پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۸۵ - ۱۱:۳۰
۰ نفر

محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در همایش بین‌المللی بانوان قرآن پژوه گفت: امروز مأموریت بزرگ ملت ما، معرفی راه برای برگشت به معنویت است.

به گزارش ایرنا، وی در چهارمین همایش بین‌المللی بانوان قرآن پژوه در محل سابق مجلس شورای اسلامی افزود: ملت ایران، ملتی پیرو خط انبیا، معنویت و خداجویی است و امروز به لطف خداوند یک بیداری و اشتیاق روزافزون به سوی معنویت، اخلاق و عدالت در جامعه بشری به وجود آمده است.

رییس جمهوری با بیان این که قرآن کتاب زندگی است و امروز هر کس در مسیر آموختن و تعلیم قرآن کریم حرکت کند در مسیر انبیاالهی حرکت می‌کند، افزود: بانوان قرآن پژوه کسانی هستند که جهت فهم، عمل و ترویج قرآن کریم حرکت می کنند.

احمدی نژاد با بیان اینکه امروز هم باید آموزه‌های دینی را بیاموزیم، هم درست عمل کنیم و هم درست آن را آموزش بدهیم و در یک کلام الگوی زندگی پیامبران را به بشریت معرفی کنیم، تصریح کرد: خداوند را شاکریم که ملت ایران امروز یک ملت خداپرست، خداجو است و پرچم توحید و عدالت را بدست گرفته‌است.

وی با تشکر از بانوان قرآن پژوه به خاطر فعالیت در عرصه قرآنی، افزود: در ‪ ۲۷‬سال گذشته و در عمر پربرکت انقلاب اسلامی در هر عرصه‌ای که بانوان با دید الهی وارد شده‌اند به لطف خداوند متعال در آن عرصه موفق بودیم و امروز خدا را شاکریم که شاهد خیل بانوان قرآنی در جامعه هستیم.

رییس جمهوری تأکید کرد: تردیدی نیست که با کوشش بانوان قرآن پژوه، فرهنگ قرآنی در جامعه رسوخ پیدا می‌کند و جامعه قرآنی خواهیم داشت.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه‌امروز گمشده بشریت توحید و عدالت است، تصریح کرد: همه پیامبران الهی و در صدر آنها پیامبر عزیز اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) برای حرکت دادن بشر و برپایی چند هدف مشخص آمدند.

وی افزود: انبیا آمدند تا با دستگیری بشر وی را از حضیض خاک تا اوج افلاک برسانند و آنها آمدند تا راه نیل به مقام خلیفه الهی را به انسان بنمایانند.

رییس جمهوری با اشاره به این که دعوت به توحید پیام مشخص همه پیامبران است، گفت: پیامبران آمدند تا ارزشهای حقیقی را به انسان نشان دهند و با برداشتن موانع از پیش راه او، غل و زنجیرها را از پای او بازکنند و فرصت پیروی را به او بدهند.

احمدی نژاد با بیان این که تنها راه نجات بشریت امروز تمسک به انبیاء الهی است، افزود: صدها و هزاران سال بخش عظیمی از جامعه بشری در آتش جهل و کینه‌های ناشی از تعصبات و خودخواهی‌ها و دوری از مسیر انبیا می‌سوزد.

وی گفت:محورهای اصلی پیامبران دعوت انسان‌ها به مجاهدت و تلاش در راه عدالت است زیرا همه مشکلات بشر به دلیل دوری از تعلیمات و تربیت پیامبران درباره توحید و عدالت است.

رییس جمهوری با بیان اینکه اجتناب از حاکمیت طاغوت و پرستش خداوند ستون فقرات پیام‌های انبیا است، افزود: پیام دیگر انبیا دعوت به عشق و محبت است و پیامبران آمدند تا انسان‌ها را از جنگ‌ها و خونریزی‌ها نجات دهند و به سوی دوستی و برادری راهنمایی کنند.

احمدی نژاد، ترغیب بشریت و همچنین برپایی عدالت را پیام دیگر انبیا خواند و افزود: ساختن جامعه‌ای که‌در آن انسانها عروج کنند و به سمت قله‌های معنوی حرکت کنند از اهداف پیامبران است که این کار جز با عدالت امکانپذیر نیست.

پیش از سخنان رییس جمهوری، "محمدحسین صفار هرندی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی گفت: در هر موضوعی که بانوان نقش آفرین بوده‌اند عاقبت خوبی داشته است و نمونه روشن آن را می‌توان در عرصه انقلاب اسلامی ذکر کرد.

وی با بیان این که در سالهای اخیر رویکرد بانوان به امور بنیادین و به ویژه امر هدایت و راهبری مسایل دینی و به طور خاص در زمینه قرآن چشمگیر بوده است، افزود: این اطمینان قلبی وجود دارد که در آینده بشارت های بزرگی از بانوان متجلی خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای اهتمام بیشتر به قرآن و تا پایان سال جاری در این وزارتخانه معاونت قرآن و عترت تشکیل خواهد شد.

در این مراسم رییس جمهوری به بیست و پنج تن از بانوان نمونه قرآن پژوه در رشته‌های خوشنویسی، تهذیب ، نگارگری ، ترجمه، تدریس ، تالیف ، تفسیر، پژوهش، کتاب شناسی ، تبلیغ ، معارف قرآن و داوری از جمهوری اسلامی ایران و کشورهای روسیه ، لبنان ، عراق ، سوریه ، افغانستان ، کوزوو و پاکستان لوح و هدایایی به رسم یادبود اعطا کرد.

کد خبر 9795

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز