گروه بین‌الملل: فلسطینی‌های ساکن نوار غزه ساعت 11:20 6دی با به صدا درآمدن آژیرهای حمله هوایی، در حالی حملات 22روزه رژیم صهیونیستی را پس از یک سال به یاد آوردند

که هنوز در میان ویرانه‌های باقیمانده از این جنگ و تحت محاصره شدید رژیم صهیونیستی، روزگارخود را سپری می‌کنند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین 6دی در سالگرد آغاز حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه مراسمی را با حضور هزاران نفر از فلسطینی‌های ساکن این منطقه در مقابل ویرانه‌های ساختمان شورای قانونگذاری فلسطین برگزار کرد؛ ساختمانی که در نخستین دور حملات رژیم صهیونیستی که ساعت 11:20 صبح 27 دسامبر 2008 آغاز شد، هدف قرار گرفت.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین در این مراسم از لوح یابود 1600 شهید فلسطینی در  حملات  رژیم صهیونیستی پرده‌برداری کرد.

مردم غزه هم درحالی‌که هنوز اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی را به یاد دارند و بسیاری از آنها هنوز هم در میان ویرانه‌های خانه‌هایشان زندگی می‌کنند6دی به یاد شهدای فلسطینی روزه گرفتند.

درحالی‌که یکسال از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه می‌‌گذرد این جنگ هنوز هم باعث شهادت فلسطینی‌ها می‌شود. رئیس اورژانس غزه6دی اعلام کرد: ما هنوز هم با پیامدهای این حملات دست به گریبان هستیم و شمار زیادی از زخمی‌های جنگ هنوز به شهادت می‌ رسند. وی گفت: در پایان جنگ صحبت از شهادت 1500 نفر و زخمی‌شدن 5هزار نفر بود که 2 هزار نفر از مجروحان این حملات دچار معلولیت‌های دائمی هستند که هر ماه شماری از آنها به شهادت می‌رسند.

این درحالی است که رژیم صهیونیستی هنوز هم به حملات خود علیه نوار غزه پایان نداده است. روز شنبه هم نظامیان این رژیم در تازه‌ترین حملات خود 6 فلسطینی را به ضرب گلوله به شهادت رساندند. بی‌بی‌سی گزارش داد 3نفر از این فلسطینی‌ها در غزه و 3نفر دیگر در کرانه باختری کشته شده‌اند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد در حمله زمینی نیروهای رژیم صهیونیستی به شهر نابلس در کرانه باختری 3فلسطینی شهید و 7 نفر دیگر به‌شدت زخمی شدند. همچنین در تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی در نزدیکی یک مرکز ایست و بازرسی در بیت‌‌حانون واقع در شمال نوار غزه، 3فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

درحالی‌که کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل متحد به ریاست ریچارد گلدستون در گزارش خود به صراحت رژیم صهیونیستی را به ارتکاب جنایت جنگی در حملات سال گذشته به نوار غزه متهم کرده اما تاکنون هیچ اقدام عملی  در این باره صورت نگرفته است.

دیده‌بان حقوق بشر روز گذشته در سالگرد حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اسرائیل هنوز هنوز هیچ اقدامی برای مجازات عاملان جنایت‌های جنگ غزه انجام نداده است.

دیده‌بان حقوق بشر با انتقاد از رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم مانع از امدادرسانی برای رفع نیازهای اولیه و اساسی مردم غزه و همچنین بازسازی مدارس و منازل این منطقه در طول یکسال گذشته شده است. فرد آبراهامز، مسئول این سازمان گفت: بعد از گذشت یکسال از جنگ غزه، اسرائیل که مسئول‌ جنایت‌ها در جنگ غزه شناخته شد، هنوز مجازات نشده است.

بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد هم در بیانیه‌ای بار دیگر تنها خواستار پایان محاصره نوار غزه از سوی اسرائیل شد.

محاصره شدید نوار غزه با گذشت یکسال از حملات به این منطقه از سوی رژیم صهیونیستی ادامه دارد و دولت مصر هم در همکاری نزدیک خود با رژیم صهیونیستی اکنون در حال  ساخت دیواری فولادی در مرز خود با نوار غزه   است. مصر با ساخت این دیوار تلاش می‌کند تا جلوی ورود مایحتاج ضروری فلسطینی‌های ساکن غزه را هم بگیرد.

گروه اخوان المسلمین مصر این دیوار را طرح و تصمیم آمریکا و صهیونیسم توصیف و اعلام کرد: این اقدام جنایتی است که محاصره نوار غزه را تشدید می‌کند و دولت مصر در این مسئله سهیم است.

این در حالی است که دولت مصر همچنان مانع از ورود کاروان شریان حیات 3 به این منطقه شده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد این کاروان کمک‌های بشر دوستانه، پس از مخالفت مصر و اصرار این کشور بر موضع خود در ممانعت از ورود این کاروان به نوار غزه، هنوز در بندر العقبة اردن باقی مانده است.

شهادت اعضای حماس در انفجار بیروت

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) 6 دی شهادت 2نفر از اعضایش را در بمب‌گذاری در بیروت تایید کرد.

ایمن طه، سخنگوی جنبش حماس گفت: این دو نفر از اعضای رده بالای جنبش مقاومت نبودند. منابع امنیتی در لبنان می‌گویند: این بمب زیر یک خودرو  در جنوب بیروت کار گذاشته شده بود. تعدادی از عابران در این حادثه مجروح شدند و جراحت یکی از آنها وخیم اعلام شده است.

کد خبر 98149

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز