همشهری آنلاین: شامگاه چهارشنبه دیدارهای پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا برگزار شد. یکی از تیم‌های موفق این دیدارها اشتوتگارت بود که علیرغم بحرانش در بوندس‌لیگا توانست به دور یک هشتم نهایی راه یابد.

  مرحله‌ گروهی این فصل از مسابقات لیگ قهرمانان اروپا شامگاه چهارشنبه (۹ دسامبر، ۱۸ آذر) با برگزاری هشت دیدار به پایان رسید.

باشگاه اشتوتگارت که در فصل جاری بوندس‌لیگا چهره‌ای بس ناموفق از خود نشان داده و در حال حاضر در رده‌ شانزدهم جدول قرار دارد، در دوئل سرنوشت‌ساز خود در گروه G با اورزیسنی از رومانی ۳ بر 1 پیروز شد و صعودش به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌‌ها را قطعی ساخت.

اشتوتگارتی‌ها در طی شش دقیقه‌ جادویی و غوغایی، کار حریف رومانیایی خود را یکسره ساختند. سیپریان ماریکا در دقیقه پنجم بازی، نخستین گل را به ثمر رساند، کریستیان ترش (Träsch) سه دقیقه‌ بعد برای بار دوم دروازه اورزیسنی را گشود و پاول پوگربنیاک با زدن گل سوم، امید تیمش به صعود به دور بعد را تحقق بخشید. تک گل حریف را آنتونیو سمدو در دقیقه ۴۶ به ثمر رساند.

در دیگر دیدار این گروه تیم‌های اف. ث. سویا از اسپانیا و گلاسکو رنجرز از اسکاتلند به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی یک بر صفر سویا پایان یافت.

موفقیت مدعیان

در دیگر دیدار‌های پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا که چهارشنبه شب برگزار شدند، این نتایج به دست آمد:

 در گروه E تیم آث فیورنتینا از ایتالیا در زمین لیورپول به پیروزی ۲ بر ی1 دست یافت و به دور بعد راه یافت. تیم المپیک لیون از فرانسه نیز در خانه خود ۴ بر  0 تیم دبره‌سنی از مجارستان را درهم کوبید و به جمع حاضران در دور یک هشتم نهایی پیوست.

تیم‌های موفق گروه F اف. ث. بارسلونا و اینترمیلان بودند. بارسلونا با نتیجه ۲ بر 1 از سد دینامو کی‌یف گذشت و اینتر میلان نیز مهمان روسی خود روبین کازان را ۲ بر 0 مغلوب کرد. بارسلونا و اینتر میلان دو تیم صعودکننده از این گروه هستند.

در گروه H تیم المپیاکوس پیرئوس از یونان توانست با پیروزی یک بر صفر بر آرسنال لندن بلیت صعود به مرحله بعد را دریافت کند. البته آرسنال پیش از آن صعود خود را قطعی ساخته بود.
 دیگر دیدار این گروه میان تیم‌های استاندارد لی‌یژ از بلژیک و آ زد آلکمار، قهرمان هلند برگزار شد که این پیکار با تساوی یک بر یک خاتمه پیدا کرد.

کد خبر 97126

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز