در شهر بزرگ تهران می‌تواند اثرگذاری کند.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه باید مودت و وحدت جوهره بحث رسانه‌ای همشهری باشد، افزود: باید تلاش کنیم در عین حال هویت ایرانی و اسلامی‌مان را حفظ کنیم و هیچ‌کدام را فدای دیگری نکنیم.

وی هدفمند کردن جامعه فرهنگی را یکی از اهداف همشهری دانست و گفت: در عین توجه به همه اقشار جامعه باید هدفمند کردن جامعه فرهنگی را یکی از وظایف خود بدانیم.
قالیباف دلیل بخش عمده‌ای از چالش‌های امروز جامعه را کم‌توجهی به اقشار نخبه و اندیشمند جامعه دانست و خاطرنشان کرد: بار سنگینی که بر دوش این قشر از جامعه است، اولویت بخشی منافع ملی بر دیگر منافع است و اگر این امر اتفاق بیفتد، بسیاری از مسائل امروز جامعه حل خواهد شد.

وی آگاهی بخشی به جامعه را نکته دیگر دانست که همشهری باید به آن توجه کند و افزود: مهم‌ترین مسئولیتی که نظام اسلامی دارد، بالا بردن سطح آگاهی‌های جامعه است و همشهری با توجه به حوزه نفوذ و ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند به‌خوبی این کار را انجام دهد.

شهردار تهران اطلاع‌رسانی شایسته را از دیگر وظایف مهم و جدی مجموعه رسانه‌ای همشهری دانست و تاکید کرد: متأسفانه در مطبوعات کشور به انصاف در اطلاع رسانی کمتر توجه می‌شود و در تحلیل‌ها و تفسیر‌ها این امر دیده نمی‌شود.

وی افزود: حتی وقتی کسی را قبول نداریم و یا احساس می‌کنیم مخالف ماست اگر کار درستی انجام می‌دهد، حق، مروت و اسلامیت حکم می‌کند که کار درستش را پاس داریم و از کار درستش یاد کنیم.

شهردار تهران اضافه کرد: حواسمان باشد که بعضی‌ها اینگونه برداشت نکنند هر که با ما نیست، بر ماست. درد امروز ما اینجاست که منافع انقلاب، منافع مردم و منافع نظام را با منافع خودمان یکی می‌کنیم.

چون می‌بینیم طرف با ما هماهنگ نیست نام ضد‌انقلاب بر او می‌گذاریم. این اشتباه است، تشخیص این مرزها بسیار دقیق و ظریف و در عین حال بسیار هم عمیق است.

وی تاکید کرد: همشهری به هوای اینکه دیگرانی خوش‌شان بیاید یا بدشان بیاید منافع انقلاب، راه امام، راه رهبری، راه مردم و منافع مردم را تحت هیچ شرایطی زیر پا نمی‌گذارد.

قالیباف در مورد انتقاد نیز گفت: حتما اگر در جایی خطا دیدیم باید انتقاد کنیم اما انتقاد، نه از سر انتقام بلکه انتقاد از سر سازندگی و دلسوزی.وی یادآور شد: من از تمام همکاران رسانه‌ای در تمامی بخش‌ها می‌خواهم که انصاف و اعتدال در کار و قلم را مبنای خود قرار دهند و این را وظیفه اصلی خود بدانند.  قالیباف با اشاره به اینکه در کارها خدا را بر خودمان ناظر بدانیم، افزود: این انقلاب، این مردم، این شهدا، این نظام و این همه ظرفیت که امروز در اختیار من و شماست ارزان به‌دست نیامده که ارزان از دستش بدهیم.

وی گفت: امروز جامعه نیازمند شفاف‌سازی‌ و آرام‌سازی‌ است و در رسانه‌ها جمع این دو نادر است، من کاملا آگاه هستم که آرام‌سازی‌ و شفاف‌سازی‌ در فضای ملتهب سیاسی جمع اضداد است ولی این هنر یک فرد منصف است؛ کسی که‌ زاده فرهنگ غدیر و مولا علی‌(ع) و پیرو و شیعه اوست.

در ادامه این مراسم از خانواده شهید محمد کربلایی ‌احمد که در حادثه سقوط هواپیمای سی‌130 حامل خبرنگاران به شهادت رسید، تجلیل شد.

کد خبر 97093

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز