مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۳
۰ نفر

گروه شهری: همایش پرچمداران عاشورا با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، امام جمعه موقت تهران و مسئولان شهرداری منطقه 10 در معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه برگزار شد.

این همایش به‌منظور هماهنگی مسئولان هیئت‌های مذهبی در آستانه ماه محرم در معاونت اجتماعی منطقه 10 برگزار شد. امام جمعه موقت تهران در این همایش با بیان اینکه یکی از اهداف عالیه امام حسین(ع) در قیام روز عاشورا، پاسداشت دین بود، گفت: در هیئت‌های مذهبی باید برنامه‌ریزی کنید تا معارف و اعتقادات دینی بیشتر مورد توجه قرار گیرد و مسئولان هیئت‌ها نیز باید جلوه بارز خصایل پاک مومنان باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: اخلاق نیز به‌عنوان یکی از معارفی که پیام عاشورا تلقی می‌شود، باید مورد توجه قرار گیرد.  وی تصریح کرد: هر کس که به مجلس عزای حسینی می‌آید باید با روی خوش و حسن خلق با او برخورد کرد؛ چرا که کسانی که به این مجالس می‌آیند، میهمان شما نیستند بلکه میهمان امام حسین(ع) هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی اظهار داشت: قیام امام حسین، قیام مظلوم بود. بنابراین باید در هیئت‌های مذهبی به همه مظلومان سراسر جهان توجه شود؛ به‌ویژه مظلومان غزه و یمن.  امام جمعه موقت تهران از مسئولان هیئت‌های مذهبی خواست که به احکام شرعی نیز توجه ویژه‌ای کنند و به خاطر برگزاری این هیئت‌ها هیچ حرامی را به‌خود و دیگران حلال نکنند. 

وی به پیام عاشورا به‌عنوان یک پیام روشنی بخش اشاره کرد و افزود: در سال 57 با تکیه بر محرم بود که مبارزه مردم با رژیم شاه نتیجه داد و توانستیم ریشه ظلم و ستم را بخشکانیم.
در ادامه، سید ابوالفضل حسینی، شهردار منطقه 10 بر توجه هر چه بیشتر مسئولان هیئت‌های مذهبی این منطقه به اهداف عاشورای حسینی تأکید کرد و گفت: توصیه مقام معظم رهبری برای احتراز از خرافه‌گرایی را باید جدی بگیریم.

کد خبر 97196

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز