گروه سیاسی: پس از هتک حرمت به ساحت بنیانگذار کبیر انقلاب در روز شانزدهم آذر و پس از آنکه ائمه جمعه کشور در نماز جمعه هفته گذشته حساسیت موضوع را یادآور شدند،

طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه قم، تهران، اصفهان، مشهد و سایر شهرستان‌های کشور در اعتراض به این موضوع تجمع کردند و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مرکز تقریب مذاهب اسلامی و برخی دیگر از نهادها بیانیه دادند. در یک جمله دیروز روز اعتراض و انزجار عمومی نسبت به هتاکان ساحت رهبر کبیر انقلاب اسلامی بود و ایران بار دیگر با امام خمینی (ره) تجدید پیمان کرد.

طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم که از روز پیش با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده بودند دروس روز شنبه را تعطیل خواهند کرد با برپایی تجمعی گسترده در مدرسه فیضیه اهانت به ساحت مقدس حضرت امام(ره) را محکوم کردند.

پایگاه اطلاع‌رسانی رسا در گزارش خود از این مراسم نوشت: در این تجمع که از ساعت 10صبح آغاز شد طلاب و روحانیون با سردادن شعارهایی چون مرگ بر ضد‌ولایت فقیه، مرگ بر منافق، لبیک یا خامنه‌ای و همچنین شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل گستاخی‌های صورت‌گرفته به ساحت مقدس حضرت امام‌(ره) را محکوم کردند.

حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و امام‌جمعه موقت تهران در جمع معترضان مدرسه فیضیه سخنرانی و هتاکی و اهانت‌های انجام شده به ساحت مقدس حضرت امام راحل را محکوم کرد.

وی خطاب به طلاب و روحانیون گفت: اجتماع شما علما و روحانیان حوزه علمیه قم یادآور اجتماع 32 سال گذشته است که از سوی حوزویان آن روز ‌برای محکوم کردن اهانت به امام در روزنامه‌ اطلاعات آن زمان برگزار شد.

سید احمد خاتمی اظهار داشت: شما علما و طلاب در پی عالمانی هستید که هرگز امام را تنها نگذاشتند؛ بنابراین خروش امام از همین فیضیه برخاست و امواجش به دنیا کشیده شد و‌ فتنه‌های امروز نیز از بین خواهد رفت.

تجمع طلاب تهران در مدرسه مروی

شاید داغ‌ترین این تجمعات، تجمع طلاب و علمای تهران در مدرسه مروی بود که با سخنرانی حجت‌الاسلام جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز همراه شد. این عضو جامعه روحانیت، دیروز در مدرسه مروی خطاب به طلاب معترض گفت: به عقیده من و به عقیده مظلومان و مستضعفان جهان همانگونه که امام حسین (ع) زنده است امام خمینی نیز زنده بوده و خواهد ماند.

طلاب و استادان حوزه علمیه تهران با تجمع در مقابل ساختمان قوه قضاییه خواهان برخورد با عوامل اصلی اغتشاشات شدند.همزمان با سراسر کشور، طلاب خواهران منطقه یک مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در تجمعی اعتراض آمیز هتک حرمت به ساحت امام خمینی(ره) را محکوم کردند.

پاسخ قائم مقام را قائم مقام داد

علی دارابی قائم مقام سازمان صدا و سیما نیز در روزی که طلاب و علمای کشور در اعتراض به هتک حرمت ساحت حضرت امام خمینی‌(ره)، در تهران، قم و سایر شهرستان‌های کشور به تجمع پرداخته بودند، پاسخ نامه‌ای را که قائم مقام مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام‌(ره) خطاب به رئیس سازمان صدا و سیما نوشته بود، داد.

وی در این نامه نوشت: تردیدی نیست که برای همه عاشقان و دوستداران انقلاب اسلامی و امام خمینی‌(ره) بروز چنین واقعه‌ای یک عزا و سوگ بزرگ است و باید نه تنها ملت ایران بلکه امت اسلام و بالاتر جهان بشریت در این حادثه به سوگ بنشینند. اما آگاه باشید که متأسفانه این حادثه واقعی است و با کمال تأسف بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی بیگانه تصاویر و گزارش‌های مشروح‌تری را در این خصوص با آب و تاب پخش کرده‌اند.

انصاری در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان صدا و سیما که روز جمعه منتشر شد ضمن ابراز تأسف از «حرمت شکنی بی‌سابقه صدا و سیما» در تنظیم تصاویر پخش شده، نوشته بود: گزارش‌های مختلف افرادی که در صحنه‌های تلخ روز دانشجو در دانشگاه‌های مختلف حضور داشته‌اند، نشانگر آن است که موضوع بدانگونه که در برنامه تلویزیون نشر یافته، نبوده است.
علاوه بر تجمع طلاب و علما و روحانیون در حوزه‌های علمیه جمعی از دانشجویان در دانشگاه‌های صنعتی شریف، آزاد و دیگر دانشگاه‌های کشور نیز در اعتراض به هتک حرمت ساحت مقدس بنیانگذار جمهوری اسلامی تجمع کردند.

ارتش جمهوری اسلامی،  شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در واکنش به اتفاقی که روز 16 آذر رخ داد، بیانیه صادر کرده و هتک حرمت به بنیانگذار کبیر انقلاب را محکوم کردند.

محسن رضایی ، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از دانشجویان ، هتک حرمت به ساحت امام خمینی را عبور از خط قرمز نظام دانست.

هتاکان به امام، محکوم به فنا هستند

حضرت آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی از مراجع تقلید با اشاره به حوادث اخیر گفت: هر کسی در مقابل امام و انقلاب اسلامی ایران بایستد محکوم به فنا و نابودی است. وی افزود: به کسانی که علیه امام و انقلاب گام بر می‌دارند نصیحت می‌کنیم به راه راست برگردند وگرنه طرفداران انقلاب هر کسی را که در مقابل امام و انقلاب اسلامی ایران بایستد، نابود می‌کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه ریشه کسانی که امروز در مقابل امام و انقلاب اسلامی ایران ایستاده‌اند خوارج و قاسطین است، گفت: انقلاب اسلامی ایران دنباله اسلام پیامبر اکرم است و ریشه در فرهنگ علوی دارد. آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی اظهار داشت: حرکت مردم انقلابی ایران پشت سر امام خمینی ریشه در حرکت ابوذر، مقداد، عمار و مالک اشتر داشته و دشمنان انقلاب بدانند کارشان ریشه در فکر ابوسفیان و ابوجهل دارد.

اجازه شکستن قداست‌ها را ندهند

حضرت آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید، دیروز در آغاز درس خارج فقه خود با اشاره به اهانتی که به ساحت مقدس امام خمینی(ره) صورت گرفته است، اظهار داشت: سرچشمه این اهانت ممکن است از روی جهل، نادانی یا از سوی مغرضان و ضد‌انقلاب و یا عامل نفوذی صورت گرفته باشد تا میان مسلمانان اختلاف بیندازند.

وی گفت: هتک حرمت به ساحت مقدس امام خمینی(ره)، هتک و اهانت به تمام ارزش‌های انقلاب و اهانت به خون شهیدان انقلاب اسلامی و همچنین اهانت به تمام ملت ایران است.این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: وفاداران به انقلاب باید این هتک حرمت را محکوم کنند و اجازه ندهند سدها یکی پس از دیگری شکسته و قداست‌ها از میان برداشته شود و نسبت به انقلاب و نظام سستی و وهنی صورت گیرد.

مراقب ترفند دشمن باشید

آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی با تأکید بر پایبندی به تعهدات انقلابی و دینی نسبت به آرمان‌های امام خمینی(ره) گفت: محبت خود را نسبت به ولایت فقیه حفظ کنید و مراقب باشید دشمن در بین نیروهای خودی اختلاف ایجاد نکند.

به گزارش رسا، آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی، از استادان خارج فقه حوزه علمیه قم، ظهر21آذر در دیدار جمعی از پرسنل نیروی هوایی سپاه پاسداران با اشاره به هتک حرمت ساحت امام خمینی‌(ره) اظهار داشت: مردم آنچنان خودجوش و بی‌اختیار به امام خمینی‌(ره) و آرمان‌های او علاقه‌مندند که وقتی نسبت به عکس آن بزرگوار اهانت می‌شود، احساس ناراحتی می‌کنند.

وی بر پایبندی به تعهدات دینی و انقلابی نسبت به آرمان‌های امام خمینی‌(ره) و رهبری رهبر معظم انقلاب تأکید کرد و این پایبندی را در جهت حفظ انقلاب اسلامی ایران ضروری دانست.

کد خبر 97199

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز