گروه سیاسی: با گذشت یک هفته از پخش تصاویر تلویزیونی هتک حرمت به تمثال امام خمینی(ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، و در آستانه سالروز شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، گروه‌های مختلف روحانی و دانشجو به عاملان این اهانت اعتراض کردند

همچنین بازاریان تهران و تبریز در تجمع‌های جداگانه‌ای، این حرکت را محکوم کردند.

تجدید بیعت در دانشگاه

23آذر  دانشجویان دانشگاه تهران درحالی‌که نام رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) را فریاد می‌کردند، پایبندی خود را با آرمان‌های اسلامی و ایرانی آن امام بزرگوار به نمایش گذاشتند. همچنین در شعارهایی، دلجویی خود را به بیت امام خمینی(ره) ابراز کردند.

علاوه بر این، روسای دانشگاه‌های تهران نیز در بیانیه مشترکی هتک حرمت به ساحت مقدس بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را محکوم و تاکید کردند: به ملت شریف ایران اطمینان می‌دهیم حرکت زشت و ناپسند روز 16 آذر از جانب فرزندان آنها نبوده است.

تنها زیر پرچم امام

در این بیانیه آمده است: فرزندان غیور خمینی عزیز بودند که به برکت وجود نظام مقدس و خمینی کبیر و ملت شریف ایران، قله‌های علم و فناوری را تسخیر کرده‌اند و دانشگاه با همت این مردان به راستی مبدأ تحول شد.

روسای دانشگاه‌های تهران بی‌حرمتی به ساحت مقدس بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را ظلمی بزرگ به ملت شریف ایران و فرزندان غیور آنها در دانشگاه‌ها اعلام کردند و یادآور شدند: ما فرزندان ملت ایران در دانشگاه‌های مستقر در شهر تهران از پیشگاه ملت شریف پوزش طلبیده و به مردم عزیز اطمینان می‌دهیم که همواره حافظ و نگهبان دستاورد عظیم اراده ملت و رهبری ملت و پاسدار عظمت و شکوه بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهیم بود و به ملت شریف ایران اطمینان می‌دهیم حرکت زشت و ناپسند روز 16 آذر از جانب فرزندان آنها نبوده بلکه اقدامی کور از جانب فتنه‌انگیزان و دشمنان دیرینه این مرز و بوم بوده است که هر از گاهی جلوه‌های کینه و دشمنی خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی به نمایش می‌گذارند.

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: ما روسای دانشگاه‌های مستقر در شهر تهران ضمن محکومیت این فتنه زشت اعلام می‌داریم که همواره عزم و اراده دانشگاهیان پاسداشت نظام مقدس جمهوری اسلامی و بنیانگذار آن بوده و معتقد هستیم اگر 16 آذر در تاریخ این مرز و بوم نماد استکبارستیزی است تنها در ذیل گفتمان انقلاب اسلامی و با یاد و نام خمینی کبیر معنی پیدا کرده و بدون نام امام خمینی(ره) حادثه‌ای نخواهد بود.

علاوه بر تجمع‌های دیروز، یکشنبه‌شب نیز جمعی از مردم و دانشجویان با حضور در حرم مطهر امام راحل خشم و انزجار خود را از اهانت به تمثال ایشان اعلام کردند.

از سوی دیگر مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای که به مناسبت 27 آذر؛ روز وحدت حوزه و دانشگاه صادر کرد، جسارت به تصویر حضرت امام را به‌شدت محکوم کرد.
همچنین براساس گزارش ایلنا، مجمع نیروهای خط امام(ره) هم در جلسه اخیر خود، هرگونه هتک حرمت نسبت به ساحت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی را محکوم کرد.
مجمع روحانیون مبارز نیز بیانیه‌ای در اعتراض به هتک حرمت حضرت امام(ره) صادر کرد.

بازار تهران و تبریز

بازار تهران نیز23آذر شاهد تجمع جمع کثیری از بازاریان و اصناف در مسجد امام خمینی(ره) بازار در اعتراض به هتک حرمت اخیر بود. براساس گزارش مهر، بازار تبریز و چند شهر دیگر آذربایجان‌شرقی نیز در اعتراض به هتک حرمت به ساحت مقدس امام خمینی(ره)، دیروز تعطیل بود.

کد خبر 97388

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز