دوشنبه ۷ دی ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۵
۰ نفر

گروه ورزشی: هفته دوازدهم لیگ برتر بسکتبال با دومین شکست ذوب‌آهن نایب‌قهرمان فصل پیش در شیراز، تداوم پیروزی‌های مهرام بخت اول قهرمانی و بازگشت مجدد پتروشیمی به جمع مدعیان به پایان رسید

در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته، ذوب‌آهن هم مثل پتروشیمی مقابل آ.اس بوند شیراز متوقف شد. شاگردان فرزاد کوهیان در دیداری جنجالی 85 بر 82 مغلوب میزبان پرانگیزه خود شدند. در تیم شیرازی که همچنان از همراهی اسدالله کبیر سرمربی گرگانی خود محروم بود، ویتالی مارش و علی دورقی بیشترین تاثیرگذاری را در شکست یکی از دو نماینده ایرانی در مسابقه‌های باشگاه‌های آسیا داشتند. 5 خطا شدن یکی از دو بازیکن خارجی ذوب‌آهن اواسط کوارتر چهارم و ناکامی شوتزن‌های اصفهانی همچون ساهاکیان، باهران و محمدرضا اکبری در موقعیت‌های پیرامونی از جمله عوامل شکست نایب‌قهرمان فصل پیش در شیراز بود.

دلهره از رویارویی با مهرام

پس از مغلوب‌شدن ذوب‌آهن ظاهرا مهرام برای صدرنشینی در پایان بازی‌های دوره‌ای نگرانی ندارد و همه تلاش تیم‌های در راه صعود به مرحله پلی‌آف، فرار از رویارویی با مهرام در مرحله حذفی است. هیچکدام از تیم‌های صبامهر، پتروشیمی، شهرداری گرگان، آ‌.اس بوند و حتی دانشگاه آزاد که بیشترین شانس را به عنوان سه تیم برتر باقیمانده به مرحله پلی‌آف دارند، تمایلی به چهارم‌شدن در جدول دوره‌ای ندارند.

مهرام در هفته دوازدهم تیم قعرنشین جدول هیات‌ شهرکرد را مجددا مغلوب کرد و با نتیجه
 123 بر 77 در تهران پیروز شد. مصطفی هاشمی برای نخستین‌بار با ابراز رضایت از بازی خوب شاگردانش در مصاف با یک تیم ته‌جدولی گفت: «خوشحالم که توصیه‌هایم موثر واقع شد و بازیکنانم با جدی گرفتن بازی موفق به شکست تیم هیات شهرکرد شدند.»

از سوی دیگر سرمربی تیم بازنده، نتیجه به دست آمده را تفاوت مبارزه ضعیف‌ترین تیم لیگ از لحاظ مالی در برابر قوی‌ترین وپر مهره‌ترین تیم لیگ دانست و عنوان داشت: «از نتیجه به دست آمده چندان تعجب نکردم و ما با توجه به بضاعت‌مان در اندازه‌های خود ظاهر شدیم.»
مهرام با این برد با 124 امتیاز فاصله بیشتری با سایر مدعیان از جمله ذوب‌آهن 22 امتیازی در جدول گرفت.

هشدار نتیجه‌بخش

یکی دیگر از نتایج مهم هفته را پتروشیمی رقم زد و هشدارهای داده‌شده به نناد کروزیج مبنی بر کنار گذاشتن او و سایر اعضای کادر فنی پس از چند باخت موثر این تیم توانست انتقام دو باخت فصل پیش و باخت نیم‌فصل اول را با نتیجه نزدیک 78 بر 73 از صبامهر قزوین بگیرد. بازیکنان پتروشیمی در بازی مرگ و زندگی که می‌توانست باعث سقوط کامل آنها از کورس مدعیان شود، موفق شدند با مهار مهره‌های کلیدی حریف در کوارترهای پایانی پیروز میدان شوند.

پتروشیمی با این برد به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به شهرداری همدان به مکان چهارم جدول صعود کرد و صبامهر با وجود شکست همچنان با کسب 21 امتیاز در مکان سوم جدول است.شهرداری گرگان برای ماندن در نبرد رقابت‌ها به راحتی با نتیجه 84 بر 55 از سد تراست پاسارگاد شیراز گذشت.

تیم دوم شیراز با مشکلات بسیاری که با آن روبه‌رو است از آمدن به لیگ برتر پشیمان است و سرنوشتی نامعلوم دارد.برخورد دانشگاه آزاد و توزین الکتریک کاشان که چندی پیش از سوی رئیس فدراسیون بسکتبال به عنوان پدیده‌های این فصل لیگ معرفی شده بودند با برتری 90 بر 73 توزین الکتریک پایان یافت تا دانشگاه آزاد یک قدم دیگر از رقبایش برای صعود به مرحله حذفی فاصله بگیرد. دانشگاه آزاد با 17 امتیاز هم‌اکنون هم‌امتیاز با آ.اس بوند شیراز در مکان هفتم جدول است.

کد خبر 98159

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز