مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۹
۰ نفر

هفتمین نمایشگاه عطر سیب با هدف تجهیز هیئت‌‌ها، مساجد و حسینیه‌های شهر تهران با حضور حجت‌الاسلام سید‌مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، سید‌محمد‌جواد شوشتری سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام نصیر نیک‌نژاد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران و جمعی از مدیران شهری در فرهنگسرای خاوران آغاز به کار کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران، خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسم با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی، جمعیت‌هایی هستند که باعث ایجاد انقلاب اسلامی شده‌اند و از اهمیت خاصی برخوردارند، گفت: کاری که دولت، نظام و یا شهرداری برای حفظ فرهنگ عاشورایی انجام می‌دهد، ممد حیات جزئی است و اصل کار بر عهده مردم است. نظیر این حرکت مردمی بسیار عمیق و ریشه‌دار در هیچ‌یک از کشورهای مسلمان دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ام‌القرای تشیع، کشور ایران است، افزود: حرکتی که در جمهوری اسلامی ایران دیده می‌شود به‌دلیل اعمال و اخلاق مردم است که ایران را سرزمین اهل‌بیت کرده است.

ایران اسلامی شناسنامه اهل‌بیتی دارد که غیرقابل انکار است. واقعه عاشورا به ما می‌فهماند که حرکت امام حسین(ع) ریشه در فقه سیاسی اسلامی دارد و اسلام فقط یک دین مناسکی صرف نیست و باید به فقه سیاسی اسلام پرداخته شود؛ درصورتی‌که جنبه سیاسی که امام حسین(ع) برای آن به شهادت رسید مغفول مانده است.

خاموشی با بیان اینکه فقه سیاسی اسلام 2 حزب مقابل هم دارد، اظهار داشت: ولایت خدا و ولایت طاغوت 2 حزب متفاوت با این دیدگاه است. طبق نگاه قرآن، یا باید ولایت خدا را بر سر خود احساس کنیم و یا ولایت غیر‌خدا را؛ ما چیزی بین این دو نداریم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اندیشه سیاسی اسلام را منشأ قیام اصلی امام حسین(ع) عنوان کرد و گفت: این اندیشه، بر‌انگیزاننده امام حسین(ع) برای رفع حکومت طاغوت بود.

در ادامه، فرزاد هوشیار، دبیر هفتمین نمایشگاه عطر سیب گفت: هفتمین نمایشگاه عطر سیب جهت تجهیز بیش از 12 هزار هیئت و مسجد شهر تهران کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر بیش از 86 غرفه در 19 سرفصل آماده خدمت‌رسانی به هیئت‌های مذهبی شهر تهران شده است.

امسال سعی کرده‌ایم وزن فرهنگی غرفه‌ها را افزایش دهیم؛ به‌طوری‌که بیش از 48 درصد از غرفه‌ها به غرفه‌های فرهنگی اختصاص یافته است. وی با بیان اینکه هیئت‌ها مراکز فرهنگی تاثیرگذار در زندگی شهری به شمار می‌روند، افزود: یک هزار و 400 هیئت روز گذشته به‌عنوان پایلوت پذیرفته شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود 100 هزار نفر از این نمایشگاه دیدن کنند.

در انتهای مراسم، مدیران شهری و مدیران سازمان تبلیغات اسلامی از نمایشگاه دیدن کردند. این نمایشگاه تا 27 آذر پذیرای مسئولان هیئت‌های مذهبی تهران در فرهنگسرای خاوران است.

کد خبر 97194

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز