سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۸ - ۰۷:۴۴
۰ نفر

علی شاکری: نیم‌فصل دوم لیگ برتر بسکتبال ایران با یک شگفتی بزرگ در تهران آغاز شد؛ تیم دانشگاه آزاد با هدایت مهران حاتمی موفق به شکست تیم پتروشیمی شد.

در حالی که تمامی مدعیان این فصل از لیگ برتر - مهرام تهران، صبامهر قزوین و ذوب‌آهن اصفهان- بازی‌های دور برگشت را با پیروزی در خانه حریفان آغاز کردند، پتروشیمی در غیاب «کلوین جانسون» یکی از دو بازیکن خارجی پست 5 خود در تهران شکست خورد؛ بحرانی که در صورت ادامه عدم حضور جانسون برای نماینده پرقدرت جنوب خطرناک خواهد بود. پتروشیمی در روزی که ملی‌پوشان از شرایط واقعی خود دور بودند روی اشتباه‌های آخر بازی سعید داورپناه با نتیجه 90 بر 87 مغلوب شد.

البته دانشگاه آزاد در یکی از بهترین روزهای خود با محوریت «کوین شفارد» و بازی گروهی بازیکنانش تفاوت‌های اساسی با بازی‌های نیم‌فصل اول خود پیدا کرده بود و حاتمی به خوبی توانست با آنالیز بازی‌های پتروشیمی، این تیم را در تهران با تدابیر تاکتیکی‌اش غافلگیر کند. پویا تاجیک، هومن موحدپور، بابک پاک‌نژاد، موسی نبی‌پور و اصغر کاردوست با همراهی کلوین شفارد در مصاف با ستاره‌‌های داخلی و خارجی پتروشیمی، مهم‌ترین برد دانشگاه آزاد را در این فصل رقم زدند.

حاتمی: شایسته برد بودیم

مهران حاتمی، سرمربی تیم دانشگاه آزاد در مورد تحول ایجاد شده در روند حرکتی تیمش در آغاز بازی‌های دور برگشت می‌گوید: «ما همانند سایر تیم‌ها پیش‌فصل نداشتیم و در 24 ساعت مانده به آغاز بازی‌ها تیم را بستیم و فردایش هم در بازی‌ها حاضر شدیم و حالا به تدریج با تلاش و زحمات بازیکنان و کادر فنی در تمرین‌ها به شرایط مطلوب نزدیک خواهیم شد.»

وی با اشاره به اینکه آثار عدم تصمیم‌گیری قطعی در مورد حضور یا عدم حضور در لیگ برتر این فصل تا پایان بازی‌ها هم این تیم را آزار خواهد داد، تصریح کرد: «طبیعی است دانشگاه آزاد برای رسیدن به مرحله پلی‌آف نسبت به تیم‌هایی که از ماه‌ها پیش برنامه مشخص و مدونی برای حضور در بازی‌ها داشته‌اند و هرکدام هم اکنون دو بازیکن کلیدی خارجی دارند، کارسخت‌تری دارد. خواهد بود ولی من و بازیکنانم تلاش خواهیم کرد تا حداقل در پایان بازی‌های دوره‌ای جزو 4 تیم برتر دور پایانی باشیم.»مهران حاتمی کمبود بازیکنان کلیدی از جمله نبود دومین بازیکن خارجی را از جمله مهم‌ترین موانع مهم تیمش در رقابت با سایر تیم‌های مدعی قهرمانی دانست.

نارضایتی از ملی‌پوشان داخلی

از سوی دیگر نناد کردزیج، سرمربی صرب پتروشیمی با اشاره به عدم تمرکز بازیکنانش در بخش‌هایی از این بازی می‌گوید: «بازیکنانم تحت تاثیر بازی گروهی حریف تمرکزشان را از دست دادند و همین موضوع عامل اصلی باخت پتروشیمی بود.»صفر نژادی، سرپرست پتروشیمی نیز عنوان داشت: «در جلسه‌ای ویژه با نمایش فیلم بازی تصمیم‌های لازم را برای پیشگیری از بحران و عبور از آن خواهیم گرفت و حتما طی همین هفته با خارج کردن نام «جانسون» از لیست که تا آخر فصل به دلیل آسیب‌دیدگی دستش قادر به بازی نیست، بازیکن نیجریه‌ای به نام «آکیته» را جایگزین او خواهیم کرد.»

پیروزی مهرام و ذوب‌آهن

مهرام، صدرنشین رقابت‌ها و قهرمان نیم‌فصل لیگ برتر بسکتبال در یکی از راحت‌ترین روزهایش در شیراز با نتیجه97 بر 56 بر قعرنشین جدول تراست پاسارگاد شیراز غلبه کرد. در این بازی فرصتی شد تا بازیکنان سرشناس و کلیدی مهرام استراحت کرده و جایگزین‌های آنها فرصتی برای بازی کردن پیدا کنند.

در کاشان، ذوب‌آهن شرایط نسبتا سخت‌تری در مصاف با توزین الکتریک در مقایسه با مهرام تجربه کرد و شاگردان کوهیان با برد 75 بر 63 همچنان توانستند در فاصله یک امتیازی مهرام به عنوان جدی‌ترین تعقیب‌کننده این تیم در جدول باقی بمانند.صبامهر قزوین که گفته می‌شود به دنبال جایگزین جدیدی به جای «پریست» بازیکن غول‌پیکر و مصدومش در پست 5 است، در شهرکرد موفق شد با حساب 76 بر 53 هیات بسکتبال این شهر را شکست دهد.

در گرگان آ.اس بوند شیراز در مصاف با میزبان پرتماشاگرش با نتیجه 95 بر 83 شکست خورد تا شهرداری همچنان با کسب 16 امتیاز همراه پتروشیمی امیدوار به رسیدن به مربع مدعیان باشد. در حالی که صعود دو تیم مهرام و ذوب‌آهن را می‌توان قبل از اتمام بازی‌های دوره‌ای به جمع چهار تیم اول راه یافته به مرحله پلی‌آف قطعی دانست.

کد خبر 97400

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز