پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۴
۰ نفر

محمد سرابی: نوجوان 13 ساله‌ای که می‌خواست یک بمب را در جاده زهری در شمال شهر قندهار کار بگذارد، به علت انفجار آن کشته شد.

نوجوان 13ساله‌ای که می‌خواست یک بمب را در جاده زهری در شمال شهر قندهار کار بگذارد، به علت انفجار آن کشته شد. به گفته وزیر کشور افغانستان او از طرف طالبان برای این کار فرستاده شده بود. حدود یک ماه قبل نوجوان دیگری که او هم 13 ساله بود در منطقه سوات پاکستان که تحت نفوذ طالبان است عملیات انتحاری انجام داد و با انفجار بمب همراه خود نزدیک به 40 نفر را کشت.

بنا به قوانین بین‌المللی نباید کسانی که کمتر از 18 سال دارند در ارتش یا جنگ مسلحانه وارد شوند، ولی در بعضی از کشورها این کار به صورت غیر رسمی انجام می شود. گروه‌های شبه نظامی بیشتر از دیگر طرف‌های درگیر جنگ از کودکان و نوجوانان سرباز استفاده می‌کنند، زیرا این نوجوانان اغلب چیز زیادی درباره هدف جنگ نمی‌دانند و کاملاً از فرماندهان خود اطاعت می‌کنند. آنها به نگهبانی، حمل و نصب مواد منفجره و مهمات، جاسوسی، تهیه آذوقه و بردگی جنسی وادار می شوند و در معرض خطر کشته شدن هستند.

کودک- سربازها در جریان درگیری باید از اسلحه‌های سبک استفاده کنند زیرا قادر به شلیک با سلاح‌های سنگین نیستند ولی عملیات انتحاری با استفاده از بمب نیاز به توانایی خاصی ندارد و به همین دلیل احتمال استفاده از نوجوانان در این نوع عملیات بیشتر است.

کد خبر 97347

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز