سه‌شنبه ۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) سه شنبه در نشست فوق‌العاده خود توافق کردند سهمیه‌های تولید را بدون تغییر حفظ کنند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ، اعضای اوپک در پایان نشست فوق العاده 155 خود روز سه شنبه در لواندا پایتخت آنگولا، توافق کردند سهمیه های تولید خود را بدون تغییر در توافق پیشین (24 میلیون و 845 هزار بشکه در روز) ثابت نگه دارند.

در همین حال، شکیب خلیل، وزیر انرژی و معادن الجزایر و دیگر مقام های اوپک توافق برای تثبیت سهمیه های تولید در پایان نشست  155 اوپک را تایید کردند.

این چهارمین بار پیاپی در سال جاری میلادی است که اعضای اوپک تصمیم می گیرند سهمیه های تولید خود را بدون تغییر حفظ کنند.

از آنجا که پیش تر وزیران نفت کشورهای عربستان و الجزایر از اجماع اعضای اوپک برای حفظ سهمیه های تولید خبر داده بودند، تصمیم بر تثبیت سهمیه های تولید، چندان هم دور از انتظار نبود.

اعضای اوپک سال گذشته میلادی در پی بحران جهان اقتصاد و به دنبال آن کاهش سطح تقاضای جهانی نفت خام و همچنین افت شدید بهای نفت در سه مرحله تصمیم گرفتند سهمیه های تولید خود را چهار میلیون و 200 هزار بشکه در روز کاهش دهند و این رقم را به 24 میلیون و 845 هزار بشکه در روز برسانند.

وزیران نفت کشورهای کویت، ونزوئلا و ایران در این نشست حضور نداشتند و به جای آنان نمایندگان هیئت عامل این کشورها حضور داشتند.

کد خبر 97921

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز