چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۴
۰ نفر

مهدی ربوشه: «به من می‌گویند گلادیاتور. اما من نه گلادیاتور هستم نه چیز دیگر. من می خواهم حتی اگر شده به تنهایی به جنگ فوتبال ناپاک بروم.

در این راه اصلا ترسی ندارم که در مورد بازیکنان، مربیان، هواداران و البته مدیرانی که ناپاکی را وارد فوتبال کرده‌اند، صحبت کنم. همین آقای عابدینی را می‌گویم. در طول هفته گذشته 3 بار درباره من صحبت کرده و به من توهین کرده است.

حرف‌هایی زده که اصلا به او ربطی نداشته است. به من گفته مایلی‌کهن ظرفیت روانی‌اش تمام شده است. خب، این یعنی من دیوانه‌ام. بله. می‌خواهم بگویم من دیوانه‌ام. اما اشکالی ندارد. آقای عابدینی! لطفا به من هم از داروهایی که مصرف می‌کنید بدهید چون من هم می‌خواهم خوش بشوم.» این اظهارات از آن محمد مایلی‌کهن است که حالا به واسطه ارتباط دوستانه‌اش با رئیس سازمان لیگ و مسئولان ستاد منشور اخلاقی این حق را دارد تا در خصوص همه اهالی فوتبال اظهارنظر کند و به قول خودش به تنهایی به جنگ ناپاکی‌ها برود. هرچند رئیس ستاد منشور اخلاقی چندی پیش گفته بود: «برای ما مایلی‌کهن و کریمی فرقی ندارند.»

اما به نظر می‌رسد عزیزمحمدی بیش از این حرف‌ها به دوست دیرینه‌اش اعتقاد دارد. در همین حال آخرین اظهارات دبیر ستاد منشور اخلاقی در خصوص محمد مایلی‌کهن کلیشه‌ای به نظر می‌رسد. او چندی پیش گفته بود: «ما به مایلی‌کهن تذکر داده‌ایم. مدارک آن موجود است و حتی خبرنگاران می‌توانند با مراجعه به دفتر من اسناد آن را ببینند.» بی‌اعتنایی مسئولان ستاد منشور اخلاقی و به‌خصوص رئیس کمیته انضباطی که حالا مرجع اصلی رسیدگی به تخلفات اهالی فوتبال محسوب می‌شود در خصوص تاخت و تاز مایلی‌کهن شکل سئوال‌برانگیزی به خود گرفته است.

مجتبی شریفی، رئیس کمیته انضباطی که تا چندی پیش زوایای اختلافاتش با مسئولان ستاد منشور اخلاقی را در گفت‌وگوهای خصوصی با دوستان نزدیکش آشکار کرده بود حالا در قبال محمد مایلی‌کهن در موضع سکوت قرار گرفته است. تمام موضع‌گیری وی که شدیدا به طرح موضوعات کلی علاقه‌مند است در قبال مصاحبه‌های تند محمد مایلی‌کهن در این جمله خلاصه می‌شود که ما به زودی ضوابط مصاحبه را تدوین می‌کنیم. با این حساب محمد مایلی‌کهن در خلال اراده کمیته انضباطی مبنی بر تدوین ضوابط مصاحبه این فرصت را دارد تا درباره نیم دیگری از اهالی فوتبال نیز اظهارات تند خود را مطرح کند. با این همه موضوع مصونیت قضایی مایلی‌کهن در فدراسیون رفته‌رفته به باور اهالی فوتبال تبدیل شده است.

تقریبا خیلی‌ها خود را مهیا کرده‌اند که اظهارات تند وی را بشنوند و در روزنامه‌ها بخوانند اما حتی به شکایت از وی نیز فکر نکنند. طنز تلخی که فیروز کریمی این‌گونه بدان پرداخت: «اگر از مایلی‌کهن به سازمان لیگ شکایت کنم برای سی و پنجمین بار به او تذکر می‌دهند.» در این بین سکوت عزیزمحمدی، علیپور و شریفی شایعات ناخوشایندی را در رسانه‌ها به وجود آورده است. چه به نظر می‌رسد کمیته انضباطی اساسا اراده‌ای برای برخورد با محمد مایلی‌کهن ندارد. مربی‌ای که به خودش حق می‌دهد درباره همه اهالی فوتبال اظهار نظر کند اما هیچکس حق ندارد درباره او حتی به زبان اشاره سخن بگوید.

دعواهای مایلی‌کهن

محمد دادکان، علی دایی، افشین قطبی، مصطفی دنیزلی، امیر قلعه‌نویی، علی پروین، ناصر حجازی، فیروز کریمی، علی شفیع‌زاده و حالا امیر عابدینی. اینها نفراتی هستند که محمد مایلی‌کهن در نزاع با آنها کوتاهی نکرده است. حتی گاهی وارد حوزه‌های شخصی زندگی این افراد شده و حرف‌هایی را به زبان آورده که چند نفر از این افراد را وادار به شکایت کرده است. علی دایی یکی از نفراتی بود که از مایلی‌کهن شکایت کرد. رای دادگاه این بود که مایلی‌کهن حق مصاحبه کردن ندارد. اما این رای هرگز به اجرا درنیامد. تذکری که بارها علی دایی آن را مطرح کرد اما مورد بی‌اعتنایی مسئولان فدراسیون فوتبال قرار گرفت.

در نهایت این مایلی‌کهن بود که به فروشگاه علی دایی رفت و در رسانه ملی از او عذرخواهی کرد تا سرمربی سابق تیم ملی از شکایت خود صرف‌نظر کند. تاخت‌وتاز مایلی‌کهن در خصوص دیگر مربیان همواره تعجب اهالی فوتبال را برانگیخته است. او یک بار در خصوص دنیزلی گفت: «او نباید وقتی تیمش می‌بازد مقابل دوربین‌ها لبخند بزند.» همچنین درباره ناصر حجازی نیز تاکید کرد: «حجازی کاری نکند که درباره مسائل اخلاقی‌اش افشاگری کنم.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شد که بسیاری از فوتبالی‌ها تاکید می‌کردند محمد مایلی‌کهن با ورود به زندگی شخصی افراد شرایط روانی فوتبال را به سمت خطرناکی خواهد برد. اما ماجرای اختلافات شدید وی با قلعه‌نویی نیز در نوع خود بی‌نظیر بود. او بیانیه‌هایی را صادر کرد که هرگز بابت آن توبیخ نشد. بالاخره امیر قلعه‌نویی نیز از وی شکایت کرد اما پس از مدتی شکایت خود را پس گرفت. گفته می‌شود شاکیان با توجه به نتایج دیگر شکایت‌ها از محمد مایلی‌کهن از پیگیری قانونی منصرف می‌شوند.

واکنش عابدینی نسبت به مایلی‌کهن

امیر عابدینی روز گذشته در گفت‌وگو با همشهری در واکنش به اظهارات تند محمد مایلی‌کهن گفت: «من هرگز نگفتم مایلی‌کهن دیوانه است. اما شنیده‌ام که در برنامه 90 مصاحبه‌ای از او پخش شده که در این مورد خودش صحبت‌هایی کرده و گفته است؛ بله من دیوانه‌ام.» عابدینی ادامه داد: «مصاحبه‌های من کاملا روشن است. من گفتم مایلی‌کهن آنقدر اذیت شده که ظرفیت روانی‌اش تمام شده است. گفتم او را اذیت کرده‌اند.

حال خوشی ندارد. حالا هم می‌گویم. به من گفته‌اند او ناخوش است. اما من لفظ دیوانه را به کار نبردم.» مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس همچنین در واکنش به کنایه معنادار مایلی‌کهن تاکید کرد: «30 سال است که مدیریت می‌کنم. حالا در دهه ششم زندگی‌ام خیلی خوشحالم که مردم به خوبی من را می‌شناسند. می‌دانند که هر حرفی را به زبان نمی‌آورم. نیش من باز نیست و دیوانه هم نیستم. من را به عنوان آدمی قاطع می‌شناسند. وجدان مردم را به قضاوت می‌گیرم، چون همه می‌دانند که مایلی‌کهن چرا این حرف‌ها را می‌زند و از سوی چه کسانی تحریک می‌شود.»

عابدینی در پاسخ به این سئوال که آیا فکر نمی‌کنید ضعف مسئولان سازمان لیگ در برخورد با مایلی‌کهن باعث شده وی درباره اهالی فوتبال به راحتی اظهارنظر کند، خاطرنشان کرد: «من درباره عزیزمحمدی حرف‌هایم را زده‌ام. سکوت نمی‌کنم. گفته‌ام که منشور فوتبال ما را به جنجال کشیده است. تا جایی که کفاشیان و تاج هم این موضوع را درک کرده‌اند و اساسا به همین دلیل تاکید دارند که سازمان لیگ و ستاد منشور اخلاقی نباید در مسائل انضباطی وارد شوند.

چون می‌دانند که آقایان به بیراهه رفته‌اند و فوتبال را دچار تنش کرده‌اند.» وی تاکید کرد: « این موضوع در فوتبال ما به یک سنت تبدیل شده است که هرکسی به راحتی درباره دیگری حرف می‌زند. اشکالی ندارد. من هم معتقدم که فوتبال ما ناپاک است. امیدوارم مایلی‌کهن در راه خود موفق باشد.  ضمن اینکه معتقدم نباید پاسخ مایلی کهن را داد. حالا خیلی ها دلیل این حرفم را می دانند. اصلا به مایلی کهن فکر نمی کنم.»

اظهارات امیر عابدینی در حالی مطرح می‌شود که فیروز کریمی نیز روز گذشته در واکنش به مصاحبه جدید مایلی‌کهن تاکید کرد: «من دیگر حرفی ندارم چون خود مایلی‌کهن رسما اعتراف کرده که دیوانه است.»

کد خبر 97472

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز