چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸ - ۰۴:۴۰
۰ نفر

گروه ورزشی: امشب سرنوشت چهار گروه باقیمانده لیگ قهرمانان مشخص می‌شود.

در گروه F که بارسلونا، روبین‌کازان، اینتر میلان و دیناموکیف به ترتیب 8، 6، 6 و 5 امتیاز دارند، هر 4 تیم هنوز شانس صعود دارند. در این میان وضعیت بارسا از همه بهتر است و حتی در صورت شکست خفیف در خانه دیناموکیف هم صعود می‌کند. مدافع عنوان قهرمانی تنها در حالتی حذف می‌شود که با نتیجه 2 بر صفر یا با اختلاف بیشتر ببازد و مسابقه اینتر و روبین‌کازان برنده داشته باشد. در این صورت دیناموکیف به همراه برنده بازی دوم به دور بعد صعود می‌کنند.اینتر اما برای اطمینان از صعود باید در خانه، روبین‌کازان را شکست دهد.

قهرمان روسیه هم شرایط مشابهی دارد و بدین‌ترتیب پیش‌بینی می‌شود هر دو تیم تهاجمی بازی کنند. بازی رفت دو تیم یک بر یک به پایان رسیده و تساوی بدون‌گل اینتر را در موقعیتی بالاتر قرار می‌دهد ولی اگر این نتیجه با پیروزی دیناموکیف همزمان شود، هر دو تیم باید با لیگ قهرمانان خداحافظی کنند.ساندرو ماتزولا بازیکن افسانه‌ای اینتر معتقد است که حذف در مرحله گروهی لیگ قهرمانان به معنی خداحافظی مورینیو در پایان فصل خواهد بود. سرمربی پرتغالی برای فرار از این سناریو، می‌تواند روی بازگشت وسلی اسنایدر حساب کند.

هافبک هلندی در هر 3 شکست این فصل تیمش از جمله بازی مقابل بارسا در نوکمپ و بازی شنبه مقابل یوونتوس غایب بوده. اتوئو که از بازگشت اسنایدر خوشحال است، می‌گوید: «آنچه اهمیت دارد این است که با مشارکت همه بازیکنان نمایش خوبی داشته باشیم، پیروز شویم و صعود کنیم.» مایکون هم که در بازی مقابل یووه محروم بود به ترکیب اصلی برمی‌گردد تا خاویر زانتی به جای کریستین چیووی محروم به دفاع چپ برود. روبین کازان که هفته گذشته برای دومین فصل متوالی قهرمان روسیه شد، اردویی یک‌هفته‌ای در شهر بارسلونا داشت تا برای این بازی آماده شود.دیناموکیف هم انگیزه زیادی برای شکست بارسلونای آماده دارد.

والری گاتزایف سرمربی این تیم می‌گوید: «بازی مقابل بارسا بازی سال است. باید بهترین بازی‌مان را انجام دهیم. نهایت تلاش‌مان را برای پیروزی و ماندن در لیگ قهرمانان انجام می‌دهیم. پیروزی تنها نتیجه مناسب برای ماست. یارمولنکو، مهاجم دینامو هم می‌گوید آنها طوری آماده بازی می‌شوند که گویی این آخرین بازی‌شان است. گواردیولا هم که تیمش شنبه در زمین دپور به پیروزی 3 بر یک رسید، می‌گوید: «این بزرگترین بازی فصل ماست و سرنوشت ادامه فصل ما را مشخص می‌کند. مطمئنم نمایش خوبی خواهیم داشت. ما نمی‌توانیم از اروپا حذف بشویم و البته باید سرگروه شویم.»

چگرینسکی، مدافع اوکراینی بارسا هم معتقد است که سرمای هوا نمی‌تواند روی عملکرد تیمش تاثیر بگذارد. بازیکن سابق شاختار می‌گوید: «آنها از نظر بدنی بسیار آماده‌اند. شوفکو وسکی، شوچنکو و میلفسکی بهترین بازیکنان دیناموکیف هستند، ولی تیم گاهی بیش از حد به آنها وابسته است. اگر بازی خودمان را انجام بدهیم، نباید مشکلی داشته باشیم. معمولا دمای هوا در این فصل منهای 14 یا 15 درجه است. ولی دما احتمالا بین منهای 3 یا 4 درجه خواهد بود و این قدر سرد نیست.»

اولین بازی آکوئیلانی

لیورپول امشب در مسابقه‌ای تشریفاتی میزبان فیورنتینا است، چراکه شانس صعود ندارد و عنوان سومی‌اش هم قطعی شده. این فرصتی برای بنیتس است تا آکوئیلانی، خرید 20 میلیون پوندی‌اش را برای اولین بار در ترکیب اصلی قرار دهد. هافبک ایتالیایی در ابتدای فصل مصدوم بود، ولی به گفته پدرش از یک ماه پیش آماده بازی است. بنیتس می‌گوید که در شرایط بحرانی تیمش نمی‌خواسته بازیکنی را که کاملا آماده نیست به زمین بفرستد، ولی این بازی فرصت خوبی است تا جانشین ژابی آلونسو مقابل هموطنانش محک جدی بخورد.

فیورنتینا که با 12 امتیاز صدرنشین است، برای حفظ موقعیتش به پیروزی در آنفیلد فکر می‌کند. در دیگر بازی گروه E، لیون میزبان دبرسن است و امیدوار است با یک پیروزی پرگل و تساوی یا شکست فیورنتینا به رتبه اول بازگردد. لیون که در لیگ قهرمانان وضعیت خوبی دارد، یکشنبه در لیگ فرانسه 4 بر 3 مغلوب لیل شد تا بازی‌های بدون پیروزی‌اش به 6 بازی برسد. با این وجود اولاس رئیس باشگاه می‌گوید که جایگاه کلود پوئل در خطر نیست: «بارها گفته‌ام که او تا پایان قرارداد 4 ساله‌اش با ما خواهد بود.»

شروع سخت گروس

کریستین گروس، مربی جدید اشتوتگارت که به تازگی جانشین مارکوس بابل شده،‌ امشب در مسابقه‌ای سرنوشت‌ساز برای صعود به مرحله حذفی باید اونیرئا، قهرمان رومانی را شکست دهد. در گروه 6 که صعود سویا قطعی شده، اونیرئا شگفتی‌ساز است و با 8 امتیاز در رتبه دوم قرار دارد، در حالی که اشتوتگارت با 6 امتیاز در رتبه سوم است.

مربی 55 ساله سوئیسی که مقابل هواداران تیمش شروع سختی خواهد داشت، می‌گوید: «چهارشنبه می‌خواهیم برنده شویم. همه تمرکز ما روی همین موضوع است. می‌خواهم خیلی زود همه را تحت تاثیر قرار بدهم. می‌خواهم در هر بازی و برای هر سانتیمتر از زمین بجنگیم. این چیزی است که از تیمم می‌خواهم.» در دیگر بازی گروه، سویا با یک تساوی خانگی مقابل رنجرز ته‌جدولی هم می‌تواند از سرگروهی‌اش مطمئن شود.

ذخیره‌های آرسنال در یونان

سرگروهی آرسنال در گروه H قطعی شده و ونگر در بازی تیمش مقابل المپیاکو می‌خواهد از جوانانش استفاده کند. این فرصت خوبی برای تیم یونانی است که با یک تساوی هم می‌تواند به عنوان تیم دوم گروه صعود کند. ونگر این بازی دشوار را فرصت خوبی برای کسب تجربه بازیکنان جوانی مثل فران مریدا و جک ویلشر می‌داند، در حالی که می‌خواهد بازیکنان اصلی‌اش را برای بازی حساس یکشنبه در آنفیلد حفظ کند. در این گروه استاندارد لی‌یژ شانس کمی برای صعود دارد.

کد خبر 96953

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز